X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ גמליאל לרה"מ: לא נתמוך בך ועליך לקחת זאת בחשבון; ח"כ ארדן: אנחנו שומרים על השרים המתנגדים למדיניות שרון שייצגו אותנו בממשלה; שרון: יש לנו קואליציה נהדרת ועלינו לשמור אותה
▪  ▪  ▪
ח"כ גמליאל

ראש הממשלה, אריאל שרון, ממשיך להיות מותקף מבית. בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה (יום א', 22.12.03) תקפו חברי כנסת את שרון בעניין הכרזותיו בכנס הרצליה בדבר פינוי ישובים במהלך חד צדדי.
ח"כ גילה גמליאל התריעה בפני ראש הממשלה שלא יצפה מחבריו מבית שיתמכו בצעדיו או שיגבו אותו בהצבעות. "ברגע שתחשוב ליישם הלכה למעשה את דבריך מכנס הרצליה, לא נתמוך בך ועליך לקחת זאת בחשבון. זה לא עניין אישי, אנחנו מעריכים ומכבדים אותך, אך ישנו עניין עקרוני שלדעתי מוטעה. מי כמוך מבין אותנו טוב יותר, הרי חשבת כך קודם לכהונתך כרוה"מ", אמרה ח"כ גמליאל.
ח"כ מרינה סולודקין, בין חברי הכנסת הבודדים שהגנו על ראש הממשלה וממלא מקומו, שר התמ"ת אהוד אולמרט. גם מגלי ווהבה הגן על שרון בציינו, כי יש לפעול על-פי תוכנית השלום 'מפת הדרכים'. השר עוזי לנדאו הגיב לדבריו באומרו, כי אף אחד לא קיבל את מפת הדרכים וכי רוב החברים מתנגדים לכך.
ח"כ אלי אפללו תקף את ראש הממשלה בעניין הרבנות הראשית ואמר כי הסמכות לא תעבור לשר המשפטים, השר טומי לפיד (שינוי), "זהו חוק יהרג ובל יעבור ונלך עם זה עד הסוף". בתגובה לדבריו השיב לו שרון, כי ניתנו סמכויות נרחבות לרבנים בישראל, "אני לא מבין מה ההתקוממות בקרב חברי כנסת של הליכוד. הרי אין בליכוד רבנים או דיינים... אם במפד"ל מסכימים מה הבעיה בליכוד?", אמר.
קודם לישיבת הסיעה קיימו 10 חברי כנסת כינוס חירום בלשכתו של ח"כ אהוד יתום ובה הועלו הצעות שונות לסוגי צעדים אם תאשר הממשלה את פינוי המאחז מיגרון, אשר לטענת כמה מחברי הכנסת מדובר ביישוב חוקי. בישיבה השתתפו חברי הכנסת גלעד ארדן, לאה נס, אהוד יתום, דוד לוי, איוב קרא, גילה גמליאל, משה כחלון, ענבל גבריאלי, נעמי בלומנטל ויחיאל חזן.
כך הוחלט על נקיטת צעדים אופרטיביים בהם: להציג נחרצות את אי ההסכמה וההתנגדות לדברים שנאמרו בכנס הרצליה; בהצבעת אי האמון (של סיעת העבודה-מימד וש"ס שהתקיימה היום) לא יצביעו חברי הכנסת נגד האי אמון ומתן חופש הצבעה ללא משמעת קואליציונית לגבי כל נושא.
לטענת חברי הכנסת נוצרת אופוזיציה מבית כאשר מספר חברי הכנסת התומכים במדיניות ראש הממשלה מגיע כמעט למספר חברי הכנסת המתנגדים. חבר הכנסת גלעד ארדן ציין כי בין חברי הסיעה המתנגדים עומדים גם שרים בהם, השר עוזי לנדאו (השר במשרד רה"מ), ישראל כץ (שר החקלאות ופיתוח הכפר), צחי הנגבי (השר לביטחון פנים), סילבן שלום (שר החוץ) ויו"ר הכנסת, ראובן ריבלין.
"בכוונתנו להחזיק אותם בממשלה ולא להסית אותם - כדי שהם יחזקו אותנו ואנחנו אותם", אמר ארדן. ח"כ איוב קרא: "כנאמן לדרכה של תנועת הליכוד ולאלה ששלחו אותנו לכנסת, הוא אינו יכול להשלים עם מצב של עקירת ישובים וכן לפני כל הכרעה על עתיד המדינה חייבת להיות עמדת סיעת הליכוד או מרכז הליכוד לפני עמדת הממשלה".
ראש הממשלה הגיב על דברים אלו באומרו: "יש לנו קואליציה נהדרת, היא נוחה יותר מכל קואליציה אחרת וחשוב לשמור אותה".

תאריך:  22/12/2003   |   עודכן:  22/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
ההרוגים הם: סרן חגי ביבי, בן 24 ממעלה אדומים, וסגן אלכס ויסמן, בן 23 מעפולה; כוח צה"ל הרג את המחבל; גדודי חללי אל-אקצא נטלו אחריות לפיגוע; שוטר מג"ב נפצע באורח בינוני בפיגוע ירי בחברון
גל ברגר
הסלמה בהתבטאויות בכירים אירנים בעקבות דברי שר הביטחון המרמזים על אפשרות לתקיפה ישראלית באירן; שר ההגנה האירני: "אם האיומים הישראליים יתורגמו למעשים בשטח, אזי לא יהיה מקום בטוח למנהיגי המדינה הזו"
נועם שרביט
כך עולה מקלטת שהותרה לפרסום, בה נראה עמרי שרון אומר לחוקר הפרטי דוד ספקטור, שכנראה הדליף את הקלטת למשטרה, כי אם פרויקט האי היווני של אפל יצליח, יש מספיק כסף להסתלק מכאן
יואב יצחק
השר הודיע לוועדת בך כי אין לו מועמד אחר במקום טורבוביץ, והוא תומך במועמד הטוב ביותר שכבר עבר את הוועדה; שלושת מומלצי הוועדה: מזוז והשופטים המחוזיים דוד חשין ועוזי פוגלמן
רנית נחום-הלוי
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הקמת בית סוהר פרטי; בית הסוהר המופרט הראשון ייעשה במסגרת ניסוי ובו יוחזקו אסירים בעלי סיווג ביטחוני וללא צרכים מיוחדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il