X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במוסאוא קוראים למארגני הכנס להתנער מדבריהם של נתניהו, פרופ' סופר וד"ר רביד, ש"אילו היו נאמרים נגד יהודים - היו נחשבים אנטישמיים"; עוד קובלים במוסאוא על-כך שמבין 125 הדוברים, רק 2 היו ערבים ושניהם גברים
▪  ▪  ▪

סוגיית הבעיה הדמוגרפית שעלתה לדיון בכנס הרצליה, גררה תגובות רבות, ובייחוד דבריו של שר האוצר, בנימין נתניהו. מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, קרא (יום ה', 18.12.03) למארגני כנס הרצליה, להודיע באופן פומבי כי הם מתנגדים לדברים שנאמרו על-ידי כמה ממשתתפי הכנס.
במרכז מוסאוא טוענים, כי הכנס הפך לבמה להשתלחויות גזעניות שהופנו במיוחד כנגד האוכלוסיה הערבית בישראל, הסובלת מאפליה והדרה מתמשכים.
"לו היו דבריהם של פרופ' ארנון סופר, שר האוצר בנימין נתניהו, וד"ר יצחק רביד מהמרכז למחקרים צבאיים ברפא"ל, נאמרים כנגד יהודים בעולם, היה הדבר מעורר סערה והיו, ובצדק, נחשבים לאנטישמיים", נאמר בהודעת שפרסם המרכז.
מרכז מוסאוא פועל לפנות לתורמים של הכנס כדי שימנעו בעתיד מתמיכה בבמה להסתה וגזענות. עוד קובלים במוסאוא על-כך שבכנס השתתפו 125 דוברים, אולם רק שניים מהם היו ערבים, וגם בהם אף אישה ערבייה.
האלוף (במיל.) דיין תוקף את נתניהו
ראשון הדוברים, האלוף (במיל.) עוזי דיין, תקף את דברי נתניהו ואמר כי אזרחים אינם מהווים סכנה על המדינה בה הם חיים. לדברי דיין, אין איום ממשי על ישראל כמדינה יהודית. בשנת 2020, יהוו הלא-יהודים בישראל כ-23% מהאזרחים, כשמספר זה כולל גם דרוזים וערבים נוצרים.
יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, שאוקי ח'טיב, אמר שממשלה אחרי ממשלה בישראל משקרת לציבור הערבי. לדבריו, הממשלות מחליטות על תוכניות, חותמות על הסכמים, אך דבר לא מתבצע. השלטון המקומי הערבי נמצא על-סף קריסה ויש לבצע מהלך מיידי. עוד טען חטיב, כי דברי נתניהו מהווים הסתה כנגד המגזר הערבי.
גם ד"ר חנא סוויד, ראש המרכז לתכנון אלטרנטיבי לערביי ישראל, תקף את נתניהו, כשאמר כי "הבעיה של ישראל היא בעיה דמגוגית ולא בעיה דמוגרפית. המיעוט הערבי מהווה אתגר לישראל ולא סכנה לישראל".
השרה ציפי לבני, שעמדה בראש המושב, אמרה כי ממשלות ישראל לדורותיהן הזניחו את המגזר הערבי ואסור לדחות עוד את הטיפול בסוגיה זו. לבני ציינה, כי היא בעד הקמת מדינה פלשתינית שתהיה מדינת לאום, לצד המדינה היהודית.

תאריך:  19/12/2003   |   עודכן:  19/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
בסוף השבוע - כמחאה נגד השביתות בנמלים, ובשבוע הבא - כמחאה על ייקור הבלו על הוסלר
עמוס באר
מוקד 103 הופך לטלפון חרום למיפגעים מסוכנים
גלית יצחק
במהלך הלילה ירדו הטמפרטורות בהר בנטל ויגיעו ל-0 מעלות צליוס; לדברי מנהל תיירות מרום גולן, הם מקווים שהשלג יביא מבקרים כמו בכל שנה
ענבל אביב
שאול יהלום: המפד"ל תרכז כל מאמציה לסיכול כל רעיון של נסיגה חד-צדדית; צבי הנדל: אם לא נצליח לסכל התוכנית - לא נהיה בממשלה הזו; טומי לפיד: שינוי תומכת במהלך
מירב לוי
קובע: בתוכנית ההינתקות, הפלשתינים יקבלו פחות בהרבה מאשר במו"מ; דורש מהפלשתינים "לעקור מן השורש את גופי הטרור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il