X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מת הלילה ב-01:30; נמנה עם מייסדי תנועת ש"ס; הקים את דגל התורה; אגד הוסיף קווים ואוטובוסים מירושלים לבני ברק
▪  ▪  ▪

הרב מנחם אליעזר-שך, מנהיג הליטאים בישראל, נפטר הלילה, בשיבה טובה (107) ולאחר מחלה קשה. הלוויתו יצאה ב-10:00, מישיבת פוניבז' בבני ברק, לבית העלמין חזון איש. חתנו של הרב שך, הר ברגמן יספידו בעת ההלוויה.
הרב שך נקבר בחלקת ראשי ישיבת פוניבז' בעיר, שם קבורה גם רעייתו המנוחה. בהלוויה השתתפו יותר מ-100 אלף איש. רוב החנויות בבני ברק נסגרו בעת הלוויה. אישי ציבור, רבנים ועשרות אלפי אברכים הגיעו למסע הלוויה.
הרב שך מת בבית החולים שיבא בתל השומר. הוא אושפז ביום ד' השבוע בשעות אחר הצהריים, לאחר שאיבד הכרתו. מקורביו זעקו מרות על מותו, וידיעות אף פורסמו בתקשורת על פטירתו. ואולם, צוות מד"א הצליח להשיב לו את נשימתו, ובמשך יותר מיממה ומחצה נאבק הרב על חייו.
עם קביעת מותו הלילה ירד אבל כבד על המגזר החרדי. ביטאונו של הרב שך, יתד נאמן, הדפיס לפנות בוקר מהדורה נוספת המודיעה על מותו של הרב. ראשי ישיבות קרעו קריעה בבגדיהם, כמנהג אבלים. בני ברק נסגרה לתנועה. בבני ברק נערכו מבעוד מועד למסע הלוויה. אגד הודיע על הוספת קווים ואוטובוסים מירושלים לבני ברק, כדי לאפשר למבקשים לההשתתף בלוויה. העיריה הכינה חניונים לקליטת כלי הרכב הרבים.
הרב שך נחשב לעילוי, ולאחד הרבנים החשובים ביותר בעולם החרדי. "נגע" בשלוש מאות. הוא הנהיג את ישיבת פוניבז' עשרות שנים, ועד 1996 - כשתש כוחו, היה מעורב במערכת הפוליטית.
השבוע, עת הוחמר מצבו הרפואי, נהרו אלפים לישיבת פוניבז' לתפילות וקריאת תהילים. גם סביב בית החולים קראו תפילים ותפילת "ווידוי". ב-01:30 הלילה החזיר נשמתו לבורא. מעט אחרי 02:30 נמסרה הודעה על מותו.
אליעזר שך מנחם. יליד 1894, ליטא.
כבר בילדותו היה ידוע כעילוי בתורה. בליטא עמד בראש ישיבה ונתן שיעורים בישיבת עץ החיים של הרב אהרון קוטלר בקלטסק. ב-1938 עלה לארץ עם משפחתו.
במשך שמונה שנים למד בישיבות שונות, ובעיקר עם אלה המזוהות עם תנועת המזרחי הציונית. ב-1946 הגיע לישיבת פוניבז', שנתיים לאחר שהוקמה על-ידי הרב יוסף שלמה כהנמן.
הרב שך שימש עוזרו של כהנמן, לצד הרבנים רוזובסקי ופורסקי. כעבור זמן מונה לראש ישיבת פוניבז'. היה תלמידם של הרב אהרון קוטלר-מקלצק, ממקימי החינוך העצמאי, ושל הרב יצחק זאב סולובייצ'יק.
עד 1983 כיהן כאחד מראשיה של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ונחשב במשך שנים רבות לדמות דומיננטית במועצה זו. באותה שנה פרש בשל מחלוקת עם הרבי מגור.
ב-1984 היה ממייסדי תנועת ש"ס. ערב הבחירות לכנסת ב-1988 הקים את מפלגת דגל התורה. בשנים 1992-1988 שלט, למעשה, בעשרה חברי כנסת - ארבעה מדגל התורה ושישה מתנועת ש"ס. ב-1992, עם הקמת ממשלת העבודה, נוצר קרע בינו לבין ש"ס, על רקע הצטרפות המפלגה לממשלה עם מרצ.
הרב שך שימש נשיא מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה, המייצגת את הזרם הליטאי בציבור החרדי-אשכנזי. לסיעת דגל התורה שני חברי כנסת.
הרב שך היה מנהיג הפלג הליטאי בעולם החרדי, ונחשב מתנגד חריף לחב"ד.

תאריך:  02/11/2001   |   עודכן:  02/11/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
בעוד מסייר טוני בלייר בכנסת יוצאת משלחת של משרד האוצר ללונדון
יואב יצחק
שי פאוזנר
לא יאפשר הסכמים ייחודיים נגד תחרות בין ערוצי סרטי פעולה
יואב יצחק
ראש הממשלה הודיע על כך במסיבת עיתונאים שערך עם ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר; שרון הכריז כי צה"ל נשאר בשטחי A כדי למנוע פיגועים
שי פאוזנר
חתמה על הסכמים לשיווק תוכנה עם אוונטיס, ארטור-אנדרסן והיידלברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il