X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף העיסקה של מספנות ישראל: 100 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

מספנות ישראל ימסרו בקרוב לשלטונות הביטחון היווניים את הראשונה מ-3 ספינות תותחים שנבנו בישראל לאבטחת אולימפיאדת יוון 2004. הספינה הראשונה תמסר השבוע, הבאה תמסר בחודש בפברואר והאחרונה באביב הקרוב.
שתי ספינות נבנות בישראל ואילו השלישית נבנית ביוון, תחת פיקוח מומחים ישראלים. היקף העסקה מגיע ל-100 מיליון דולר ולביצועו יגוייסו יותר מ-100 עובדים - אשר לא נמסר מאיזו מדינה יגיעו למספנות.
המספנה שבבעלות איש העסקים שלמה שמלצר, גאה לציין כי אינה עסוקה רק בעסקי נמל נייח וקנטרני, כי אם גם בייעודה המקורי - בניית אוניות. לדברי דובר החברה זה הפרויקט הגדול ביותר בתולדות מספנות ישראל.
ממשלת יוון הזמינה את הספינות עקב מחויבותה להגן על גבולות האיחוד מהים, ולנוכח דרישות הביטחון הגבוהות של אולימפיאדת אתונה 2004, האמורה להיות האולימפיאדה המאובטחת ביותר מאז ימי ספרטה.
טריומווירט ספינות התותחים אמור לשדרג את יכולות משמר החופים היווני להתמודד עם איומי טרור ועם חדירות מהים, ומאוחר יותר ניתן יהיה להסב אותן לדייג קרבי ומלחמה בדייג הבלתי חוקי.
הספינות החדישות נבנו בהשראת טכנולוגיות ומבנה של ספינות טילים של חיל הים הישראלי, אשר רבות כמותן נבנו בעבר במספנות וזוכות להצלחה מבצעית. היוונים התקנאו בשכניהם ממזרח, והמוניטין של חיל הים עזר למספנות לזכות במכרז מול מספנות מתחרות, ידועות וגדולות יותר, מאירופה וגם מיוון עצמה.
לוח הזמנים לבנייה היה צפוף ביותר, בין השאר בגלל עתירות משפטיות של מספנות אחרות שהפסידו במכרז, ואשר עיכבו את תחילת הבנייה. במספנות ישראל נאלצו, לכן, לעבוד חלק גדול מהשנה האחרונה - 24 שעות ביממה.
על ספינות האבטחה מותקנות מערכות צבאיות ימיות וכן ציוד אלקטרוני מתוחכם לאיתור חדירות מהים, כולן מתוצרת רפא"ל. בין המערכות - בקרת אש, ראיית לילה, ומערכת שליטה ובקרה ימית. הנשק כולל תותח מיוצב 30 מ"מ, ושתי מערכות מיני-טייפון. אורך כל אחת מהספינות 58 מטרים, והיא מונעת על-ידי 4 מנועים בהספק כולל של 12,000 כוח סוס.
לספינה דחי של 400 טון, והיא מסוגלת להגיע למהירות של 33 קשר (מעל 60 קמ"ש) ולנוע ללא תדלוק כ-4,000 מייל ימי, יותר מכפול מדרישות הצי היווני. בניית הספינה הראשונה נמשכה כשנה.
כל ספינה תכלול צוות של עד 35 איש, בהם אנשים המיומנים בימאות וכן בתפעול מערכות ירי ולוחמה המוצבות על הספינה. תנאי השהות של הצוות מאפשרים שהות נוחה ומרווחת יחסית, לתקופות ארוכות.
צוות יווני שהה באחרונה בארץ כדי ללמוד את תפעול הספינוות מקרוב. בניית הספינות גם הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם של מספנות ישראל, וכך תוך 5 חודשים מהזכייה בפרויקט גויסו יותר ממאה עובדים בנוסף ל-250 הוותיקים יותר, כולם בעלי מקצוע בתחומי הנדסה, חשמל, ריתוך ומסגרות, ומגוון מקצועות נוספים.

תאריך:  16/12/2003   |   עודכן:  16/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מגמה ירוקה בהפגנת ענק במוצ"ש במטרה להאיר את עיני הקברניטים: זה עניין של זמן עד שיהיה כאן אירוע רב נפגעים
הדר פרבר
בובה של השליט המודח כבר על המדפים; המחיר: כ-30 דולר
מחלקה ראשונה
שר המשפטים העירקי: הגוף החדש יעמוד בקשר עם כל גוף או מדינה שבידיהם מידע רלוונטי העשוי לשמש ראייה כנגד הבכירים העירקים; וושינגטון טרם קיבלה החלטה היכן יועמד סדאם חוסיין לדין
מירב לוי
הוסיף: על ישראל לפגוע במטרות שלטוניות ולמזער תנועה על הקרקע; מציין: עלינו לקבוע איך יראה שדה הקרב העתידי ולא לחשוב מה חושבים המנהיגים באזור
הדר פרבר
מחר ייערך דיון בנושא מאגר מי התהום המרכזי של גוש דן, אשר נמצא בשפל חסר תקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il