X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאמץ לקיים את הפגישה כבר בשבוע הבא; מנהל לשכת שרון, דב ויסגלס, עומד להיפגש עם מקבילו כדי לתאם את מועד הפגישה ותוכנה; בחודש הבא יוצא שרון לביקור אצל הנשיא בוש
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, נתן הסכמתו לפגישה עם ראש הממשלה, אריאל שרון. מנהל לשכתו של שרון, דב ויסגלס, עומד להיפגש בתחילת השבוע עם מקבילו הפלשתיני, חסן אבו ליבדה, כדי לתאם את מועד הפגישה ותוכנה.
אבו עלא נסוג בו מכל התנאים המוקדמים שהעלה, למעט אחד: דרישה לצאת מהפגישה עם שרון עם הבטחה ביד - שחרור קרוב של אסירים פלשתינים. שרון הסכים להתחייב על שחרור אסירים בהיקף מוגבל.
ראש הממשלה פועל עתה ללכת לקראת ממשלתו של אבו עלא, כדי ליצור אוירה נוחה למו"מ. בחודש הבא אמור שרון לצאת לוושינגטון, לפגישה עם הנשיא ג'ורג' בוש, כדי לשטוח בפניו את תוכניתו החד-צדדית - למקרה שתיכשל תוכנית מפת הדרכים.
בלשכת שרון רומזים, כי לא בכדי חזר שרון פעמיים, בנאומו, על אותה אמירה, בהתייחסו לזמן שיש להמתין עוד ליישום מפת הדרכים: "לא נמתין להם עד בוש", אמר שרון, והתכוון בפועל שישראל לא תוכל להמתין לפלשתינים זמן רב עד שיסכימו ליישום תוכניתו של הנשיא בוש.
ההסכמה מצד אבו עלא, לקיום פגישה עם שרון, ניתנה בעקבות לחצו של הממשל האמריקני, שהבהיר לאבו עלא, כי סירובו להיפגש עם שרון ו/או התנאים האולטימטיביים שהעמיד - בהם פירוק גדר ההפרדה, אין בהם כדי להועיל לתהליך.
שר החוץ האמריקני, קולין פאוול, שוחח בנושא זה עם אבו עלא, והבהיר לו - בשמו של הנשיא גו'רג' בוש, כי תמיכת ארה"ב באבו עלא, כראש ממשלה, עלולה להיחלש אם לא יתחיל להתקדם במו"מ עם ישראל.
אבו עלא נתן כאמור את הסכמתו במהלך השבוע. ואולם, הוא ביצע נסיגה נוספת ביום חמישי, זמן קצר לאחר נאומו של שרון בכנס הרצליה, אך שוב - נוכח לחץ אמריקני בסוף שבוע זה, נתן אבו עלא את הסכמתו לפגישה עם שרון, תוך ימים.

תאריך:  20/12/2003   |   עודכן:  20/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
נהג מונית אירני, שהדביק על רכבו סטיקר שקרא לדמוקרטיזציה, נכלא בצינוק בתנאים תת-אנושיים במשך 53 ימים; השבוע הוא שוחרר בערבות והוא צפוי לעמוד לדין על "פגיעה בביטחון המדינה"
מיכאל דבורין
זוהי עוד עדות להקצנת המוסלמים בדרום מזרח אסיה, אשר עושים זאת לטענתם עקב הערצתם למנהיג המודח שהיה אמיץ דיו כדי להתמודד מול המעצמה היחידה בעולם
עומר כרמון
קדומי, המשמש כראש המחלקה הפוליטית באש"ף, נפגש עם נשיא לבנון וסיפר לו על כוונתו לארגן בקרוב פורום בינ"ל, אשר יעסוק ב"זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים
הדר פרבר
אביה של אשה מוסלמית שנשאה למושא אהבה ללא אישור הוריה נלחם בחוק ונכשל; נישואיה של בתו קיבלו תוקף חוקי והזוג עבר לגור בנורבגיה; מאות נשים מוסלמיות נרצחות בפקיסטן בטענה שפגעו במסורת ובכבוד המשפחה
מיכאל דבורין
חבר הקונגרס לשעבר הגיש תביעה נגד שלושה צהובונים שהעלו את הסברה שהוא הרג או אירגן את רציחתה של המתמחה שלו צ'נדרה לוי בעיקבון רומן שניהל עמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il