X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תדהמה במשטרה מהפיגוע הפלילי בו נרצחו 3 ונפגעו 33 בניסיון כושל לחסל את זאב רוזנשטיין; אהרונישקי: אני רואה באירוע נקודת מפנה בהתמודדות של משטרת ישראל בפשיעה החמורה ובארגוני הפשיעה
▪  ▪  ▪
משה מזרחי, נפתלי מגד

מסוק הועלה לאויר בנסיון ללכוד את המתנקשים [בוצ'צ'ו]

ענבל אביב, גלית יצחק
פיגוע-פלילי בלב ת"א: 3 נהרגו ו-33 נפצעו - בניסיון כושל לחסל את רוזנשטיין

המשטרה מכריזה מלחמה
תדהמה בקרב שרי ממשלה ובמשטרה בעקבות הפיגוע-החבלני, בו נרצחו 3 ונפצעו 33 בניסיון כושל לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין. בערב הותרו לפרסום שמות ההרוגים בפיגוע-הפלילי: רחמים סוריה (43) תושב תל אביב, משה מזרחי (28) תושב אילת, ונפתלי מגד (19) תושב אשדוד.
ראש הממשלה הודיע כי הממשלה תקיים ביום א' דיון בהידרדרות החמורה של הפשיעה בישראל. שרון נפגש עם השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, והנחה אותו "לנקוט במאמץ ממוקד על-מנת לבלום את התפתחות מסוכנת הזו". ראש הממשלה הודיע עוד, כי מדינת ישראל לא תוכל לעבור לסדר היום על הרג אזרחים תמימים בשל מלחמות בעולם התחתון.
מפכ"ל המשטרה, שלמה אהרונישקי, הכריז מלחמה חורמה נגד עולם הפשע בישראל. המפכ"ל כינס בערב את סגל הפיקוד לדיון מיוחד. אהרונישקי, כמו רבים אחרים בצמרת המשטרה, זועזע מהפיגוע ומתוצאותיו.
המפכ"ל נדרש לתגובה מיידית, בגלל התערערות הביטחון בחוצות הערים, הפעם - בגלל פשיעה מבית. בפתח הדיון אמר אהרונישקי את הדברים הבאים (ציטוט):
"האירוע חמור, במהלכו נהרגו ונפגעו אזרחים תמימים. זה עבר את כל הקווים האדומים במדינת חוק. כמו בכל פיגוע וכמו במלחמה של כל כוחות הביטחון בתחום הטרור, יש הרבה מאוד סיכולים ויש גם כשלונות. כך בתחום הפשיעה המאורגנת. הכינוס יעסוק בצעדים המידיים המתבקשים. המשטרה תעשה כל שביכולתה כדי לפענח במהירות את המקרה הזה, ואת המקרים האחרים. אנו פועלים וחיים במדינת חוק, וכדי להביא להרשעתו של אדם, יש צורך במלחמה משולבת שהמשטרה היא רק חלק ממנה. למלחמה זו שותפים רבים, ובהם מערכת משפטית, אכיפה, מיסוי ומערכות שכולן חייבות להעמיד את המלחמה בפשיעה המאורגנת במקום הראשון".
אהרונישקי הוסיף, כי על-פי החלטת ראש הממשלה, ביום א' יתקיים דיון בנושא במליאת הממשלה. הוא ציין עוד: "משטרת ישראל לא מהססת להשתמש בכל כלי אפקטיבי במלחמה בפשיעה, ולא תהסס גם בעתיד, ובמקרה של עד המדינה דוד אטיאס, כשהתברר כי העד שיקר - לא היססנו אנו לבטל את ההסכם עימו".
אהרונישקי הכריז: "אני מפכ"ל המשטרה מכריז, שהאירוע של היום היה מלון פארק של משטרת ישראל. מלון פארק היה נקודת מפנה במאבק מדינת ישראל בטרור, ואני רואה באירוע זה של היום נקודת מפנה בהתמודדות של משטרת ישראל בפשיעה החמורה ובארגוני הפשיעה".
חברי כנסת מבקשים כינוס דחוף
של המפכ"ל והשר לביטחון פנים
חבר הכנסת איתן כבל (העבודה-מימד) מבקש לכנס דיון דחוף בוועדת הפנים של הכנסת ולזמן את מפכ"ל המשטרה, שלמה אהרונישקי, ואת השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, כדי שיתנו הסברים על האירוע. "אין זו הפעם הראשונה שאירוע מסוג זה מתרחש ולצערי המשטרה לא מצליחה להתמודד עם המצב המטורף שנוצר", כך לדבריו.
יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ יורי שטרן, קורא גם-כן לכינוס דחוף עם המפכ"ל והשר. לדבריו: "משטרת ישראל חייבת בנוסף למלחמה בטרור הערבי להילחם מלחמה טוטאלית נגד הטרור העברייני. אזרחים חשים פחות ופחות מוגנים על-ידי משטרת ישראל ואת המגמה הזו חייבים לשנות, מה שמחייב את בתי המשפט להתייחס בחומרה לעבריינות על כל סוגיה".

תאריך:  11/12/2003   |   עודכן:  12/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
התקשרות ישירה בין הצופה לערוץ, תוך עקיפת HOT ו-YES
הדר פרבר
הזוג מצפה לילדם הראשון בקיץ הקרוב
אלונה קורן
החברה, שגברה על סקאל, תשלם לרשות שדות התעופה למעלה מ-1.2 מיליארד דולר, כתמלוגים בעבור הזיכיון
הדר פרבר
השופט קיבל ראיות חדשות אשר עשויות לפטור את הנאשם ממעורבות בפיגועים; ככל הנראה השתייך לתא של אל-קאעידה אך לא היה מעורב בפיגועים בניו יורק ווושינגטון
מיכאל דבורין
דוברת האוניברסיטה העברית: מדובר בכנס אקדמי; ואולם, סטודנטים שנכחו בכנס הקודם בנושא, לאחר מבצע חומת מגן טוענים: מדובר בכנס פוליטי שבו משתלחים הדוברים ללא רחם בכוחות הביטחון ומאשימים אותם בפשעי מלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il