X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות אלפי מפגינים השתתפו אתמול במפגן צבאי ענק שארגנה תנועת החמאס; רנטיסי: ארה"ב היא האויבת שלנו ושל הסוגייה הפלשתינית
▪  ▪  ▪

אדמת עזה רעדה ביום שישי (19.12.03) ולא רק מברקים ורעמים. כרבע מיליון תומכים של תנועת החמאס יצאו לרחובות כדי להפגין את תמיכתם הבלתי-מתפשרת בתנועת החמאס ובהמשך 'ההתנגדות' והג'יהאד. אשר לרשות הפלשתינית - לא נותר לה אלא להביט מן הצד, בחוסר אונים.
לאחר תפילות יום השישי, יצאו מאות אלפי מפגינים לתהלוכת ענק שאירגנה הזרוע הצבאית של החמאס – 'גדודי עז א-דין אל-קסאם', לציון 16 שנה להיווסדות התנועה. כשהם רעולי פנים וחמושים באמצעי לחימה רבים, קראו פעילי 'גדודי אל-קסאם' קריאות נגד ישראל, הרשות הפלשתינית וארה"ב. בתהלוכה השתתפו מאות ילדים.
תנועת החמאס נערכה היטב להפגנה המתוקשרת. בתחילת השבוע שעבר פרסמה התנועה באתר האינטרנט שלה, הזמנה להשתתף בתהלוכת הענק [ראו קישור משמאל]. ברשות הפלשתינית ובישראל ידעו על קיום ההפגנה מבעוד מועד. ואולם, הגשמים וסופות הרעמים לא עצרו את שטף המפגינים שנראו כנחיל אינסופי.
המנהיג הרוחני של החמאס, השייח' אחמד יאסין, עמד בראש התהלוכה ההמונית. יאסין נראה לראשונה בציבור, מאז ניסיון חיסולו על-ידי צה"ל בתחילת אוקטובר 2003.
'צבא החמאס' צובא על הרחובות
"צבא החמאס צובא על רחובות עזה", אמרו אתמול עדי ראייה. מפגן צבאי בסדר גודל שעזה לא ידעה כמותו. מטולי נ.ט. R.P.G, מטולי נ.ט. מדגם "בתאר", טילי נ.ט. מדגם "אל-בנא", רקטות "קסאם", רובי M-16 וקלצ'ניקובים, היוו את החלק הארי של מפגן הראווה.
אפילו העיתונאים שהיו במקום הופתעו למראה הרכבים והג'יפים של "גדודי אל-קסאם", אשר הגיחו מהסימטאות, עטורים בדגלי האיסלם ותנועת החמאס. צבא לכל דבר. לא בכדי זכתה קריאת מארגני התהלוכה "מי הצבא?", להדי שאגת ההמונים: "גדודי אל-קסאם".
אנשי 'הצבא העממי של החמאס' השתלבו היטב בנוף העזתי. 'הצבא העממי' נוסד באמצע שנת 2002 על-ידי סלאח שחאדה, ראש הזרוע הצבאית של החמאס דאז [חוסל על-ידי צה"ל ביולי 2002]. עשרות צעירים פלשתינים גוייסו לשורות 'הצבא העממי' ועברו אימונים לשם שילובם במערך הלוחם לקראת פעולה ישראלית אפשרית בעזה, למיגור תשתיות הטרור.
גם פעילי 'הכוח המיוחד' של 'גדודי עז א-דין אל-קסאם' לא נעדרו מן ההפגנה. 'הכוח המיוחד' אמון על פעולות טרור כנגד טנקים של צה"ל, באמצעות ירי טילי נ.ט. והנחת מטענים.
"זו האמת המגייסת סביבה את החיילים [התומכים בה]... והם מכינים עצמם לעמדת ההכרעה", שרו המפגינים. רעולי פנים נשאו ארונות קבורה של יוזמת ז'נבה, מפת הדרכים האמריקנית, תכנית טנט ותכנית "וואי-ריבר". דגם ענק של כיפת הסלע ותמונות ענק של המהנדס ייחיא עייאש, קישטו את התהלוכה.
עזה בצבעי המהפכה האירנית
המפגינים נשאו שלטים עם שמות הערים והכפרים הפלשתינים, לכאורה, בשטח ישראל [גבולות 48'], וקראו סיסמאות "נגד מכירת 'פלשתין' או חלוקתה", "נגד וויתור על זכות השיבה" ו"בעד המשך ההתנגדות והג'יהאד עד לדחיקת רגלי הכיבוש". "התכלית שלכם – אללה, המנהיג שלכם – מוחמד, החוקה שלכם – הקוראן, הדרך שלכם – הג'יהאד, התנועה שלכם – החמאס והצבא שלכם – גדודי אל-קסאם", התלהמו מארגני התהלוכה.
למפגינים חולקה הודעה מטעם תנועת החמאס. "החמאס הוקמה כדי להפעיל את כל אמצעי ההתנגדות הלגיטימיים נגד הטרור [שמבצע האויב] ונגד שחיקת הערכים בקרב אויבי האומה, הציונים, היהודים והנוצרים", נכתב בהודעה.
רנטיסי מבטיח: שרון והציונים לא יישארו ב'פלשתין'
בכיר החמאס, עבד אל-עזיז רנטיסי, אשר השתתף בתהלוכה, פנה אל השייח' יאסין ואמר: "הנה השייח' אחמד יאסין, אלה הם בניך, אשר באו כדי לומר לך שאנו איתך, נשבעים להמשיך בג'יהאד ובאיסתישהאד [מות קדושים] עד להשבת כל הזכויות". "מנהיגי החמאס", קרא רנטיסי, "החמאס תמשיך בדרככם לצעוד לעבר פלשתין. כל פלשתין".
"אנו אומרים לשרון ולבת בריתו אמריקה: אתם יכולים להפציץ מכוניות, להרוס בתים ולחסל פעילים. אנו נשבעים באללה, להמשיך בתהלוכה עד שנשחרר כל שעל מהמולדת ומהטומאה של הציונים הגוזלים.
"אנו מבטיחים לשרון, שהוא לא יישאר בפלשתין. שיידע שהוא מוליך את עצמו ואת הציונים שולל, אם הם נערכים להישאר... שיידעו שלא נותרה בפניהם [ברירה] אלא לברוח מההתנגדות וממהלומות אל-קסאם.
"אנו אומרים לבוש ולמדיניות הדיכוי שלו... מדינת האמת בדרך [המדינה האיסלמית הגדולה]... אנו מדגישים – אנו לא בוטחים באמריקה שהיא האויבת שלנו ושל הסוגייה הפלשתינית".
בעצרת שנערכה אתמול אף היא ביום שישי באוניברסיטת ביר-זית, השמיע רנטיסי, באמצעות הטלפון, דברים דומים: "האויב מותש מההתנגדות... כל המאמצים לעצור את ההתנגדות יעלו בתוהו... השנים הבאות תדענה ניצחונות נוספים לאיסלמיסטים".
הרשות הפלשתינית והפת"ח ממשיכות לאבד מכוחן
תנועת החמאס ממשיכה לקרוא תגר כנגד הרשות הפלשתינית. 'הצבא העממי' של תנועת החמאס בעזה מהווה מעין צבא חליפי למנגנוני הביטחון ברשות הפלשתינית. בכך מוקמת בעצם 'מדינה בתוך מדינה', כמיטב המסורת של האחים המוסלמים. החמאס זוכה ללגיטימציה רבה בקרב הציבור הפלשתיני, בהיותה ארגון הטרור המוביל ברצח ישראלים [ראו קישור] במהלך שלוש שנות העימות [כמחצית מכלל הנרצחים הישראלים]. הרשות מצדה לא עושה דבר.
חוסר האונים או חוסר המעש של הרשות הפלשתינית מעלה סימני שאלה רבים בנוגע ליכולתה להשתלט על השד שיצא מן הבקבוק ולפרק את תשתיות הטרור. גורמים בתנועת הפת"ח מוטרדים יותר ויותר בתקופה האחרונה מההתפתחויות בזירה הפלשתינית, ולוחצים על הנהגת הפת"ח לערוך רפורמות פנימיות ולשלב את הנהגת השטח במוסדות השלטון של התנועה [ראו קישור]. זאת מתוך הערכה, שאם הפת"ח לא יבסס מחדש את מעמדו, אזי הוא עלול לאבד את השלטון לידי תנועת החמאס [ראו קישור].

תאריך:  20/12/2003   |   עודכן:  23/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
מאמץ לקיים את הפגישה כבר בשבוע הבא; מנהל לשכת שרון, דב ויסגלס, עומד להיפגש עם מקבילו כדי לתאם את מועד הפגישה ותוכנה; בחודש הבא יוצא שרון לביקור אצל הנשיא בוש
מיכאל דבורין
נהג מונית אירני, שהדביק על רכבו סטיקר שקרא לדמוקרטיזציה, נכלא בצינוק בתנאים תת-אנושיים במשך 53 ימים; השבוע הוא שוחרר בערבות והוא צפוי לעמוד לדין על "פגיעה בביטחון המדינה"
מיכאל דבורין
זוהי עוד עדות להקצנת המוסלמים בדרום מזרח אסיה, אשר עושים זאת לטענתם עקב הערצתם למנהיג המודח שהיה אמיץ דיו כדי להתמודד מול המעצמה היחידה בעולם
עומר כרמון
קדומי, המשמש כראש המחלקה הפוליטית באש"ף, נפגש עם נשיא לבנון וסיפר לו על כוונתו לארגן בקרוב פורום בינ"ל, אשר יעסוק ב"זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים
הדר פרבר
אביה של אשה מוסלמית שנשאה למושא אהבה ללא אישור הוריה נלחם בחוק ונכשל; נישואיה של בתו קיבלו תוקף חוקי והזוג עבר לגור בנורבגיה; מאות נשים מוסלמיות נרצחות בפקיסטן בטענה שפגעו במסורת ובכבוד המשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il