X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבקשה זו פנו לוועדה למאבק בנגע הסמים; בבקשתם הם מסתמכים על דבריו של פרופ' משולם לפיו אין הבדל רפואי משמעותי בין השימוש בסם לשתיית אלכוהול
▪  ▪  ▪

ח"כ רשף חן (שינוי) וח"כ רומן ברונפמן (מרצ) ביקשו (יום ג', 23.12.03) מהוועדה למאבק בנגע הסמים לבדוק את חוקיות השימוש בסם הקנאביס. לטענתם, אין הדבר מביא באופן ישיר לשימוש בסמים הקשים.
בדבריהם הם מסתמכים על דברי פרופ' רפאל משולם (פרופ' לכימיה של התרופה בבית הספר לרפואה בהדסה), שציין בוועדה כי על-פי המחקרים המקובלים כיום בעולם, אין הבדל רפואי משמעותי בין סם הקנאביס לאלכוהול, הן לעניין הנזק לטווח ארוך והן לעניין התמכרות והשפעות מיידיות.
הוא הוסיף, כי בשניהם רק שימוש מוגזם מזיק משמעותית. גם נציגי הרשות למלחמה בסמים ומשרד הבריאות אישרו שנזקי האלכוהול אינם פחותים מנזקי הקנאביס, למרות שדיווחו כי שימוש מופרז בסם גורם להשפעות נפשיות חמורות.
ח"כ חן: "קיימת עמימות בנוגע להשפעות השימוש בקנאביס ולפיכך המדיניות הקיימת מבוססת על עמדת הרשויות ולא על מחקרים מקיפים. לאור זאת יש לבצע מחקר יסודי, מקצועי ורציני של מומחים לדבר, אשר יבדוק אחת ולתמיד מהן ההשפעות האמיתיות של השימוש בקנאביס ולאור ממצאי מחקר זה יש לשקול מהי המדיניות הראויה".
יו"ר הוועדה, ח"כ איוב קרא, התנגד לבקשה וטען כי השימוש בסם הקנאביס יפגע קשות באלפי בני נוער וצעירים, מה שעשוי להוביל אותם באופן קשה לשימוש בסמים הקשים. "אין דבר כזה סמים קלים, כל סם הוא ממכר והשפעותיו יכולות להיות הרסניות", אמר.
בין השפעות השליליות של הקנאביס: חוסר קוארדינציה, בעיות בתפישת זמן ומרחב, הפרעה בריכוז ובזיכרון, התמכרות, פסיכוזות, שינויים ברמות הורמונים מיניים מסוימים, נזק בריאות ואצל אנשים שיש להם נטיה גנטית לסכיזופרניה או מחלת נפש אחרת יכול להיות שאצלם יגרום הסם למצב פסיכוטי.
ד"ר רחל בר-המבורגר, מדענית ראשית של הרשות הלאומית למלחמה בסמים הציגה נתונים מתוך מחקר ואמרה כי 2.8 מיליון איש מגיעים לטיפול מתוכם 713 אלף כתוצאה משימוש בקנאביס ו-151 אלף כתוצאה משימוש בהרואין.
בשנת 1999 554 אלף איש הגיעו לחדרי מיון, 16% בשל שימוש בקנאביס ו-15% בשל הרואין. גילאי המשתמשים הם 24% בגילאי 12-18, 15% בני 18-25 ו-12% בגילאי 25 ומעלה. כן עולה כי הנפגעים העיקריים המגיעים לחדרי המיון הם מקבוצת הגיל הצעיר וככל שהשימוש בקנאביס מוקדם יותר כך גדל הנזק.
עומרי פריש מנהל כפר איזון: "ראיתי יותר מ-700 צעירים מלחי הארץ, בוגרי סיירות מובחרות שנפגעו מקנאביס והגיעו למצבים פסיכוטיים. מאות אנשים נפגעים מהקנאביס אך עדיין יש המעדיפים להשאיר אותו חוקי על המדף".
מדריך נגמל מכור 22 שנים: "בגיל 16 פגשתי חשיש לראשונה, וכך מצאתי פתרון לכל המצוקות... אני מושבניק, שירתתי בצנחנים הייתי מועמד לסיירת מובחרת אבל המשכתי להשתמש. לצבא הגעתי כמשתמש מזדמן לא כפייתי. בצבא הפכתי לתלותי נפשית בחשיש".
"אני זוכר תקופות של חרדות, התקפות פרנויה, הזיות פסיכוטיות. השימוש בסמים העלים ומחק תקופות שלמות בחיי. הפכתי לסוחר סמים מבלי לשים לב. בפעם הראשונה שהבנתי מה קורה לי היה שהשופט אמר לי שאני מואשם בסחר בסמים. הועברתי לבית סוהר אזרחי בגלל חומרת העבירה שם פגשתי את עולם הפשע".
יובל פדידה, מכור שנגמל: "הוויכוח מיותר, נתחיל בזה שסמים זה סמים. אני התחלתי בחשיש וקנאביס והגעתי לסמים קשים. כולם התחילו מהסמים הקלים, סמים זו בריחה מהמציאות. חוויתי חמש פעמים מוות קליני, לא הבחנתי מהו סם קל ומהו סם קשה".
במהלך ישיבת הוועדה סילק ח"כ קרא את מנכ"ל תנועת עלה ירוק, בועז וכטל לאחר שזה תקף את יו"ר הוועדה והתפרץ על אנשי מקצוע בכירים שהשתתפו בדיון באומרו: "תנו לאנשים לעשן בצנעת הבית שלהם ולגדל את הקנאביס בחצר ביתם".
תאריך:  23/12/2003   |   עודכן:  23/12/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
7 אנשים נלקחו לבית החולים כשהם במצב אנוש
גל ברגר
המשלחת מונתה על-ידי ערפאת וכוללת את ג'יבריל רג'וב, נביל שעת', פארוק קדומי וראש בתי הדין השרעיים, השייח' תמימי; המשלחת הפלשתינית תתעדכן בתוצאות פגישותיו של שר החוץ המצרי עם הבכירים בישראל
רועי כוכבי
פירמת רואי החשבון, חברת טכנולוגיות המידע וחברת התוכנה מקימות את חברת Mustech, שתעניק שירותי חישוב מס ליחידים על רווחי הון בבורסה
נועם שרביט
בן-ברוך הואשם בהשתייכות למחתרת בת-עין, ש-3 מחבריה הורשעו בהצבת עגלת-תופת סמוך לבית ספר במזרח ירושלים, כדי לבצע פיגוע-ראווה; סניגורו: נגיש תביעת פיצויים מהמדינה, בסיס הראיות נשען על כרעי תרנגולת
רועי כוכבי
מישהו בהנהלת בתי המשפט חושב, ככל הנראה, שהבנקים אינם מרוויחים מספיק: לאחרונה נדרשים הזוכים בהוצל"פ לשלם 9 שקלים עבור כל עיקול שהם מבקשים לרשום בבנקים; הסכום מועבר לבנקים ומעשיר אות קופתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il