X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פנתה ליועמ"ש בדרישה שיחזור בו מהחלטתו שלא להעמיד לדין את מנהל המכון לרפואה משפטית, שנחשד כי העיד בבתי משפט על נתיחות שלא השתתף בהן; "ההחלטה מצטרפת לשורת החלטות והליכים תמוהים בעניינו של היס"
▪  ▪  ▪

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין, בדרישה שיחזור בו מהחלטתו שלא להעמיד לדין את מנהל המכון לרפואה משפטית באבו-כביר, פרופסור יהודה היס.
לפני כשבוע הודיע רובינשטיין על החלטתו שלא להעמיד לדין את היס שנחשד באי סדרים בניהול המכון לרפואה משפטית, מסירת עדות מומחה בבתי המשפט על נתיחות שלא השתתף בהן וחתימה על חוות דעת שלא נערכו על-ידו.
ממצאי חקירת המשטרה נגד היס העלו כי על אף שהיס לא נכח בכל הנתיחות עליהן חיווה את דעתו, הרי שגם במקרים אלה ראה את הגופה, ראה את תוצאות בדיקות המעבדה ואת צילומי הגופה, וביצע הגהה מילולית ומקצועית על חוות הדעת. לאור ממצאי החקירה החליט רובינשטיין לסגור את התיק נגד היס מחוסר אשמה. עם זאת הורה רובינשטיין על הגשת קובלנה משמעתית נגד היס בשל שימוש ברקמות לצרכי מחקר, בלא הסכמת המשפחה.[ראו קישור].
על החלטת היועץ מלינה, כאמור, התנועה לאיכות השלטון.במכתב ליועץ טוענת התנועה כי החלטתו "מצטרפת לשורת ההחלטות וההליכים התמוהים בהם נקטה מערכת אכיפת החוק בעניינו של פרופ' היס, החל מההימנעות מהשעייתו והמשך בהתחמקות מחקירת חלק ניכר מן החשדות נגדו".
התנועה מציינת כי בעבר הגישה תלונה נגד פרופ' היס בשמונה עניינים, בהתבסס על ממצאי דו"ח סגלסון, כנדבך נוסף לחשדות החמורים שנחקרו כנגדו במשטרה. לטענת התנועה, תלונתה לא זכתה לכל תשובה עניינית.
"נוכח החשדות החמורים התלויים ועומדים כנגד פרופ' היס, אלו שנחקרו ואלו שלא נחקרו", לשון המכתב, דורשת התנועה למען איכות השלטון מהיועץ המשפטי לממשלה לחזור בו מהחלטתו שלא להעמיד את היס לדין, ולחלופין מבקשת התנועה העתק מנימוקי ההחלטה.
התנועה מציינת כי הנימוקים המפורטים להחלטה דרושים לה על מנת לבחון את המשך צעדיה ולמצות את ההליכים העומדים לרשותה להבאת "החשדות החמורים התלויים ועומדים נגד פרופ' היס" להכרעת בית המשפט.
נוכח דחיפות הבקשה למיצוי הדין הפלילי קודם למשמעתי, מבקשת התנועה לקבל את תגובת היועץ כבר בשבועיים הקרובים, כך שיתאפשר לה, במידת הצורך, לפנות לערכאות לקבלת סעד.

תאריך:  17/12/2003   |   עודכן:  17/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
התינוקת הובאה מעירק דרך ירדן לוולפסון במצב קשה, והובהלה בדחיפות לחדר הניתוח; לאחר הניתוח פיתחה התינוקת סיבוך בלתי צפוי של דמם לריאות ובהמשך כשל רב-מערכתי
נועם שרביט
למרות הנשיא ברק דחה בחודש יולי בקשה זהה של הפרקליטות, להעביר את הדיון בתיק למחוז אחר, מבקשת הנשיאה, עדנה בקנשטיין, מהנשיא ברק הנחיות באשר להעברת התיק למחוז אחר; טוענת: "הנאשמת מוכרת היטב אישית ומקצועית לשופטי בית המשפט"
גלית יצחק
זאת בנוסף לתפקידיה כסמנכ"ל לענייני רדיו ברשות; בת-צור תהיה אחראית על נושאי ההנדסה בטלוויזיה וברדיו, הפצת שידורי ערוץ 2 וערוץ 10 ועוד
אלונה קורן
סך המובטלים הסתכמו ב-279 אלף איש
יואב יצחק
המבקר הכין טיוטת דוח אותה הוא עומד לפרסם; בחן כמה פרויקטים גדולים ופעולות מטעם מינהל הכנסת; מתייחס לתקופה שבה כיהן אברהם בורג כיו"ר הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il