X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התקשרות ישירה בין הצופה לערוץ, תוך עקיפת HOT ו-YES
▪  ▪  ▪

ערוץ "טבע הדברים" יעלה לאוויר בתוך כחודשיים, על-אף שחברות הכבלים - אמור HOT, או חברת הלווין YES, טרם הביעו עניין לרכוש ולשווק את שידוריו למנוייהן. כך עולה מבירור שנעשה בעקבות ההודעה הרשמית על מתן הרשיון לערוץ החדש, בלא שהגופים המשדרים הביעו כל כונה להעמיד לרשות "טבע הדברים" את התשתית הנדרשת.
המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין אישרה עוד בישיבתה מיום 4.12.03 את השימוש בשם המותג המסחרי "טבע הדברים" לערוץ החדש, המקבל רשיון מיוחד לשידורים. המועצה נדרשה לקיים את הדיון בנוגע לאישור שם הערוץ לאור העובדה כי שמו המבוקש של הערוץ העתידי מהווה שם מותג מסחרי הקיים וידוע בשוק, בדמות מגזין העוסק בנושאי טבע, מדע, תרבות, סביבה וחברה וקרוי "טבע הדברים".
בפני המועצה הופיע בעל הערוץ ומנהלו, אודי רן, אשר הציג בפני חברי המועצה את הערוץ המתוכנן, את התכנים אשר ישודרו בערוץ בנושאי טבע, מדע, תרבות, סביבה וחברה, לרבות דוגמאות מהפקות קודמות אשר הופקו על-ידו לערוצים אחרים (כדוגמת ערוצים 8, 2 ו-10) וכן את לוח השידורים העתידי של הערוץ, המורכב רובו ככולו מהפקות מקומיות.
רן מסר לנו היום (ה', 1.12.03) כי בשבוע הבא ייפגש עם אנשי חברת YES, וב-22 בדצמבר ייפגש עם אנשי חברות הכבלים HOT, לתאום השידור כמתחייב על-פי החוק. בוועידת גלובס לעסקים נוצר השבוע מצב מוזר, בו מחד מסרה יו"ר מועצת הכבלים והלווין, עו"ד דורית ענבר על רישוי הערוץ, בעוד שנציגי הגופים המשדרים לא ציינו את כוונתם לשדרו.
מנהל התוכן של YES, יונה ויזנטל, פרט כי חברתו תעלה 3 ערוצים חדשים, ובהם ערוץ BABY לילדים עד גיל 3, וערוץ הקולנוע הישראלי (ראה כאן ידיעה נפרדת), אך לא הזכיר את ערוץ טבע הדברים. כך גם עשה עמיתו, עמית לוין, מנהל התוכן ב-HOT אשר דיבר באופן בלתי ספציפי על מהפך בן 10 עד 18 ערוצים חדשים.
המועצה אישרה את השימוש בשם "טבע הדברים" לערוץ, לאחר ששוכנעה כי השימוש בשם המותג אינו מהווה פרסומת אסורה וקידום אסור של עניינים מסחריים אלא יש בו שימוש מותר במוניטין קיים שיש למגזין בשוק המשיק לערוץ המתוכנן, אשר מביא ערך מוסף ותועלת לצופים.
הרישיון המיוחד המוענק לערוץ "טבע הדברים" יהיה רשיון השני מסוגו שמוענק בישראל, והוא בא בעקבות הרישיון שהוענק לערוץ ההסטוריה הישראלית. משמעות הרישיון מחייב את חברות הכבלים והלווין, על-פי חוק, להעביר את הערוץ במסגרת השידורים המועברים למנוייהם, וזאת כנגד תשלום מאת הערוץ לחברות הכבלים בגין ההעברה. לאמר: ירצו - יצפו, לא ירצו - לא ישלמו הסכום הספציפי.
יו"ר מועצה, עו"ד דורית ענבר, אמרה כי אישור שם הערוץ וכן הענקת הרשיון מהווים המשך ישיר לפעילותה של המועצה להגדלת מגוון הערוצים והתוכניות המוצעים לציבור, ומתן אפשרות שידור לערוצים אשר חברות הכבלים - אמור HOT או חברת YES, אינן מעוניינות לרכוש ולשווק למנוייהן בעצמן. הערוץ עצמו, כפי שהוצג בפני המועצה הוא ערוץ ישראלי מרתק לכל המשפחה וענבר איחלה לו שיצליח וייקלט בציבור.
הרשיון הממלכתי של "טבע הדברים" דומה לזה שהוענק לפני מספר חודשים ל"אפיק ההיסטוריה הישראלית", אשר עד כה טרם עלה לאוויר. תנאי הרשיון קובעים כי ההתקשרות לצפיה בערוץ תעשה ישירות בין בית האב המנוי לבין ערוץ השידור, ללא מעורבות חברות התשתית, הכבלים - HOT וחברת הלויין YES.

תאריך:  11/12/2003   |   עודכן:  12/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הזוג מצפה לילדם הראשון בקיץ הקרוב
אלונה קורן
החברה, שגברה על סקאל, תשלם לרשות שדות התעופה למעלה מ-1.2 מיליארד דולר, כתמלוגים בעבור הזיכיון
הדר פרבר
השופט קיבל ראיות חדשות אשר עשויות לפטור את הנאשם ממעורבות בפיגועים; ככל הנראה השתייך לתא של אל-קאעידה אך לא היה מעורב בפיגועים בניו יורק ווושינגטון
מיכאל דבורין
דוברת האוניברסיטה העברית: מדובר בכנס אקדמי; ואולם, סטודנטים שנכחו בכנס הקודם בנושא, לאחר מבצע חומת מגן טוענים: מדובר בכנס פוליטי שבו משתלחים הדוברים ללא רחם בכוחות הביטחון ומאשימים אותם בפשעי מלחמה
הדר פרבר
דובר מטעם הצבא האמריקני: הפיגוע בעיר רמדי ככל הנראה פיגוע התאבדות; יש פצועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il