X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תומכי הסרבנים: להעמיד השופטים לדין בהאג!

גזר הדין במשפטם של 5 סרבני הגיוס נדחה למועד אחר

גזר הדין אמור היה להינתן היום, מייד לאחר שימוע הטיעונים לעונש; הורי הסרבנים: נבחן את העונש בהשוואה לעונשם של חיילים שהתעללו בפלשתינים והרגו בהם; החמישה הורשעו לפני שבוע בעבירה של סירוב פקודה
▪  ▪  ▪

בית הדין הצבאי ביפו דחה היום (ג', 23.12.2003) את מתן גזר הדין במשפטם של חמשת סרבני הגיוס - חגי מטר, מתן קמינר, שימרי צמרת, אדם מאור ונועם בהט. החמישה הורשעו לפני שבוע בעבירה של סירוב פקודה, לפי סעיף 122 לחוק השיפוט הצבאי. גזר הדין היה אמור להינתן הערב, מייד לאחר השמעת הטיעונים לעונש.
חמשת הסרבנים כלואים זה יותר משנה ועמדו לדין צבאי בגלל סירובם להתגייס למה שהם מגדירים כ"צבא כיבוש המדכא עם אחר". העונש המירבי הקבוע בחוק בגין עבירה של סירוב פקודה הינו 3 שנות מאסר. לאחר הרשעתם, קראו הסרבנים ותומכיהם להעמיד לדין את השופטים ואת התובע הצבאי, בבית הדין לפשעי מלחמה בהאג.
טרם פתיחת המשפט, קיימו הוריהם וידידיהם של הסרבנים העצורים משמרת תמיכה וסולידריות מול בנין בית הדין הצבאי ביפו.
"אנו נבחן את גזר הדין שיתנו שלושת השופטים בהשוואה אל עונשם של חיילים אשר פגעו בפלשתינים, התעללו בתושבים שעברו במחסומים ברחבי השטחים הכבושים ואף הרגו אזרחים תמימים, נשים, ילדים וזקנים. מרבית החיילים שעשו מעשים כאלה לא נענשו כלל, ומי שנענשו זכו לעונשים קצרצרים", אמרו הורי הסרבנים.
"נראה איזה עונש יטיל הצבא על חמישה צעירים בעלי מצפון ואמות מידה מוסריות גבוהות, אשר סירבו להיות שותפים למעשי השרירות והאכזריות של שלטון הכיבוש. גם בפסק הדין שלהם עצמם, קבעו שלושת השופטים כי בנינו נקטו בפעולת הסירוב מתוך רתיעה מוסרית ואידאולוגית, מליטול חלק בצבא אשר לפי אמונתם מבצע פעולות בלתי-מוסריות בעליל, ומתוך רצונם להביא לשינוי בדעת הקהל בכללה ולבסוף לשינוי במדיניות הממשלה ולסיום הכיבוש. מענין לראות מה לדעת שופטי בית הדין העונש הראוי, במדינת ישראל של 2003, לצעירים שאלה מניעיהם וזה פשעם - אם אמנם זהו פשע".
הכרעת הדין: ביקורת קשה על הסרבנים;
"זו סרבנות אידיאולוגית - לא פציפיזם"
כזכור, בית הדין קבע כי מבחינה עובדתית, נוכח העובדה שהסרבנים אמרו כי הם מוכנים לשרת בצבא הגרמני, אך אינם מוכנים לשרת בצבא הכיבוש הישראלי, הרי שסירובם אינו פציפיסטי, בו אדם אינו מוכן כלל לשרת בצבא כלשהו, אלא מדובר בהתנגדות פוליטית-אידיאולוגית שנועדה לעורר את דעת הקהל הפוליטית.
מבחינה משפטית, קבעו השופטים, כי פעולת הסרבנים הינה פעולה פוליטית, המיועדת להביא לשינוי דעת הקהל ומדיניות הממשלה ולביטול הכיבוש. בית הדין קיבל את טענת התביעה, לפיה פטור מטעמי מצפון מגיע רק לאנשים שהטיעון שלהם הוא פציפיסטי טהור, והוא אישי ואינו כולל ניסיונות להשפיע על אחרים.
יצויין, כי ביום ג' הבא (21.12.03) צפוי בית הדין לגזור את דינו של סרבן גיוס אחר, יונתן בן-ארצי, שהורשע אף הוא בסירוב פקודה. אם כי, יש לציין כי מקרהו של בן-ארצי שונה מהמקרה של 5 סרבני הגיוס. להבנת ההבדלים, ראו את הכרעת הדין של חמשת סרבני הגיוס.
לפי שעה, שלטונות צה"ל טרם מסרו את החלטתם לגבי המלצתו של בית הדין הצבאי, לזמן את בן ארצי לדיון חוזר ב"ועדת המצפון", המוסמכת לפטור אותו משירות צבאי.

תאריך:  23/12/2003   |   עודכן:  23/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
קירקוק רוויה בשדות נפט; לא ברור האם יש קשר בין הסיוע הכורדי בלכידת סדאם חוסיין לנכונות אמריקנית אפשרית בהיענות לדרישה הכורדית; בתקשורת הטורקית התפרסמו ידיעות על פעילות עסקית וביטחונית ישראלית בעיר
הדר פרבר
מסבירה כי "האירופאים תמכו ברשות הפלשתינית מתוך מטרה להפוך לכוח נותן החסות שלה, ובכך לאתגר את ארה"ב ולהציג את עצמם ככוח עולמי עתידי"
גלית יצחק
כללית תעניק לשחקנים שירותי רופאי ספורט או אורטופדים אשר ירכזו את תיקם הרפואי ועוד; מכבי תבטיע את לוגו כללית על בגדיהם; יתקיימו פרויקטים משותפים
הדר פרבר
עשרות מפעלים מעדיפים שלא להתלונן כלל - בשנתיים האחרונות הוגשה תלונה אחת בלבד בנושא; התעשיינים קוראים לממשלה לפעול לאלתר לתיקון החוק
הדר פרבר
התאורה החגיגית מוצגת ביוזמת ראש עיריית ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il