X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
16 מחסידי ברסלב חדרו למקום, למרות האיסור הקיים - אזור קבר יוסף מצוי בשליטה ביטחונית של הרשות הפלשתינית גדודי חללי אל-אקצא והג'יהאד האיסלמי נטלו אחריות ואיימו לבצע פיגועים נוספים
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך (יום ו', 12.12.03) עד ליום א' את מעצרם של 8 מחסידי ברסלב, שנכנסו הלילה לקבר יוסף בשכם, תוך הפרת צו אלוף פיקוד מרכז, האוסר על כניסת ישראלים לשטחי A ללא היתר. המשטרה מתכוונת להגיש נגדם כתב אישום כבר בתחילת השבוע.
בפיגוע הירי לפנות בוקר, נפצעו 7 מהחסידים. מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש, מצבו של אחר קשה, ומצב השאר קל עד בינוני. שניים מהפצועים שפונו במצב קל לבית החולים בלינסון, ברחו מחדר המיון. למרות האיסור לחדור למקום ועל-אף הפיגוע, הודיעו חסידי ברסלב: נמשיך להתפלל במקום.
לפנות בוקר: פיגוע ירי בחסידי ברסלב בקבר יוסף
פיגוע ירי אירע הבוקר (יום ו') מעט אחרי 04:00 באזור קבר יוסף: 16 מחסידי ברסלב, שהגיעו להתפלל במקום, נורו מהמארב. שבעה מהם נפגעו סמוך למקום, כאשר נסעו ברכבם - מכונית טרנזיט, בדרך חזרה לשטח ישראל.
מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש, השני קשה, שלישי בינוני והיתר קל. זמן קצר לאחר חילוצם מהמקום על-ידי כוחות הביטחון, הוצת רכבם על-ידי פעילי טרור [ראו תמונה].
תחילה, נטלו גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, את האחריות על הפיגוע. לדבריהם, הפיגוע נעשה בתגובה להסכם ז'נבה ולמה שהוגדר כ"טבח שעשתה אתמול ישראל ברפיח". ואולם, מאוחר יותר נטל גם ארגון הג'יהאד האיסלמי אחריות לפיגוע. ייתכן כי הפיגוע בוצע בשיתוף פעולה בין שני הארגונים, כפי שכבר נעשה בעבר.
הפיגוע אירע כאשר אש מן המארב נורתה לעבר המתפללים. כוחות צה"ל שקיבלו מידע על הירי, הגיעו לחלץ את הפצועים. שניים מהם, שנפגעו מירי בראש ובבטן, חולצו מהמקום במסוק צבאי. שניים אחרים פונו משכם באמבולנסים צבאיים והועברו לידי אנשי מד"א שהוזעק למקום. כל הנפגעים פונו לבית החולים בלינסון בפתח תקוה.
אתר קבר יוסף, המצוי באזור שכם, מוחזק בשליטה ביטחונית של הרשות הפלשתינית. הכניסה לאתר מותרת, רק בתיאום עם צה"ל. ואולם, חסידי ברסלב עשו לעצמם מנהג של קבע: לחדור למקום הקדוש כדי להתפלל, וזאת על-אף סיכון החיים הכרוך בכך.
מייד עם היוודע דבר הפיגוע, החלו כוחות גדולים של צה"ל לסרוק את האזור. ואולם, המחבלים היורים, שפעלו למעשה בשטח הרשות הפלשתינית, הצליחו להימלט.
זמן קצר לאחר מכן, נלקחו תשעה מחסידי ברסלב (שלא נפגעו) לחקירה. הם חשודים בהפרת צו אלוף, תוך סיכון חיים - שלהם ושל כוחות הביטחון. במשטרה זועמים על חסידי ברסלב, על-כך שהם מפרים, פעם אחר פעם, את הצווים, למרות שהוזהרו. המשטרה מסרה, כי שניים מהחסידים שנפגעו, נעצרו בעבר על-ידי המשטרה בגלל הכניסה שלא כדין לאזור קבר יוסף.
מצה"ל נמסר, כי בחודשים האחרונים נעשו מאמצים רבים על-מנת להבהיר ולהתריע כי כניסת אזרחים ישראלים לשטח A בכלל ולקבר יוסף בפרט, אסורה ומסוכנת וכי מעשים חסרי אחריות אלו מסכנים הן את הישראלים שנכנסים לשטחים והן את כוחות צה"ל הנדרשים לסייע ולחלצם.
בחודשים האחרונים אף התקבל מידע מודיעיני לפיו בכוונת מחבלים לפגוע בישראלים אשר נכנסים לתפילה בקבר יוסף. מדובר צה"ל נמסר, כי הדבר פורסם בכלי התקשורת ואף הועבר לגורמים הנוגעים בדבר באמצעות רבנים ואישי ציבור, מספר רב של פעמים. מצה"ל נמסר עוד, כי האירוע היום ייחקר.

תאריך:  12/12/2003   |   עודכן:  12/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הבטיח להפנות 700 מיליון שקלים נוספים לטובת גדר ההפרדה; מבטיח: נתקין תקנות והוראות חוק להחזרת חובות הממשלה לספקים
אלונה קורן
מדד הנאסד"ק, שכבר נשק לאחרונה לרף 2,000 הנקודות - לא הצליח עדיין לחצות אותו
עמוס באר
שידרוג מוטורי לפלח SUT החדש: טנדר פנאי - שטח
עמוס באר
שבוע תמים של מסע עסקים רם דרג; יתלוו אליו, פרופ' זיו, ח"כ סער, ח"כ איציק, יורם בליזובסקי ושרגא ברוך
אלונה קורן
במסגרת ביקורו ינסה גיר לעודד את קירוב השלום בין היהודים לערבים; מנכ"ל המשביר לצרכן הציע לגיר לככב בקמפיין הפרסום החדש של הרשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il