X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר הודיע לוועדת בך כי אין לו מועמד אחר במקום טורבוביץ, והוא תומך במועמד הטוב ביותר שכבר עבר את הוועדה; שלושת מומלצי הוועדה: מזוז והשופטים המחוזיים דוד חשין ועוזי פוגלמן
▪  ▪  ▪

שר המשפטים יוסף (טומי) לפיד הודיע לוועדת בך, כי המועמד המועדף עליו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה - במקום אליקים רובינשטיין, המסיים את כהונתו בסוף חודש זה - הוא המשנה ליועמ"ש, עו"ד מני מזוז. הודעתו של לפיד הפתיעה את חמשת חברי הוועדה, שסברו כי לפיד יתמיד בעמדתו, חפיה יש למנות פרקליט מהסקטור הפרטי למשרה הרמה ויציע מועמד נוסף מסקטור זה, לאחר שנפסלה מועמדותו לתפקיד של עו"ד יורם טורבוביץ, שהיה מועמדו של לפיד.
ועדת בך, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס גבריאל בך התכנסה שוב, כדי לדון ולהכריע מי ייזכו להמלצה כמועמדים סופיים לכהונת היועמ"ש. בסופו של הדיון החליטה הוועדה להמליץ על שלושה: מני מזוז, שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דוד חשין, ושופט בית המשפט המחוזי בתל אביב עוזי פוגלמן.
הוועדה אמורה לפרסם, תוך ימים ספורים, הודעה פומבית, ובה תזמין את הציבור להגיש את השגותיו - אם ישנן כאלה - בנוגע למועמדים. לציבור תינתן שהות של 21 יום להגשת ההשגות. לאחר מכן תתכנס הוועדה שוב כדי להכריע בשאלה האם "נולדה" מניעות כלשהי ביחס לאחד המועמדים. בסופו של ההליך תעביר הוועדה לממשלה את המלצתה על המועמדים שיוותרו מתוך השלושה (אם ייפול בשל ההשגות).
השר לפיד אמר, כי כל ששת המועמדים שוועדת בך הציגה בפניו הינם משפטנים מכובדים וראויים, אך על-פי ניסיונו בעבודה עם מני מזוז מאז כניסתו כשר לתפקיד, הוא משוכנע שמזוז הוא הבחירה הטובה: הן בזכות ידענותו המשפטית המובהקת, והן בזכות אישיותו כאיש תקיף ודעתן החביב על הבריות.
השר לפיד ויתר על כוונתו המקורית להביא מועמד מטעמו - מהסקטור הפרטי (במקום עו"ד אלי זהר שפרש מהמירוץ ועו"ד יורם טורבוביץ שנפסל על-ידי הוועדה), משום שלדבריו עורכי דין מן השורה הראשונה חששו מהצגת מועמדותם.
נודע, כי אחד המועמדים שסירב לקבל על עצמו משימה זו הוא פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי בהרצליה. רייכמן אמר, כי המרכז הבינתחומי הוא מפעל חיים עבורו, ולכן אין ביכולתו להתפנות לתפקיד היועמ"ש.
עוד נודע, כי לפיד תמך דווקא בעו"ד מזוז - הנחשב, אגב, לאדם ישר דרך ולאיש עצמאי - היות שמזוז לא נחשב כמועמדם של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק והשופטת דורית בייניש. עד לימים האחרונים, נחשב מזוז דווקא למועמדו של שר המשפטים לתפקיד פרקליט המדינה (במקום עדנה ארבל האמורה לפרוש בקרוב), אולם בכורח הנסיבות שינה לפיד עמדתו ועתה הוא ממליץ על מזוז לתפקיד היועמ"ש. פוגלמן הוא שנחשב בוועדה כמועמד מטעם הנשיא ובייניש.
מזוז זוכה להוקרה גם בוועדה וגם מחוצה לה. מזוז נחשב פרקליט מקובל גם אצל "הכהן הגדול", הוא הנשיא אהרן ברק - מה שמחזק את מניותיו בקרב מקבלי ההחלטות. אולם כאמור, הוא לא נחשב ולא הוצג כמועמד הנשיא. בכך ביקש לפיד להבטיח כי מוקדי הכוח במערכת המשפטית לא יישלטו על-ידי צמרת בית המשפט העליון.

תאריך:  22/12/2003   |   עודכן:  23/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הקמת בית סוהר פרטי; בית הסוהר המופרט הראשון ייעשה במסגרת ניסוי ובו יוחזקו אסירים בעלי סיווג ביטחוני וללא צרכים מיוחדים
גלית יצחק
החולים יקבלו מכשיר קרדיופון של נ.ט.ל.י וכן חיבור לשירותי מוקד האבחון הרפואי של נ.ט.ל.י. בנוסף, יקבלו החולים את הזכות להזניק את ניידות טיפול נמרץ של נ.ט.ל.י במקרה הצורך; מימוש השירות יתאפשר כבר 48 שעות לאחר השחרור מבית החולים
אלונה קורן
בעקבות העסקה עשויה כתר להפוך לחברה הגדולה ביותר באירופה בתחום מוצרי הפלסטיקה לבית
מירב לוי, גל ברגר
אחמד מאהר הותקף על-ידי פעילי מפלגת השחרור האיסלמית, שקראו לעברו 'בוגד'; הרשות הפלשתינית מגנה: "מדובר באספסוף"; 7 פלשתינים ממזרח ירושלים נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה
אלונה קורן
זאת לאחר הנחה של 75% - בשל העיכוב הכלל עולמי בכניסת טכנולוגיית הדור השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il