X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט מעריך, כי הפינוי יוביל לעימותים קשים עם המתנחלים ותומכיהם, אך לדבריו, הממשלה נחושה בדעתה לפנות התנחלויות
▪  ▪  ▪

ממלא מקום ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, אמר (יום א', 21.12.03) כי עשרות אלפי מתנחלים ייאלצו לפנות את בתיהם אם ישראל תנקוט בצעדים חד-צדדיים.
לדברי השר אולמרט, ישראל מחוייבת לתוכנית "מפת הדרכים" שהציעו האמריקנים, אך אם התוכנית לא תצלח, ישראל תנקוט במהלך חד-צדדי שיכלול פינוי ישובים, והמספר עשוי להגיע לעשרות אלפי מתנחלים שיפונו. "אני לא אנקוב במספר מדוייק, אך מדובר במספר ניכר של ישובים יהודיים שיוסרו מעל השטח", כך לדבריו.
את הדברים אמר אולמרט במסיבת עיתונאים שכינס בירושלים, בה עסק בתוכניתו לנסיגה חד-צדדית ממרבית השטחים. השר אולמרט העריך, כי הפינוי יוביל לעימותים קשים עם המתנחלים ותומכיהם, אך עם זאת, לדבריו, הממשלה נחושה בדעתה לפנות התנחלויות. "אני לא מטיל ספק בכך שמדובר בתהליך כואב וקשה. זהו משבר רציני", הדגיש.
בישיבת הממשלה שהתקיימה היום, לא דנו השרים בתוכניתו המדינית של ראש הממשלה, אריאל שרון, לנסיגה חד-צדדית מהפלשתינים, מאחר ושרון ידע כי אין לו סיכוי להשיג לה רוב בשלב זה. כזכור, בנאומו שנעל את כנס הרצליה ביום ה', אמר שרון כי "תוכנית ההינתקות" מהפלשתינים תכלול פריסה מחודשת של צה"ל ב"קו ביטחוני" בשטחים ופינוי התנחלויות מבודדות וכן פינויים של כל המאחזים.
ח"כים בליכוד יקיימו מחר דיון ראשון נגד תוכנית שרון
כמה מחברי סיעת הליכוד, המתנגדים לתוכניתו המדינית של ראש הממשלה, הודיעו כי יתכנסו מחר (ב') בכנסת לדיון ראשון כדי לגבש את דרכי המאבק.
יושב ראש הקואליציה, ח"כ גדעון סער, שוחח עם כמה מראשי ההתארגנות, בהם חברי הכנסת גלעד ארדן, אהוד יתום ויולי אדלשטיין, בניסיון לשכנעם שלא להצהיר על-כך שיצביעו נגד הממשלה, גם אם שרון יממש את יוזמתו המדינית, ואולם נראה כי הללו סירבו לבקשתו.
ח"כ אהוד יתום אמר הערב, כי כמה מחברי הכנסת של הליכוד מתנגדים באופן נחרץ לתוכניתו זו של שרון. בראיון לגלי צה"ל, אמר יתום: "אנחנו נאמר לראש הממשלה מפורשות את דעתנו, שבאם ניסוג נסיגה חד-צדדית, ונפנה ישובים חוקיים, אנחנו בפירוש נגיע למצב שנצביע נגד".
עוד נודע, כי מתנגדיו של שרון אף מתארגנים כדי להכשיל הקמת ממשלת אחדות עם מפלגת העבודה, במידה ומפלגות הימין אכן יפרשו מהקואליציה. ח"כ דוד לוי הודיע היום כי יצביע אי-אמון, אם שרון יחליט להקים ממשלה שלא תכלול את מפלגות הימין. "לו אני ראש הממשלה, הייתי מסיק מסקנות ומתפטר מתפקידי, אבל לכל אחד יש כנראה נורמות משלו", אמר לוי, שהאשים את שרון בכך שהוא זנח את דרך הליכוד ופתח במסע ויתורים מסוכן לישראל.
המשטרה קיימה תרגיל לפינוי מאחזים
משטרת ישראל קיימה היום תרגיל לפינוי מאחזים, שנערך בבית הספר לקצינים של המשטרה בשפרעם, וכלל פינוי של שני אוהלים.
הקצינים שהשתתפו בתרגיל ה"יבש" צפויים להשתתף בפינוי המאחזים ה"רטוב" שייערך, ככל הנראה מייד לאחר חנוכה, אז תסתיים חופשת תלמידי הישיבות, שעלולים להקשות על פינוי שיתבצע בימי החג.
צה"ל פנה ליועמ"ש לקבל חוות דעת לגבי פינוי המאחזים
בכירים בצה"ל פנו לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה לקבל חוות דעת על דרך קבלת ההחלטות הראויה לגבי פינוי המאחזים הבלתי חוקיים. במערכת הביטחון אומרים, שבשל חשיבות הנושא, פינוי מגרון ושאר המאחזים הלא חוקיים צריך להתבצע לפי החלטת ממשלה והדרג המדיני, ולא לפי צו של אלוף הפיקוד או שר הביטחון.

תאריך:  21/12/2003   |   עודכן:  21/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האיטלקים אוכלים יותר בשר ונוטשים את המאכלים הים-תיכוניים כמו פסטה, אורז ושעורה; אחוז הילדים והמתבגרים בארה"ב המוגדרים כבעלי משקל יתר יותר מהוכפל מאז שנות ה-70 המוקדמות
נועם שרביט
הצו הוצא בעקבות דרישת המשרד לאיכות הסביבה, לאחר חודשיים בהם הופסקה חלקית העבודה במפעל מכוח צו הפסקה מינהלי; לאחרונה, הוגש כתב אישום נגד המפעל ומנהלו בגין גרימת זהום אוויר חמור, הפרת תנאי היתר הרעלים והפרת תנאי רישיון העסק
מירב לוי
בין הנימוקים לבחירה: החיילים האמריקנים בעירק הם פניה של אמריקה, כוחה ורצונה הטוב, באזור אשר אינו מורגל לדמוקרטיה; בין המועמדים הנוספים לתואר היו: ג'ורג בוש ודונלד ראמספלד
הדר פרבר
קונטיננטל איירליינס הפסיקה את הטיסה היומית השניה בקו זה בנובמבר 2000
מירב לוי
במכתבם, מציינים הרבנים כי התירו זאת, לאחר שעובדי המועצות הדתיות לא קיבלו את משכורותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il