X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
סומליה: אחוז הנרשמים הנמוך לבתי הספר

דוח האו"ם: 121 מיליון ילדים מחוץ למסגרת בית הספר

9 מיליון בנות יותר מבנים נמצאות מחוץ למסגרות החינוך; כ-65 מיליון ילדות ימותו במהלך הלידה או יחיו בעוני נורא; התוצאות מונחלות גם לדור הבא
▪  ▪  ▪

כ-65 מיליון ילדות בכל העולם לא יוכלו ללמוד בבית הספר, על-פי הסבירות הן ימותו במהלך הלידה או יחיו בעוני נורא, כך נמסר מהקרן למען ילדים של האו"ם ביום חמישי (12.12.03).
בדוח השנתי מדווח UNICEF (הקרן הבינלאומית למען ילדים של האו"ם), כי 121 מיליון ילדים בכל העולם נמצאים מחוץ למסגרת בית הספר, 9 מיליון בנות יותר מבנים.
"אנו נעמוד מול חוסר יכולת ממשית להפחית את העוני, שיעור תמותת הילדים, HIV ואיידס ומחלות אחרות, אם לא נבטיח כי כל הילדים יוכלו לממש את זכותם להשכלה בסיסית", אמרה קרול בלמי, מנהלת UNICEF ביום חמישי.
כאמהות, יש להניח כי לנשים משכילות יהיו ילדים בריאים וכן סביר להניח כי ילדיהם, הן בנים והן בנות, יסיימו את לימודיהם בבית הספר. אך בורות ואנאלפבתיות מעלות את הסיכון, כי נשים לא ידעו כיצד להגן על ילדיהם כמו גם על עצמן ממחלות.
כשלילדה אין את הידע ואת הכישורים אותם יכול בית הספר להעניק, יש לכך השפעות מיידיות וכן ארוכות טווח. היא חשופה לסיכונים רבים הרבה יותר מאשר חברותיה המשכילות והתוצאות מונחלות גם לדור הבא, נאמר בדוח.
במדינות מתועשות רבות כמו גם בחלקים נרחבים באמריקה הלטינית, נוצר פער בין המינים כשבנים נשרו מבתי הספר או קיבלו ציונים נמוכים בעוד בנות הצליחו בנושאים אקדמיים, כך על-פי המחקר.
ההיפך הוא הנכון ברוב יבשת אסיה ובמיוחד באזור הסהרה באפריקה, היכן ש-24 מיליון ילדות לא למדו בבתי הספר בשנת 2002, עלייה של 4 מיליון מאז 1990 המשקפת בחלקה את הצמצום בסיוע הזר.
סומליה מדורגת במקום הנמוך ביותר באחוז הנרשמים לבתי הספר - 11% - בבדיקה שנעשתה משנת 1996 ועד 2002. באותה תקופה, בטג'יקיסטאן, בהולנד ובשבדיה לדוגמא 100% מהילדים נרשמו לבתי הספר, בעוד בסעודיה 58%. בארה"ב היה אחוז הנרשמים 95%, כמו בויטנאם.
סיוע זר, מענקים ותרומות לחינוך במדינות עניות, מלבד מספר חריגים, נכשלו בנסיון להשקיע בחינוך שיאפשר לנערות לסיים את לימודיהן, כך על-פי הדוח.
כשהורים צריכים לשלם לבית הספר, בדרך כלל הבנים יהיו אלו המקבלים עדיפות, או שכל ילדי המשפחה לא ירשמו לבית הספר, כך דיווח UNICEF בחודש ספטמבר 2000. מנהיגים בינלאומיים בוועידת האום הסכימו למספר יעדים שיתרמו לצמצום העוני בעולם. אחד מהם היה השוויוון בין בנים לבנות בחינוך היסודי עד שנת 2005, מטרה שמעטים מאמינים שתושג.
בלמי אומרת, כי "התעסקות" העולם בנושאי ביטחון מאז ה-11 בספטמבר 2001, הפחיתה את מחוייבות העולם לסיוע למדינות עניות.
מדינות רבות מנסות, לדבריה. מצרים לדוגמא, התחייבה לשים קץ לחוסר השוויון בין המינים עד שנת 2007, על-ידי הקמת לפחות 3,000 בתי ספר לבנות.

תאריך:  11/12/2003   |   עודכן:  11/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך עולה מסקר שנערך על-ידי מכון המחקר מאגר מוחות ושודר בקול ישראל; מהסקר עולה עוד: הממשלה המועדפת על הציבור היא ממשלה חדשה בראשות שרון הכוללת את הליכוד, שינוי והעבודה
ענבל אביב
מטרת התקנות היא הגנה על אספקת המזון מפני איומי טרור ביולוגי
יפעת גדות
בבית הכלא Wormwood Scrubs שבמזרח לונדון הוכו אסירים, זכו לאיומים ברצח והוענשו באכזריות; החשד הוא כי ההנהלה ידעה אך לא עשתה דבר
רועי כוכבי
כך טוענת מועצת הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת ת"א; מתייחסת לטענות כי השבת חובת הפסיכומטרי כתנאי קבלה לאוניברסיטאות נעשתה על-מנת להקטין את מספר הסטודנטים הערבים
מיכאל דבורין
המושבעים במשפט קבעו, כי חברות הטבק קיימו את החובה להזהיר את המעשן מהסכנות הטמונות בעישון, ולכן לא היו הן רשלניות במקרה זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il