X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
22 חשודים נעצרו; ההתארגנות תיכננה לנהל מו"מ להשבת חלקים מגופות החיילים; אחראית בין השאר להתארגנות בכפר עין-יברוד
▪  ▪  ▪

השב"כ וצה"ל חשפו בשבוע האחרון, בכפרים שממזרח לרמאללה, התארגנות של פעילי חמאס. ההתארגנות, ש-22 מחבריה נעצרו, אחראית לשורה של פיגועי ירי שהיו באזור בשנתיים האחרונות, בהם נרצחו כ-10 ישראלים.
לדברי גורמי הביטחון, מעצרם של חברי ההתארגנות מנע פיגוע גדול בשטח ישראל. הם תכננו להרוג חיילי סיור של צה"ל סמוך לרמאללה, בירי מן המארב. כמו כן תכננו חברי ההתארגנות לחטוף חיילים ולנהל מו"מ על החזרת הגופות - במטרה להביא לשחרור אסירים הכלואים בישראל, שחלקם נמנים עם בני משפחות המחבלים. לפי התוכנית, אמורים היו המחבלים לכרות את ראשיהם של החטופים, כדי שניתן יהיה להעביר את הגופות ממקום למקום בכלי רכב. כדי שיוכלו לבצע זאת, רכשו חברי ההתארגנות ציוד לחיתוך הגופות.
רוב העצורים היו כלואים בעבר בישראל. בפיגועים שביצעו חברי ההתארגנות נהרגו חמישה חיילי צה"ל וחמישה אזרחים ישראלים, ונפצעו 12 נוספים. בין השאר אחראית ההתארגנות לפיגוע בכפר עין יברוד בו נהרגו שלושה חיילי צה"ל מאש מן המארב.
בשב"כ מייחסים להתארגנות זו רמה גבוהה במיוחד של מיומנות בתחום הפיגועים. על-פי הערכות, חלק מחבריה עברו אימונים צבאיים.
מחקירת השב"כ עולה, כי חברי ההתארגנות קיבלו מימון בסך 80 אלף דולר ממפקדת החמאס בדמשק. בשב"כ מעריכים כי המפקד הבכיר בהתארגנות שנחשפה היה ראש הזרוע הצבאית של החמאס באזור רמאללה, השייח' איברהים חאמד, שנחשב לבכיר מבוקשי החמאס בגדה המערבית ונהרג ב-3.12.03 במהלך מבצע "תנופה חדשה" בעיר רמאללה.[ראו קישור]
בכפר סילואד הסמוך לרמאללה נחשפו אמצעי לחימה של ההתארגנות, ובהם רובי אם 16 שנלקחו מהחיילים במארב בעין יברוד, רובי קלצ'ניקוב, אקדחים, תת-מקלע, אם 16 ארוך, משקפת, מחסניות, כדורים, כפפות גומי ובדים לעטיפת הנשקים.
כמו כן נמצא במהלך חיפוש בבית אחד החשודים כלי נשק נוסף, שנלקח מאחד החיילים בירי בעין יברוד. הנשק נמצא בעקבות חיפוש בכורסא שבה ביקשה לשבת אשת החשוד על-מנת להניק את תינוקה.
22 החשודים היו מחולקים לחוליות משנה. אחת מחוליות המשנה היתה אחראית להריגת החייל לי נחמן-אקוניס, צבי גולדסטיין, החייל רז מינץ, אסתר גאליה, גדעון ליכטמן ושולי הרמלך.

תאריך:  23/12/2003   |   עודכן:  23/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
יחסי ישראל-הודו מתהדקים: גם שר המדע מודי זנדברג עושה כעת בהודו; סיכם עם מארחיו על עריכת הסכם שיתוף פעולה חדש בנושאי מדע וטכנולוגיה בין שתי המדינות
ענבל אביב
86% זוכרים את הפרסום לאחר חשיפה ראשונה; כ-60% מבקרים בשירותים במועדון מעל 4 פעמים בערב; כך עולה מסקר שוק שנערך עבור חברת "לעומק התודעה"
עומר כרמון
בין התגובות: "המכתב מהווה תזכורת לכך שישראל אינה מקיימת את החלטות האו"ם"; "אני מקווה שחיילים נוספים ילכו בעקבות הסרבנים"; "זהו סימן של תקווה בתקופת החגים"
אלונה קורן
הסיבה: מרבית סוגי הפסטה מיובאים כיום על ידי מספר חברות ואין טעם לפקח על מחירי הייצור המקומי - הנעשה בעיקר על ידי אסם
גלית יצחק
כמחצית העובדים באירופה לא יכולים לגשת להודעות בטלפון, לשלוח או לקבל דואר אלקטרוני בהיותם מחוץ למשרד; 4 מתוך 10 עובדים לא מסוגלים לגשת למסמכים הנחוצים להם; מחקר של IDC: יגדל מספר העובדים מרחוק באירופה מ-80.6 מיליון בשנת 2002 ל-99.3 מיליון ב-2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il