X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזמינת הסקר: הליגה למניעת השמצה; הנתונים לגבי יאסר ערפאת מצביעים על ירידה בתמיכה ביו"ר הרשות הפלשתינית כש-57% סבורים כי מטרת ההנהגה הפלשתינית היא הרס ישראל
▪  ▪  ▪

43% מהאמריקנים סבורים כי ישראל מהווה סכנה לשלום העולם - כך עולה מסקר של הליגה למניעת השמצה, שנערך בקרב 1,200 נשאלים, ושתוצאותיו פורסמו היום (ד', 17.12.03) בארה"ב והוצגו אף בכנס הרצליה, על-ידי מנכ"ל הליגה, אייב פוקסמן.
מהסקר עולה עוד, כי 77% מהאמריקנים סבורים שצפון קוריאה היא הסכנה הגדולה ביותר לעולם, ואילו ישראל מדורגת במקום השביעי ה"מכובד", בין היתר אחרי אירן ועירק, ש-76% סברו כי הן המסוכנות ביותר.
כזכור, בסקר האחרון בנושא שנערך באירופה, מוקמה ישראל במקום הראשון כמדינה המאיימת על שלום העולם. סקר שערך האיחוד האירופי הצביע על-כך, ש-59% מהאירופים סבורים כי ישראל מהווה סכנה לשלום העולם.
נתונים נוספים מן הסקר שהזמינה הליגה למניעת השמצה, מראים כי 37% מהאמריקנים סבורים שארצות הברית היא שמהווה את הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולם.
בתגובה לממצאים אלה, אמר ראש הליגה למניעת השמצה, אייב פוקסמן, כי "הנתונים מוכיחים שהאמריקנים מבינים מי מהווה איום על השלום ומי לא. זה היה מדהים, אך לא מפתיע שהאירופים קבעו שישראל מהווה את הסכנה הגדולה ביותר לעולם".
שיעור האהדה לישראל בקרב הציבור האמריקני עדיין קיים ו-40% מהאמריקנים תומכים בישראל בנושא העימות במזרח התיכון, לעומת 15% שתומכים בפלשתינים. לדברי פוקסמן, המספרים הללו נותרו יציבים מאז 1991.
נתון חשוב נוסף שפורסם, מעלה כי 59% מהאמריקנים סבורים כי ישראל וארצות הברית צודקות בסירובן לשאת ולתת עם הפלשתינים. 39% סבורים, כי הפלשתינים הם האחראים העיקרים לאלימות הנוכחית, לעומת 16% בלבד שענו כי הם רואים בישראל אחראית למצב האלימות.
לשאלה, האם טרוריסטים יתקפו את ארצות הברית בשל תמיכתה בישראל, השיבו 73% מהנשאלים בחיוב, בעוד ש-62% מהנשאלים ענו כי לדעתם יש להמשיך במדיניות התמיכה בישראל.
הנתונים לגבי יאסר ערפאת מצביעים על ירידה בתמיכה ביו"ר הרשות הפלשתינית, כאשר 57% סבורים כי מטרת ההנהגה הפלשתינית היא הרס ישראל, לעומת 25% המאמינים בכנות כוונתה של ההנהגה הפלשתינית בשלום.
כשנתבקשו להביע את דעתם על ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, אמרו 42% מהנשאלים כי הם מאמינים בכנות כוונותיו של שרון, המבקש להגיע להסדר לטווח ארוך. ואולם, 36% מאמינים כי מטרתו האמיתית של ראש הממשלה היא "לדחוק את הפלשתינים למדינה שהטריטוריה שלה תהיה קטנה ככל האפשר".
בנאומו בכנס הרצליה, אמר פוקסמן כי הסקר מעלה סימנים לבעיות בדעת הקהל העולמית בכלל, והאמריקנית בפרט, הנובעות בין היתר, מהאנטישמיות המתגברת ומהיחס העויין של האו"ם ואירופה לישראל. פוקסמן הזכיר בדבריו את הקריקטורה האנטישמית שהופיעה בעיתון הבריטי 'אינדיפנדנט'. יחד עם זאת, ציין פוקסמן כי "העם האמריקני ממשיך להפגין יחס הוגן כלפי ישראל".

תאריך:  17/12/2003   |   עודכן:  17/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
יפים יאצקייר טוען: את הטופס מילאתי לבד, אולם גאון ואברהם איימו עליי והכריחו אותי לחתום על זכרון הדברים; אמש הוציא ביהמ"ש צו מניעה זמני, האוסר לחלק את כספי הזכייה
נועם שרביט
חוות דעת המומחים צורפה לעתירתם של תושבי שכונת ארנונה בירושלים, לשם תועתק הקונסוליה ממזרח העיר; טוענים: הוועדה המחוזית שקלה רק את טובת ארה"ב ולא את ביטחון התושבים; לדבריהם, ההחלטה נתקבלה בהליך חפוז
אלונה קורן, נועם שרביט
ביה"ד: על העובדים וההנהלה לפתוח במו"מ לפתרון הסכסוך; העובדים יגיעו לעבודה, אך לא יתקנו תקלות, למעט התקלה בחיפה; הסיבה לעיצומים היא הסכסוך בין בזק לקרן מקפת; הנהלת בזק קוראת לעובדים לשוב לעבודה
גלית יצחק
כך הודיע המשרד לאיכות הסביבה; שקע ברומטרי עמוק בדרום טורקיה יוצר רוחות דרומיות-דרום מערביות הגורמות להסעת אבק מצפון אפריקה לאזורנו; האבק צפוי להתפזר עם התחלת הגשמים בשעות הערב
יפעת גדות
השיח יעסוק במיגוון כלים מוסיקליים, במוסיקה ווקאלית וכן בתרבויות מוסיקליות שונות; השיח פתוח לתלמידים למוסיקה ולמוסיקאים פעילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il