X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את ההצעה הגישה ח"כ גילה גמליאל והיא עברה את אישור ועדת השרים; הצעת החוק תאפשר סגירת החצרים ושלילת רשיון בפרק זמן של 30 יום
▪  ▪  ▪
ח"כ גמליאל

ח"כ גילה גמליאל (ליכוד) הגישה הצעת חוק, על-פיה תותר למערכת האכיפה (בית משפט ומשטרה) לבצע פשיטה, מכוח צו חיפוש בחצרים (בסטות, בתי עסקים או מפעלים לייצור ומכירת דיסקים מזויפים), בהם מתבצעת פעולה עבריינית, כזיוף דיסקים. ההצעה עברה את אישור ועדת השרים.
על-פי הצעת החוק, תותר למערכת האכיפה לסגור חצרים בהם מתבצעת פעולה עבריינית מסוג זה, באופן ארעי של 30 יום ושלילת רשיון העסק לפרק זמן דומה. סגירת החצר תעשה בכל דרך הנראית לעין. תיקון החוק מאפשר גם הטלת סנקציות כלכליות על עבריינים סדרתיים בתחום ושלילת רשיון העסק.
הצעת החוק באה להגן על אמנים, אשר בשנים האחרונות הקימו צעקה עקב זייפני דיסקים שפגעו בזכויות היוצרים. כמו-כן נפגעו רבים באמצעות האינטרנט המאפשר הורדת שירים ללא תשלום. גם המדינה סובלת מפגיעה זו, בהכנסות ממסים מצטברים של למעלה מ-100 מיליון ש"ח בשנה.
כדי לשמור על מידתיות, הוספה להצעת החוק הסתייגות אשר תחייב את בעל הסמכות בעל ביצוע הפשיטה, שלא להורות על סגירה ארעית או לשלול את רישיון העסק, אלא אם כן ב-12 החודשים קודם לכן התבצעו בחצרים אלו עבירות נוספות מסוג זה.
ח"כ גמליאל בדברי הסבר לחוק: "גניבה של קניין רוחני באמצעות זיופי דיסקים הגיע לכדי מגיפה שאוכלת כל חלקה טובה בתעשיית המוסיקה הישראלית. תוצאותיה הרות האסון מייבשות את הקרקע עליה מתפתח אחד הענפים החשובים והבולטים בתרבות הישראלית... בדוחות הבינלאומיים של ארגוני המלחמה בעבירות קניין רוחני מצוין שמה של ישראל בראש רשימת המדינות שמאבקן בתופעה נכשל כישלון חרוץ".
עו"ד יוחאי חי, מנכ"ל הפדרציה למוסיקה ישראלית וים תיכונית, מסביר כי הדין הפלילי היום אינו מספיק על-מנת לממש את ההרתעה נגד עברייני קניין רוחני ולכן יותר מפעם אחת העידו שופטים, כי רק ענישה כלכלית הולמת המעוגנת בחוק, עשויה להפחית את העבריינות בתחום זה.
"ענישה כלכלית לא קיימת במדינת ישראל נגד עבריינים אלה. הצעת החוק מטילה עונש כלכלי על עברייני קניין רוחני, מייצור עד מכירה של דיסקים. אם החוק ייושם בפועל תהיה לכך משמעות רבה וירידה דרסטית במספר העבריינים בתחום, כיוון לא יוותר להם תמריץ הכלכלי", כך לדבריו ל-Nfc.
עו"ד חי אמר עוד, כי כיום הפדרציה למוסיקה מקיימת פשיטות על חצרים בשיתוף היחידה לקניין רוחני של משטרת ישראל ובכל פשיטה נתפסים בעלי עסק רבים המנצלים עיסוקם לצורך ממכר דיסקים מזויפים. "הפשיטות שאנו מבצעים הם על בסטות ומפעלים שמוכרים ומפיצים דיסקים. הרבה בעלי עסקים שיש להם רישיון מוכרים דיסקים מזויפים. מצאנו בוטיקים שמחביאים מתחת לדלפק ואיטליזים שהחביאו במקרר".
עוד ציין, כי התיקון לחוק הוא רק חצי ממהלך חקיקתי רחב אותו יוזמת ח"כ גמליאל, אשר יאפשר לבסוף לבתי משפט לחלט נכסים שבעליהם נתפסו בזמן ביצוע עבירה. הנכסים שיתפסו יועברו לטובת אוצר המדינה.

תאריך:  10/12/2003   |   עודכן:  10/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
"השאלה בדבר התוקף בישראל של נישואין אזרחיים שנערכו מחוץ לישראל בין יהודים אזרחי המדינה ותושביה, היא קשה וסבוכה. יש בה הבחנות דקות ודקיקות. אם ניתן להימנע מלהיכנס ליער סבוך זה רצוי הוא הדבר, שכן אין לדעת כיצד נצא מסבך זה"
ענבל אביב
מועצת הפרחים תקיים את תחרות קדם אליפות ישראל בשזירת פרחים ביום שלישי, 23 בדצמבר, בגן הבוטני בירושלים
רנית נחום-הלוי
ל-Nfc נודע, כי מצרים אישרה את בקשת ישראל להכניס לתאו מיטה ומקרר, אולם הבקשה טרם קוימה; בין ההצעות שהועלו כדי ללחוץ על מצרים: משלחת דת ו/או חברי כנסת תגיע לפגישה עם הנשיא מובארק ולתמיכה במאבק לשחרור עזאם
אלונה קורן
התוספת להכנסות המדינה כתוצאה מהקמת בתי הקזינו עשויה לנוע בין 117 ל-150 מיליון שקלים בשנה; כמו כן יביא הדבר לחיסכון משמעותי במט"ח - מכיוון שחלק גדול מהישראלים שמהמרים כיום בחו"ל יעדיפו להמר בגבולות ישראל
גלית יצחק
השלושה היו בספרייה העירונית בקרית עקרון, בן ה-17 החל לגעת בישבנה של הקטינה ולאחר מכן הצטרף גם האח הצעיר יותר; לאחר זמן מה החלו השניים להכותה עד אובדן הכרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il