X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שאול יהלום: המפד"ל תרכז כל מאמציה לסיכול כל רעיון של נסיגה חד-צדדית; צבי הנדל: אם לא נצליח לסכל התוכנית - לא נהיה בממשלה הזו; טומי לפיד: שינוי תומכת במהלך
▪  ▪  ▪
שוחט, ריק מתוכן

יהלום, סיכול

כהן, אין חידוש

הנדל, נסכל

לפיד, תומך

עריקאת, לא נוסחה לשלום

מירב לוי
לא נמתין לפלשתינים עד בוש; נפרק מאחזים בלתי חוקיים

יו"ר האופוזיציה, שמעון פרס, הביע (ה', 18.12.03) את אכזבתו בתגובה לדברי ראש הממשלה, אריאל שרון, בכנס הרצליה. "שרון הופך את ישראל לבת ערובה... אם נמשיך במדיניות זו מצבנו יילך ויחמיר... בנאום ששמענו אין שום חידוש, שרון היה צריך לקבל הכרעה, ובמקום הכרעה קיבלנו דחייה שהיא לא בהכרח לטובתנו", דברי פרס.
חבר הכנסת אברהם (בייגה) שוחט (עבודה), אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה, כי "אמירתו של ראש הממשלה חשובה מאוד, אך בינה ובין ביצועה, יש פרק זמן גדול, שמרוקן אותה מתוכן ביצועי... למרות חשיבותה של האמירה - אין די בה".
"דברי שרון [בכנס הרצליה] בכל הקשור לנסיגה חד-צדדית - ערכם כקליפת השום. דברי שרון הינם אות קלון על מצחו ועל מצח ממשלתו!" - כך אומר ועד רבני עמותת פיקוח נפש.
"שרון לא קיבל (ואינו יכול לקבל) מנדט מעם ישראל לדורותיו לוותר על ארץ ישראל, ובוודאי שלא קיבל מנדט שכזה מתורת ישראל, שהיא ה"קושאן" [שטר בעלות] שלנו על הארץ הזו", נאמר בהודעת הרבנים.
"בדבריו החמורים והמסוכנים של ראש הממשלה יש איתות ברור למרצחים כי הטרור משתלם,
ודבר זה אך יגביר חס וחלילה את תיאבונם להמשיך בשפך דם יהודי".
המפד"ל: נסכל נסיגה חד-צדדית
ח"כ שאול יהלום (מפד"ל) מסר: "המפד"ל תרכז כל מאמציה לסיכול כל רעיון של נסיגה חד-צדדית".
שר הרווחה, זבולון אורלב (מפד"ל), אמר: "השמים לא נופלים מנאום שרון... המבחן האמיתי של דברי שרון הוא במעשים. כל זמן שלא יהיה יישום לדברים אלו, אפשר לחיות איתם".
ח"כ רן כהן (מרצ): "שרון לא חידש דבר. מלחמת הירושה בליכוד מוכיחה כי גם בממשלה לא מאמינים ששרון יכול לחלץ את ישראל מההרס הביטחוני מדיני וכלכלי".
מתנועת 'שלום עכשיו' מסרו בתגובה, כי נאומו של ראש הממשלה הינו "בלון אוויר למעט ההבטחה המפורשת לפינוי התנחלויות... שלום עכשיו תפקח על פעולותיו של מר שרון בנושא זה באופן יומיומי ותדאג שקטע זה מנאומו יבוצע", נאמר בהודעת התנועה.
סגן שרת החינוך צבי הנדל (האיחוד הלאומי): "אני מאמין שנצליח לייצר רוב של שרים בממשלה נגד עקירת יישובים. היה ויתברר לנו שלא הצלחנו - לא נהיה בממשלה הזו".
תנועת כהנא: שרון הוא בוגד, ניאבק בו כמו בפרס ורבין
אנשי תנועת כהנא אמרו בתגובה לנאום היוני של שרון: "שרון הוא בוגד וניאבק נגדו בדיוק כפי שנאבקנו ברבין ופרס. עם ישראל לא יתן לשרון להגשים את חלומות אויבינו ודם מאות הנרצחים שנפלו על אדמת יהודה ושומרון מחייב אותנו להיאבק ולמסור נפש על קדושת ארץ ישראל".
שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד: "זה היה נאום מאוד נועז, כי הוא הודיע על פינוי התנחלויות, גם חוקיות. שינוי תתמוך בדברי ראש הממשלה".
ד"ר חנן עשראווי, חברת המועצה המחוקקת הפלשתינית, אומרת הערב בתגובה ראשונית: "לא נוכל לקבל את התוכנית, מכיוון ששרון מעוניין לסיים את תוכנית מפת הדרכים לפי הנאתו ורצונו בלבד". ד"ר עשראווי ציינה, כי מדובר בניסיון של שרון לקבוע מציאות בשטח, שלא תהיה מקובלת על הפלשתינים ועל הקהילה הבינלאומית.
ח"כ טאלב א-סנע: "זוהי אכזבה גדולה. ההר הוליד עכבר. שרון ממשיך בתהליך האשליה, הכל סערה בכוס מים".
ראש צוות המו"מ הפלשתיני, סאיב עריקאת, אמר הערב בתגובה, כי תוכנית ההינתקות שהציג ראש הממשלה שרון איננה נוסחה לשלום. "עם הגישה החד-צדדית הזו, הם יעשו שלום עם ישראלים וישראלים, ולא עם הפלשתינים".
ראש המועצה האזורית מטה בנימין, פנחס ולרשטיין, אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה, כי "המלך התגלה היום במערומיו". לדבריו, אין לקרוא למהלך 'העתקת התנחלויות' אלא 'טרנספר של יהודים'. "למעשה, לא מדובר כאן במאחזים בלבד, אלא בהטלת המצור על ההתיישבות כולה. האם מהלך של העתקת ישוב ערבי היה מתקבל בכזו קלות? האם העתקת העיר נצרת לשכם היתה עוברת בתקשורת?", דברי ולרשטיין.
דובר הבית הלבן מסר הודעה רשמית בתגובה לנאום ראש הממשלה ובה סיפוק רב מהדברים: "הבית הלבן מרוצה מהעובדה שרה"מ שרון חזר הערב למפת הדרכים, ועל ההתחייבויות אותן מסר בעקבה. הבית הלבן מאיץ בראשי ממשלות ישראל והפלשתינים להיפגש בקרוב כדי לדון בעניינים שעל הפרק".

תאריך:  18/12/2003   |   עודכן:  19/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
היקף הפעילות של קבוצת סקאל מוערך בכמיליארד שקל לשנה
מירב לוי
מדריכי התנועה יפגינו מול כנס הרצליה ויקראו לראש הממשלה לפטר את נתניהו
רועי כוכבי
משרד הפנים קבע, כי המתמודדים על תכנון האיים יקבלו ליווי משפטי של אחד מעורכי הדין הכלולים ברשימה סגורה שהוכנה במשרד; לחץ של לשכת עורכי הדין הביא לביטול השערוריה
גלית יצחק
הארגון מציע להניח את החנוכיה במקום שלא תהיה גישה לפעוטות; לטגן רק על להבות הכיריים האחוריות; להרחיק מפעוטות סביבונים קטנים
מחלקה ראשונה
החנוכייה אשר הוצבה באחוזת בית, מרכז דיור מוגן לגיל הזהב ברעננה, עשויה כולה מבייגלה, ברוחב 2.5 מטר, בגובה של 1.8 מטר עם 100 ק"ג בייגלה בתוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il