X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכך נענתה ישראל לבקשת קנדה; עורך דינו של החשוד גילה כי החשוד הנוסף אשר נעצר יחד עם עקאל שוחרר ממעצרו ונמצא כעת במצרים
▪  ▪  ▪

עורך דינו של האזרח הקנדי ממוצא פלשתיני, ג'מאל עאקל (בתמונה), העצור בישראל באשמה כי תכנן לבצע בשליחות החמאס פיגועים בקנדה ובארה"ב, טוען כי לא ניתן יהיה להוכיח את ההאשמות נגד לקוחו בבית המשפט.
ביום ב' (15.12.03), ייערך דיון נוסף בבקשת המדינה, להאריך את מעצרו של עאקל (22). עאקל הועבר ביום ד' לכלא "שקמונה". ישראל נענתה בכך לבקשת הקונסוליה של קנדה בישראל, לשפר את תנאי מעצרו.
עורך דינו של עאקל, ג'מאל חטיב, גורס כי טענת ישראל לגבי "טרוריסט החמאס הבכיר", אחמד ווהבה, אשר "אימן את עאקל לביצוע משימותיו", אינה נכונה.
לטענתו, ווהבה (23) הוא ידיד משפחת עקאל, ואינו בכיר בחמאס. עאקל הודה רק בכך שוהבה נתן לו לירות שמונה כדורים ברובהו. חטיב טוען, כי מדובר היה במשחק: "זהו דבר מקובל בעזה, שם יורים באוויר כדי לחגוג".
לדבריו, עאקל פגש את ווהבה במהלך ביקורו במחנה הפליטים נוסייראת, לשם הגיע כדי להתארס לדודניתו, שיהמה עאקל.
חטיב טוען, כי הודאתו של עאקל נלקחה ממנו לאחר חמישה ימים של חקירה ללא שינה, כשהוא יושב על כיסא וידיו קשורות מאחורי גבו. "עאקל לא זוכר כלל על מה הוא נשאל ומה היו תשובותיו".
חטיב מסר, כי עאקל חתם על הודאה הכתובה בעברית, שפה שאינו קורא. לדבריו, חוקריו של עאקל ניסו להחתים אותו על התחייבות, לפיה הוא יימנע מלבקר ברצועת עזה בעשר השנים הקרובות, אולם עאקל סירב לחתום.
חטיב גילה, כי האדם השני אשר נעצר יחד עם עאקל, אזרח ארה"ב, העונה לשם - אכרם אבו שהאר, ואשר הואשם תחילה בהאשמות דומות לאלו המופנות כלפי לקוחו, שוחרר בידי ישראל ממעצר לאחר 25 יום, והוא מבקר כעת אצל אימו במצרים.
כזכור, ב-1 בנובמבר נעצר עקאל במעבר הגבול ברפיח, והוא מוחזק מאז במעצר. ברשותו של עאקל נמצאו חומרי הסתה.
ישראל טוענת כי עאקל, בעל אזרחות קנדית, המתגורר בקנדה משנת 99', הודה בחקירתו כי גוייס לחמאס לפני שנתיים. לטענת ישראל, ביקש ממנו פעיל החמאס, אחמד ווהבה, לגייס כספים במסגדים בקנדה, למימון התוכנית לפגוע בבכיר ישראלי המבקר בארה"ב, או בחברי הקהילה היהודית בארה"ב ובקנדה. לטענת ישראל, תודרך עאקל כי באם ייתפס, יטיל את האשמה על ארגון אל-קאעידה.
עוד נטען, כי ווהבה לימד את עאקל לתפעל רובה M-16, להכין מטעני חבלה, ואימן אותו באש חיה באזור נצרים. כן הורה לו, לרכוש רובה מסוג M-16 בארה"ב או קנדה, לשם ביצוע הפיגועים.
בסוף השבוע שעבר, מתחו ראש ממשלת קנדה ומשרד החוץ במדינה ביקורת חריפה על דברי שגריר ישראל בקנדה, חיים דיבון, כי עקאל הודה במיוחס לו.
דובר משרד החוץ הקנדי מסר, כי "הערותיו של השגריר הישראלי אינן במקומן. על הגורמים הרשמיים בקנדה ובישראל מוטלת החובה להיות זהירים מאוד כשהם מתבטאים בנושא הנמצא בבחינה משפטית של בית משפט ישראלי. הקביעה לגבי אשמתו של עקאל נתונה בידי בית המשפט".

תאריך:  11/12/2003   |   עודכן:  15/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב, גלית יצחק
זאב רוזנשטיין נפצע כתוצאה מהפיצוץ באורח קל והגיע לחדר המיון של בי"ח מאיר בכפר סבא, שם טופל ושוחרר; הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב, תל השומר ו-וולפסון
מחלקה ראשונה
חלק מיחידות הדיור יוקצו לטובת משפחות המחבלים המתאבדים, שבתיהן נהרסו על-ידי צה"ל; 300 יחידות דיור ייבנו ברצועת עזה, 100 בג'נין, 100 בשכם ו-100 נוספות בשאר שטחי יהודה ושומרון; שוויץ, גרמניה ואיטליה ממנות פרויקט לשיקום הריסות בעיר שכם
רועי כוכבי
בית המשפט העליון דחה את בקשתו של שמואל ברזל, דירקטור לשעבר בבנק צפון אמריקה, לבטל עיקול זמני שהוטל על נכסיו בשנת 1990 במסגרת הליך שמנהל נגדו הבנק
רועי כוכבי
בג"צ: "אין די בתחושות בטן שליליות, שאינן מגובות בראיות מינהליות הולמות, כדי להצדיק את שלילת זכותו של אדם לעלות לישראל לאחר שהוכיח לכאורה את זכאותו לשבות"
הדר פרבר
התחרות מעניקה פרסים על תרבות שירותית בארגון, הדרכה, הכשרת צוות העובדים, קיום תהליכי בקרה ומשוב והטמעת תהליכי שיפור השירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il