X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירידה תלולה בהשקעות ה-Seed לממוצע של חצי מיליון דולר לעסקה בלבד
▪  ▪  ▪

6.5 מיליארד דולר - זהו הסכום שגייסו חברות היי-טק בארה"ב, ברבעון השלישי של השנה. כך מוסרת חברת הייעוץ האמריקנית PricewaterhouseCoopers ((PwC במסגרת סקר ה- Money Tree התקופתי שלה.
מדובר בירידה של 23% בהיקף ההשקעות בהיי-טק האמריקני, בהשוואה לרבעון קודם (8.4 מיליארד דולר). PWC המיוצגת בישראל על-ידי קסלמן וקסלמן מוסרת עוד, כי נרשמה ירידה של 16% במספר החברות (601 בסך הכל), שהשיגו מימון ברבעון זה לעומת רבעון קודם. אחוז הירידה בהיקף השקעות דומה לזה שנצפה בין הרבעון הראשון והשני של שנת 2001. היקף ההשקעות ברבעון זה מהווה כרבע מהשיא, שנרשם בתחום זה, ברבעון הראשון של שנת 2000 (26.4 מיליארד דולר).
מ-PWC נמסר עוד, כי "ההשוואות הנפוצות לשטף ההשקעות בשנים 1999 ו-2000 אינן מציאותיות". על מומחי חברת הייעוץ, רמות השקעה שנצפו אז, היו חריגות ולא ניתן היה להתמיד בהן. היקף ההשקעות במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2001 הסתכם ב-25.4 מיליארד דולר ועלה בהרבה, על ההשקעות בשנת 1998 כולה (17.5 מיליארד דולר). בחברת הייעוץ מצפים למעשה, כי בסוף 2001, השקעות הון הסיכון יסתכמו לרמה של 30 מיליארד דולר - רמת השקעות השנתית השלישית בגודלה בהיסטוריה.
למרות שבמבט ראשון נדמה כי אלו הם זמנים קשים במיוחד, עבור חברות היוצאות לסבב גיוס שני, מצביעים הנתונים של PWC, על התפלגות דומה במספר החברות שהשלימו את סבבי הגיוס השונים (ירידה של %12 עד %15 לעומת הרבעון הקודם). זאת בעוד שמספר החברות שהשלימו את סבב גיוס ה-Seed, נותר ללא שינוי בהשוואה לרבעון הקודם.
עם זאת, ממוצע ההשקעה בסבב גיוס Seed ירד מ-1.5 מיליון דולר ברבעון הקודם ל-0.5 מיליון דולר. מדובר בממוצע ההשקעה הנמוך ביותר שגויס על-ידי חברות בשלב זה, מאז הרבעון הראשון של שנת 1995.
ירידה משמעותית נרשמה גם בממוצע השקעה בסבבי גיוס מאוחרים יותר, מ-12.4 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2001 ל-9.5 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. ההשקעה הממוצעת בסבב גיוס ראשון וסבב גיוס שני, נותרה ללא שינוי בהשוואה לרבעון הקודם.
מניתוח ההשקעות לפי מגזרים בתעשייה עולה כי מעל %80 מהירידה בסך 1.9 מיליארד דולר שחלה ברבעון הנוכחי, נבעה בעיקר מהירידה בהשקעות במגזרי התוכנה, שירותי מידע והשירותים עסקיים.
חברות העוסקות בתחום השירותים העסקיים, ספגו ירידה של %50 בהיקף ההשקעות (632 מיליון דולר) בהשוואה לרבעון קודם והוו פחות מ-1/12 משיא היקף ההשקעה במגזר זה ברבעון הראשון של שנת 2000.
היקף ההשקעות בתחום התוכנה, צנח ב-%40 לסך של 1.1 מיליארד דולר. זאת כתוצאה מירידה של %20 במספר העסקות, לצד ירידה חדה בהשקעה הממוצעת במגזר זה, מ-8.1 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2001 ל-5.1 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. מגזר שירותי המידע רשם אף הוא ירידה חדה של %24 מרבעון קודם והסתכם ל-322 מיליון.
על-אף הזמנים הקשים, מגזרים מסוימים בתעשיה הפגינו כוח עמידה מפתיע, בראשם תחומי הביופרמצטיקה, והמוליכים למחצה. לאחר ירידה ראשונית בין הרבעון האחרון של 2000 לרבעון הראשון של 2001, שמר היקף ההשקעות בתחום הביופרמצטיקה, על רמה יציבה במהלך השנה הנוכחית וסיים את הרבעון הנוכחי עם היקף השקעה כולל של 581 מיליון דולר שגויס על-ידי 51 חברות. גם בתחום המוליכים למחצה נשמרה רמת השקעות יציבה, כש-44 חברות גייסו כ- 432 מיליון דולר במהלך הרבעון הנוכחי.
מניתוח השקעות הקשורות לאינטרנט, המיוצגות בכל מגזרי התעשיה עולה כי התחום היחיד שעמד איתן היה תחום התשתיות. היקף ההשקעות ברבעון הנוכחי בחברות המתמחות בתחום זה נשאר כמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון הקודם (1.4 מיליארד דולר).

תאריך:  31/10/2001   |   עודכן:  31/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il