X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעלה של מדיקה שולמן נפטר בגיל צעיר לאחר מחלה, וכל רצונו בצוואתו ורצונה שלה, היה להיקבר לצידו; היא רכשה את חלקת הקבר הסמוכה, אך כעבור שנה, גילתה לתדהמתה כי "תפסו לה את הקבר"; חברה קדישא: היה עליה לגדר את החלקה
▪  ▪  ▪

מדיקה שולמן לא חשבה שתישאר ערירית בגיל 45, לאחר 28 שנות נישואין. ואולם, בשנת 99' חלה בעלה במחלה ממארת. הוא אושפז וטופל לסירוגין במשך שנתיים, עד שהמחלה הכריעה אותו לבסוף. משך כל אותו זמן, סעדה אותו מדיקה וטיפלה בו במסירות.
עם מותו, נקבר בעלה בבית העלמין בטירת הכרמל. כל שביקשה אז מדיקה, היה להיקבר לצד בעלה, לכשיבוא יומה, כפי שהוא ציווה בצוואתו ועל-פי רצונה שלה. לשם כך, הזמינה את חלקת הקבר הצמודה לו, ותמורת זאת שילמה סך של 3,900 ש"ח לחברת קדישא שעל-יד המועצה הדתית טירת הכרמל ולמועצה הדתית עצמה.
שולמן נהגה לעלות באופן תדיר לקברו של בעלה, עד שבמהלך שנת 2000 גילתה לתדהמתה, כי "תפסו לה" את הקבר... החלקה הסמוכה לבעלה, אותה רכשה, נתפסה על-ידי נפטרת שהלכה לעולמה ונטמנה באחוזת הקבר שיועדה לה עצמה. לכן, הגישה תביעה בבית משפט השלום בחיפה.
הנתבעות, חברה קדישא והמועצה הדתית, הודו מייד בטעות. אולם הוסיפו, כי היה על שולמן לגדר את אחוזת הקבר על חשבונה, וכי תנאי זה הוסבר והובהר לה היטב. לגירסתם, הטעות המצערת אירעה בשל כך שהתובעת לא מילאה אחר המוטל עליה ולא גידרה את חלקת הקבר.
הצדדים הסכימו כי בית המשפט יפסוק על דרך הפשרה, מכוח סמכותו לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט. יובהר, כי אין הכוונה שהצדדים מגישים הסכם פשרה לבית המשפט והוא מעניק לו תוקף של פסק דין, אלא מדובר שהשופט יכריע בסוגיה מסויימת או בתביעה כולה, בדרך של פשרה, כאשר הוא אינו מחוייב, כמובן, לפסוק בין שתי העמדות ולקבל את התביעה במלואה או לדחותה במלואה.
בהחלטתו, התייחס השופט אמיר טובי לנסיבות המיוחדות של המקרה: "בחנתי את טענות הצדדים כפי שהועלו בסיכומיהם, ושמעתי את דברי התובעת אישית לפי בקשתה, ושוכנעתי כי לתובעת אכן נגרמו צער, כאב ועגמת נפש כבירים, שהעצימו את רגשי האבל על מות בעלה שנפטר בטרם עת בגיל צעיר".
"אכן", הוסיף השופט טובי, "הסיטואציה המונחת בפניי בתיק דנא הינה קשה ועגומה. ספק אם יש בפיצוי כספי כדי להמעיט ולהקהות את הצער והכאב שנגרם לתובעת. בבואי לכמת ולתרגם אותו למונחים כספיים, דומה כי הפיצוי ההולם את נסיבות העניין לא יפחת מסך 40,000 ש"ח".
"נוסף לפיצוי", קבע השופט, "זכאית התובעת להשבת הסכום ששלמה לידי הנתבעות בגין אחוזת הקבר בסך 3,900 ש"ח, כשסכום זה נושא ריבית והפרשי הצמדה ממועד תשלומו... כן תשלמנה לתובעת הוצאות משפט ובנוסף שכ"ט עו"ד בסך 8,500 ש"ח בתוספת מע"מ כדין".
ת.א. 5418/02 מדיקה שולמן נ' המועצה הדתית טירת הכרמל ואח'

תאריך:  19/12/2003   |   עודכן:  20/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
לדבריו, מרגישים שמתרחש שינוי חיובי ביצוא; כמעט לכל החברות יש תוכניות להרחבת היצוא ב-2004
מיכאל דבורין
התובע אסף מאות אי-מיילים בעלי תוכן פורנוגרפי, שנשלחו אליו מאותו מקור והציגם כראיות; בית המשפט קבע, כי מפיץ הפורנו עבר 358 הפרות של החוק העוסק בשליחת דואר אלקטרוני
מיכאל דבורין
כך מדווחת רשת ABC, בהסתמך על מסמכים שנתפסו במזוודה של הרודן המודח, שנמצאה עימו במעבה האדמה במקום מסתורו; בין יתר המסמכים, נמצאה רשימת שמות של סוכנים עירקיים כפולים שחדרו למפקדות האמריקניות
עומר כרמון
לרבה הראשי החדש של דרום אפריקה לא היתה זכות הצבעה כשנפל משטר האפרטהייד הגזעני והוא כתב ספר יחד עם נכדו של נלסון מנדלה
יפעת גדות
יוניסטרים פועלת להכשרת בני נוער ליזמות עסקית והנהגה חברתית, במטרה להצמיח מנהיגות יזמית-עסקית בתפיסת עולם דמוקרטית, בקרב בני נוער בישראל ובעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il