X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תמימי, שנעצר בעבר בישראל ושוחרר: "זוהי פרובוקציה כלפי העולם הערבי והאיסלמי... לא נוותר על שעל מאדמת חברון, יהיה מחיר הקורבנות אשר יהיה"
▪  ▪  ▪

ראש בתי הדין השרעיים וסגן ראש המועצה המוסלמית העליונה מטעם הרשות הפלשתינית, השייח' תייסיר רג'ב א-תמימי, אומר (שבת, 13.12.03) כי מערת המכפלה בחברון היא מסגד טהור השייך למוסלמים בלבד, ואין ליהודים זכות אפילו להתפלל בה, וכל שכן שאין להם זכות על המקום.
על-פי המסורת היהודית, מערת המכפלה נקנתה על-ידי אברהם אבינו מעפרון החיתי לפני כ-3,700 שנה ולמעשה מדובר באחיזה היהודית הראשונה בארץ ישראל. על-פי המסורת, קבורים במערת המכפלה 4 זוגות: אדם וחווה, אברהם ושרה, יצחק ורבקה ויעקב ולאה.
בהודעה שפרסם, מגנה השייח' תמימי את דבריו של ראש הממשלה שרון, שאמר כי ישראל לא תוותר לעולם על מערת המפלה. לדברי תמימי, "זוהי הפרה בוטה של זכויות האדם הפלשתיניות ושל חופש הדת... צעדים אלה לא מהווים פרובוקציה כלפי חברון ו'פלשתין' לבדן, אלא כלפי כל הערבים והמוסלמים בעולם".
"חברון היא עיר ערבית מזה 5,000 שנה. ההתנחלות על אדמתה היא תקיפת רכוש ערבי ומוסלמי... לא ניתן לוותר עליה או על שעל מאדמתה, יהיה מחיר הקורבנות אשר יהיה... כוחות הכיבוש לא יקבלו זכויות על העיר חברון ועל מסגדיה... לא יהיה ביטחון, לא יהיה שלום ולא תהיה יציבות, עד נסיגת אחרון החיילים והמתנחלים מהעיר הערבית והאיסלמית הזו".
השייח' תמימי קרא לכל המוסדות והאיגודים הפלשתינים להעביר את מקום מושבם לחברון ולתושביה הפלשתיניים של חברון, אשר נטשו את בתיהם, לחזור אליה.
כזכור, בחודש נובמבר עצרה משטרת מחוז ירושלים את השייח' תמימי, לאחר ששוב הסית והמריד נגד ישראל. השייח' ידוע בדרשותיו הקיצוניות בגנות ישראל, אותן הוא נוהג לשאת במסגדים השונים. בחודש הרמדאן קרא השייח' למדינות ערב לצאת למלחמה נגד ישראל, "הגוזלת את הר הבית", לדבריו [ראו קישור].

תאריך:  13/12/2003   |   עודכן:  13/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ח"כ עזמי בשארה: על מדינות ערב לצאת לרחובות ולהפסיק לשתוק; טיבי: הגדר יוצרת גיטאות, אלא שהמפתחות הפעם נמצאות בידי חיילים יהודים; הדברים נאמרו בצעדת מחאה נגד הגדר בשכונת א-ראם
עומר כרמון
שר החוץ ההודי, המבקר בימים אלה באירן, דן עם ראשי הממשל במדינה על שיפור יחסי המסחר והכלכלה בין שתי המדינות
עומר כרמון
ארווין קוטלר חובש הכיפה, פעל רבות למען שחרור אסירי ציון מבריה"מ וגם למען פלשתינים הכלואים בישראל
עומר כרמון
ארבעה שבועות לאחר פיגועי התופת בבתי הכנסת באיסטנבול, ניהל בשבת רבה הראשי של טורקיה, את התפילה הראשונה בבית הכנסת "בית ישראל"
מחלקה ראשונה
כך מדווח העיתון "א-שרק אל-אווסט"; מובארק יבקר ככל הנראה בטהראן בפברואר 2004, במסגרת ועידת שמונה המדינות האיסלמיות; בחודש האחרון, הסגירה אירן למצרים 17 פעילי טרור; סוריה תיווכה בפיוס ההיסטורי בין שתי המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il