X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנאומה בכנס הרצליה טענה עוד: ממשלות ישראל לדורותיהם הזניחו את המגזר הערבי, אך כיום דברים משתפרים; קיימת אי וודאות בשאלת עתידה של המדינה כיהודית ודמוקרטית
▪  ▪  ▪

שרת הקליטה ציפי לבני מודה בנאומה בכנס הרצליה (יום ה', 18.12.03) כי ממשלות ישראל הזניחו את המגזר הערבי במהלך השנים, אך ציינה כי כיום הדברים משתפרים. עם זאת אמרה לבני, המדינה פלשתינית צריכה לשמש פתרון גם לסוגיית ערביי ישראל.
לדברי לבני, ישראל יכולה לשמש "בית" לאזרחיה הערבים, אך לא להוות "בית לאומי" עבורם.
לבני ציינה כי "הסכסוך עדיין נמשך בשל היותה של ישראל מדינה יהודית", וחלוקת הארץ נובעת מהרצון לשמר את מדינת ישראל כמדינה המסוגלת לשלב את הערכים היהודים והדמוקרטים, כשישמר היחס מספרי בין היהודים והערבים בתוך המדינה. אחרת, טענה לבני, יקשה עלינו לשמר את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.
לבני ציינה עם זאת כי "ממשלות ישראל לדורותיהן הזניחו את המגזר הערבי, לא נתנו את השוויון האזרחי, אך העובדה שראש הממשלה בחר לשבת בראש הוועדה לענייני הערבים מעידה על רצון לשפר את הדברים. לו הייתם רואים את הישיבות בהן נדרשים הפקידים להסביר מדוע לא השלימו את התשתית בכל כפר וכפר, הייתם מדברים אחרת".
סכסוך על הקרקעות
"צריך לומר שלא מדובר רק בשאלה של השקעה כזאת או אחרת" במגזר הערבי, ציינה לבני. "קיימת כאן התנגשות לאומית. כשאנחנו מדברים על קרקעות במונחים אזרחיים, לא תמיד הדבר נתפס כך במגזר הערבי. הסכסוך הלאומי המתקיים מאז הקמת מדינת ישראל נוגע גם לסכסוך על הקרקע".
"מונחים שהיו חלק מהאתוס הציוני שעליהם גדלנו כולנו, אינם מקובלים כיום בפסיקת בית המשפט העליון", הוסיפה ליבני. "כאשר אנו מדברים על גאולת קרקע, בית המשפט רואה בכך קריטריון חשוד. הקריטריון הלאומי הוא קריטריון חשוד. אני חוששת ממצב שבו יהודי לא יכול לנסוע בוואדי ערה".
מדינה פלשתינית - פתרון גם לערביי ישראל
"הסכסוך הישראלי-פלשתיני מחזק את ההזדהות של ערביי ישראל עם המאבק של הפלשתינים, אמרה לבני. "העסקה ההיסטורית מדברת על הקמת שתי מדינות לאום בארץ ישראל. האחת צריכה להיות מדינה יהודית, והשניה מדינה פלשתינית, שצריכה לתת פתרון לאומי לעם הפלשתיני באשר הוא. וזה אומר, לאלה שעזבו ב-48' כפליטים ולאלה שחיים במדינת ישראל. פתרון לאומי משמעותו שהם יודעים ומקבלים על עצמם שהם בחרו לחיות במדינה היהודית מבין השתיים" אמרה לבני.
לדבריה, "כשאנחנו מדברים על מדינה יהודית ודמוקרטית, אני חושבת שאחת הבעיות הקיימות במדינת ישראל היא אי הוודאות. אנחנו נמצאים במצב שבו ציבור מסוים לא יודע למה אנו מתכוונים כשאנו אומרים מדינה דמוקרטית, וציבור אחר רוצה במדינת הלכה. הפתרון נעוץ בכינון חוקה. כאשר נגדיר באופן ברור מהי מדינה יהודית ודמוקרטית, נדע לשלב את שני הערכים, ואני בטוחה שנוכל לחיות כאן חיים טובים יותר".
"הייתי רוצה שמדינת ישראל תהיה בית לערביי ישראל אך היא לא יכולה להיות הבית הלאומי שלהם", סיכמה לבני.

תאריך:  18/12/2003   |   עודכן:  18/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המבצע החל בתחילת השבוע והבוקר הוא הסתיים; המבצע נועד לאתר ולעצור עריקים משירות מילואים וזאת בשל הגידול שנרשם במספר העריקים בשנת 2002
עומר כרמון
מופז איחל לעם האירני הצלחה במאבקו לחופש משלטון ההיאטולות והדגיש כי לישראל אין כוונות התקפיות כלפי אירן, אך "חיוני להרוס את יכולתה הגרעינית של אירן"
יפעת גדות
במחלקת עיניים של בית החולים החלו בביצוע ניתוחי קטרקט דרך פתח של 1.5 מ"מ, שהוא מחצית מגודלו של החתך המקובל בשיטת הניתוח המודרנית
גלית יצחק
70 ס"מ שלג הצטברו ברכבל העליון; האתר ייפתח למבקרים כנראה בשבת, וביום ראשון לגולשים; בשבת: מעונן וקר מהרגיל, ייתכנו גשמים מידי פעם; איכות הסביבה: זיהום אוויר גבוה במישור החוף המרכזי והדרומי
מחלקה ראשונה
יאיר פודים מנכ"ל לידר: זוהי השקעת אקוויטי בפולאר במחיר הגבוה בכ-54% מהונה העצמי ובכ-65% משווי השוק שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il