X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההכנות למהלך כבר החלו; דובר הטייסים הסרבנים: "ניסינו להעמיד לדין את האלוף חלוץ בישראל... אולם אם בית המשפט אינו מעוניין... אין מנוס מלפנות לבית משפט המכבד את החוק וזכויות האדם"
▪  ▪  ▪

קבוצת הטייסים הסרבנים עומדת לפנות לבית משפט באירופה, בבקשה להעמיד לדין בעבירה של פשעי מלחמה, את מפקד חיל אויר, אלוף דן חלוץ. כך אמר אחד מ"בכירי" הסרבנים.
הדובר אמר את הדברים (יום ג', 9.12.03) בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. על-פי העיתון, הטייסים הסרבנים כבר פתחו בהכנות למהלך זה.
הדובר מזהיר כי האיום שלהם הוא רציני ביותר. "ניסינו להעמיד לדין את האלוף חלוץ בישראל... אולם אם בית המשפט אינו מעוניין... אין מנוס מלפנות לבית משפט המכבד את החוק וזכויות האדם".
העיתון מדווח כי מבדיקה שעשה עורך הדין של קבוצת הטייסים הסרבנים בדבר הגשת תביעה באירופה, עולה כי בגרמניה, בלגיה, צרפת, ספרד, אירלנד, שוויץ, נורבגיה וכל מדינות מזרח אירופה ניתן לקיים משפט כזה כנגד 'פושעי מלחמה'.
בסוף ספטמבר 2003 שיגרו 27 טייסי מילואים עצומה למפקד חיל האוויר ובה הודיעו על סירובם ליטול חלק במשימות תקיפה בשטחים. בעצומה נכתב: "אנו מסרבים להמשיך ולפגוע באזרחים חפים מפשע... פעולות אלה הן בלתי חוקיות ובלתי מוסריות, והנן תוצאה ישירה של כיבוש מתמשך המשחית את החברה הישראלית כולה. המשך הכיבוש פוגע אנושות בביטחונה של מדינת ישראל ובחוסנה המוסרי".
"מכתב הטייסים" זכה לתגובות חריפות ולגינויים מצד המערכת הפוליטית בישראל וכן מצד גורמים בכירים בצבא, ובראשם הרמטכ"ל, רב אלוף משה (בוגי) יעלון. מפקד חיל האוויר השעה את הטייסים החתומים על העצומה, וכמה מהחותמים חזרו בהם.
הויכוח סביב חוקיות הפעולות של חיל האוויר נפתח לאחרונה מחדש בעקבות האירוע במחנה הפליטים נוסיראת, ברצועת עזה. במהלך תקיפת רכב של מחבלים על-ידי מסוקי צה"ל, נהרגו 14 בני אדם, רובם עוברי אורח שחלפו במקום.

תאריך:  09/12/2003   |   עודכן:  09/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
בתוך שנה עלה האירו ב-16% במצטבר ביחס לשקל; האירו בשיא גם ביחס לדולר
עומר כרמון
בפרק חדש של "משפחת סימפסון" ששודר בארה"ב ביום א', מגלה קראסטי הליצן כי אינו נכלל ב"היכל התהילה היהודי" משום שלא עבר בר-מצווה; הבר-מצווה המאוחרת של קראסטי הופכת ל-REALITY TV
אלונה קורן
עם זאת אין בכוונתנו לקחת מהם את רישיון השידורים; כוחות השוק יעשו את שלהם
מחלקה ראשונה
החזון של ח'אלד משעל: לחזור לחיפה, יפו, באר שבע, נצרת וצפת; "הזמן יפעל לטובתנו... זה לא יקרה בין לילה אלא בשלבים"; מתחמק משאלה לגבי גורלם של היהודים ב"פלשתין תחת שלטון חמאס"; חושף: ניסיונות למיזוג בין החמאס לג'יהאד האיסלמי עלו בתוהו
רנית נחום-הלוי
כך עולה ממסמך שהוכן לוועדת העליה והקליטה של הכנסת; ע"פ המסמך, האתיופים הם קבוצת הסיכון שמספר העולים הנשאים המגיעים לישראל הוא הגבוה ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il