X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוענים בהסתדרות האחיות; לימודיהם של כאלף סטודנטים בבתי הספר האקדמיים לאחיות יופסקו כנראה ב-1 בינואר בשל הפסקת התקציב; משרד הבריאות: כל פגיעה בהכשרת הצוותים הרפואיים משמעותה פגיעה בבריאות הציבור
▪  ▪  ▪

"בתוך שנתיים, יורגש מחסור חמור באחיות בבתי החולים" - כך טוענים בהסתדרות האחיות, נוכח העובדה שלימודיהם של יותר מאלף סטודנטים לסיעוד, בבתי הספר האקדמיים של בתי החולים הממשלתיים, יופסקו כנראה ב-1 בינואר 2004, לאחר שבתי הספר לסיעוד לא תוקצבו על-ידי משרד האוצר בתקציב משרד הבריאות לשנת 2004.
משכך, כל תקציב בתי הספר, לרבות משכורות העובדים, הפך להיות תלוי בהכנסות. שינוי, אשר בהסתדרות האחריות אומרים כי משמעותו הישירה היא, הפסקת הכשרת דור העתיד של הסיעוד האקדמי בישראל.
שרהל'ה אפרתי, יו"ר חטיבת החינוך בהסתדרות האחיות, אומרת כי "תקציב משרד הבריאות משאיר את בתי הספר לסיעוד במצב חמור, בו החל מתחילת ינואר, לא יהיה תקציב לתפעול הכיתות ולתשלום משכורות לעובדים. מעל אלף סטודנטים, אשר משלמים שכר לימוד מלא בתוכנית בת ארבע שנים, יעמדו במצב בו הלימודים שלהם ייפסקו ולא יוכלו להשלים את ההכשרה. אני משוכנעת, כי שר הבריאות לא ייתן לזה לקרות. בהחלטת ממשלה נקבע, כי משרד האוצר יעביר למשרד הבריאות תקציב עבור בתי הספר וזה לא בוצע".
בתי הספר האקדמיים לסיעוד נמצאים בבתי החולים שיבא בתל השומר, וולפסון בחולון, איכילוב בתל אביב, אסף הרופא בצריפין והלל יפה בחדרה. הסטודנטים לומדים בתוכנית משולבת עם האוניברסיטאות, כאשר משרד הבריאות מקצה תקציב לפעילות הלימודית בבתי הספר הנמצאים בבתי החולים - עבור שני שלישים מהתוכנית, ואילו האוניברסיטאות מקצות את שכר הלימוד של הסטודנטים והעברה מהוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה - עבור שליש מהתוכנית.
משרד הבריאות ושר הבריאות תומכים במאבק חטיבת החינוך בהסתדרות האחיות. דובר המשרד הבהיר, כי הפגיעה בתקציב הכשרת הסטודנטים לסיעוד הינה גזירה נוספת שמשית משרד האוצר על תקציב הבריאות, במסגרת תקציב המדינה לשנת 2004. "משרד הבריאות זקוק לכוח אדם סיעודי מקצועי ומיומן, וכל פגיעה בהכשרת הצוותים הרפואיים משמעותה פגיעה בבריאות הציבור", אמר הדובר והבהיר, כי משרד הבריאות דורש ממשרד האוצר לשנות את ההחלטה האמורה.
אפרתי אומרת עוד, כי "במידה והאוניברסיטאות יסכימו להעביר את שכר הלימוד שמשלמים הסטודנטים ישירות לבתי הספר, יוכל סכום זה להוות תקציב תפעול. המרכיב המשמעותי בתקציב, הוא השכר של אנשי סגל ההוראה של בתי הספר, שהם עובדי מדינה. הרי גם אם בתי הספר ייאלצו להיסגר עקב היעדר תקציב תפעול, הצוות המקצועי ימשיך לקבל שכר מהמדינה".
בתי הספר לסיעוד פנו בדחיפות לשר הבריאות, לשר האוצר, לראשי המשרד ולחברי כנסת, על-מנת לאפשר את המשך הפעילות של בתי הספר לסיעוד.

תאריך:  20/12/2003   |   עודכן:  20/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מבדיקה ראשונית עולה כי 80 בתים נקברו לאחר גשם כבד שגרם למפולות בכל המחוז; מאמצים של חיפוש והצלה מתעכבים בשל מפולות האדמה החוסמות את הדרכים והשטפונות הזורמים לאזורים הנפגעים; כמאה בני אדם עדיין נעדרים
גל ברגר
מאות אלפי מפגינים השתתפו אתמול במפגן צבאי ענק שארגנה תנועת החמאס; רנטיסי: ארה"ב היא האויבת שלנו ושל הסוגייה הפלשתינית
יואב יצחק
מאמץ לקיים את הפגישה כבר בשבוע הבא; מנהל לשכת שרון, דב ויסגלס, עומד להיפגש עם מקבילו כדי לתאם את מועד הפגישה ותוכנה; בחודש הבא יוצא שרון לביקור אצל הנשיא בוש
מיכאל דבורין
נהג מונית אירני, שהדביק על רכבו סטיקר שקרא לדמוקרטיזציה, נכלא בצינוק בתנאים תת-אנושיים במשך 53 ימים; השבוע הוא שוחרר בערבות והוא צפוי לעמוד לדין על "פגיעה בביטחון המדינה"
מיכאל דבורין
זוהי עוד עדות להקצנת המוסלמים בדרום מזרח אסיה, אשר עושים זאת לטענתם עקב הערצתם למנהיג המודח שהיה אמיץ דיו כדי להתמודד מול המעצמה היחידה בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il