X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוברת האוניברסיטה העברית: מדובר בכנס אקדמי; ואולם, סטודנטים שנכחו בכנס הקודם בנושא, לאחר מבצע חומת מגן טוענים: מדובר בכנס פוליטי שבו משתלחים הדוברים ללא רחם בכוחות הביטחון ומאשימים אותם בפשעי מלחמה
▪  ▪  ▪

הסרבנות עולה כיתה ומתחילה לקבל גיבוי ממסדי, כך לפחות באוניברסיטה העברית.
ביום ג' הקרוב (16.12.03), יתקיים דיון בין כתלי האוניברסיטה, בהשתתפותו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם מגידור, שכותרתו: "לסרב? לציית? הסרבנות כמבחן". את הכנס מארגנת תנועה העונה לשם "הקמפוס לא שותק", אשר מפרסומיה באינטרנט עולה כי היא תנועה קיצונית, הדוגלת ותומכת בין השאר בטייסים הסרבנים.
בין המרצים בכנס, מלבד נשיא האוניברסיטה, ניתן למצוא את ד"ר דוד אנוך מהחוג לפילוסופיה והפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, שנשפט וישב בכלא בעצמו על סירוב בשנת 1998 (ועל שיטות הלימוד שלו פורסם כאן בשבוע שעבר); סא"ל (במיל) יואל פיטרברג, מחותמי מכתב הטייסים; פרופ' אבי רביצקי מהחוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית; ופרופ' שולה וולקוב מבית הספר להיסטוריה.
סטודנטים זועמים מתחו ביקורת חריפה על קיומו של הכנס בין כתלי האוניברסיטה ועל-כך שנשיא האוניברסיטה משתתף בו, וטענו כי התקיימות כנס זה ומתן זכות ביטוי לסרבנים בעת מלחמה, פוגעת ברגשותיהם, ובמיוחד ברגשותיהם של אלו שעושים מילואים בשטחים ונאלצים לספוג את נאצות הסרבנים לכיוונם.
רפי, סטודנט לתואר שני בהיסטוריה, אמר ל-Nfc: "זה בכלל לא יהיה אקדמי, אלא פוליטי לחלוטין. אני הייתי כבר בכנס כזה שארגנו הסרבנים לפני כשנה וחצי, בחסות הפקולטה למשפטים לאחר מבצע חומת מגן. גם אז מכרו לנו שזה יהיה אקדמי. ומה קרה בסוף? הסרבנים הביאו את אנשיהם לאולם והפכו את הכנס לזירה לצליבת צה"ל וכוחות הביטחון, תוך שהם מאשימים את צה"ל בכל משפט שני שלהם בפשעי מלחמה".
"אני חושב שזה מביש וחוסר כבוד אלמנטרי, שהאוניברסיטה העברית נותנת לביטויים שכאלה במה, ואין לי ספק קל שבקלים, כי כאשר יעלה הסרבן לדבר - הוא יאשים אותי ואת חבריי שמשרתים במילואים בשטחים בפשעי מלחמה. זו פשוט בושה שנשיא האוניברסיטה משתתף בכזה כנס, וייאות להאזין להשמצות האלה, גם אם הוא עצמו אינו תומך בכך, עצם ישיבתו בפאנל שכזה נותנת גושפנקא ולגיטימיות להלך רוח שכזה", סיכם רפי.
סטודנט אחר למינהל עסקים, שי גיל, שהיה נוכח אף הוא בכנס הקודם, הביע פליאה וכעס כי האוניברסיטה איפשרה הפעם לסרבן להיות אחד מהפאנל ולהרצות את תורתו ברבים, בעוד שבפעם הקודמת היא נענתה להפצרות הרבות של הסטודנטים וסירבה לאשר לסרבנים להרצות בפני הקהל. "זה רק מראה על ההידרדרות החמורה שחלה פה בערכיה של האוניברסיטה", אמר גיל.
תגובת האוניברסיטה:
דוברת האוניברסיטה העברית אורית סולוציאנו מסרה בתגובה:
"לא מדובר בכנס סרבנים כי אם בדיון אקדמי בשאלת הסרבנות, תחת הכותרת "לסרב? לציית? הסרבנות במבחן". אין מדובר באירוע פורמאלי של האוניברסיטה העברית כי אם בארוע שמאורגן על-ידי קבוצה של מרצים וסטודנטים שנקראת - "הקמפוס לא שותק" ומטרתה להביא סוגיות שמעסיקות את החברה הישראלית בעניין המצב המדיני-חברתי-כלכלי לדיון באקדמיה. ערבים מסוג זה התקיימו גם באוניברסיטאות נוספות בארץ. פרופ' מגידור, נשיא האוניברסיטה העברית, יביע בדיון את דעתו האישית המתנגדת לסרבנות. הדיון יהיה מאוזן ויהיו בו שלושה דוברים בעד הסרבנות ושלושה נגד התופעה".
כל המעוניין להתרשם מפעילותו המדינית-חברתית-כלכלית של ארגון "הקמפוס לא שותק" - מוזמן להיכנס לאתר הארגון המביע תמיכה פומבית בטייסים הסרבנים:
www.hacampus.org/tayasim.

תאריך:  11/12/2003   |   עודכן:  12/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
דובר מטעם הצבא האמריקני: הפיגוע בעיר רמדי ככל הנראה פיגוע התאבדות; יש פצועים
עמוס באר
yes התחייבה להשקיע 1 מיליון דולר בקולנוע ישראלי מדי שנה ולהעניק מלגות ליוצרים
רועי כוכבי
"מזה זמן רב מגיעות מאות פניות הנוגעות לתפקודה הלקוי של העמותה. הוגשו דוחות ביקורת המצביעים על ליקויים. הניסיונות להבריא את העמותה כשלו"
מחלקה ראשונה
שני חברי פרלמנט במצרים קוראים להעמיד לדין את האחראי להסרת ה'פרוטוקולים'; דורשים מממשלת מצרים להעניק גושפנקא רשמית ל'פרוטוקולים' ולחלקם לבתי הספר ולאוניברסיטאות; ביום שבת יתקיים דיון בנושא בפרלמנט
גלית יצחק
אג'נדה - ארגון ללא מטרות רווח, שמציג חלופה ל"ספינים" השולטים בתקשורת מבית היוצר של הממשלה, בעלי ההון, יחצ"נים ודוברים מטעם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il