X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סטודנטים ומרצים מפגינים נגד ביטול מבחן המצרף, בטענה כי מבחן הפסיכומטרי מהווה "גדר הפרדה" בין תושבי הפריפריה להשכלה הגבוהה
▪  ▪  ▪

אגודות הסטודנטים והנהלות האוניברסיטאות והמכללות ברחבי הארץ יחתמו היום (ד', 24.12.03) על אמנה, שמטרתה - שיפור תנאיהם של סטודנטים המשרתים במילואים.
על-פי האמנה, הטבות שונות יינתנו לסטודנטים הנאלצים להיעדר מהלימודים עקב המילואים. בין ההטבות, למשל: מועדי בחינות מיוחדים, שיעורי עזר להשלמת חומר-חסר ודחיית מועדי הגשת עבודות.
עם זאת, בהתאחדות הסטודנטים מביעים חשש שהאוניברסיטאות לא יממשו את האמנה. לפי שעה, רק באוניברסיטאות תל אביב ובר-אילן מעניקים הטבות לסטודנטים המשרתים במילואים. בבר-אילן למשל, מתקיימים מועד מיוחד לתלמידים אלה ומממנים את עלויות צילום החומר שהחסירו התלמידים במילואים.
סטודנטים ומרצים מפגינים נגד ביטול מבחן המצרף
בשעה 11:00 הפגינו מאות תלמידים וסטודנטים ערבים ויהודים, אליהם הצטרפו אף מרצים, מול בניין המועצה להשכלה גבוהה, נגד ההחלטה לבטל את שיטת המצרף.
המשטרה מקיימת משא-ומתן עם הסטודנטים, בשל בקשתם להכנס למועצה להשכלה גבוהה בכדי למסור מסמך בנוגע להשפעות של ביטול שיטת המצרף.
נציגת המפגינים מסרה ל-Nfc, כי המצרף היתה שיטת קבלה לאוניברסיטאות, אשר הסתמכה על הבגרויות במקום על מבחן הפסיכומטרי. ההחלטה התקבלה כניסיונית למשך שלוש שנים. המטרה היתה לאפשר לתלמידים משכונות, עיירות וכפרים להיכנס לאוניברסיטה.
"מה שקרה, זה שבאו ועד ראשי האוניברסיטאות - שתמיד התנגדו למצרף - אחרי שנה אחת בלבד ואמרו לשרת החינוך, לימור לבנת, כי רק סטודנטים ערבים נכנסו למוסדות האקדמים בעקבות המהלך ולא תלמידי שכונות. על הבסיס הגזעני הזה ועל נתונים חלקיים, העבירה השרה לבנת החלטה שעוברים חזרה לשיטת הפסיכומטרי".
"אנו רואים את הפסיכומטרי כגדר הפרדה בין תושבי הפריפריה להשכלה הגבוהה. ואנו דורשים שיסירו את המחסום הזה. שיתנו את 3 השנים של הניסיון, מה שיאפשר גם גיבוש של תוכניות אלטרנטיביות וקודם כל - הזדמנות לתלמידים".
נציגת המפגינים מסרה עוד, כי בכל האוניברסיטאות בעולם חשובה רמת השוני, הניהול הציבורי והרב תרבותיות, ואם ראשי האוניברסיטאות בארץ רוצים לשמור אל אוניברסיטה שהיא בעיקרון לבנה, הם הולכים נגד הטרנד באירופה ובארה"ב.

תאריך:  24/12/2003   |   עודכן:  24/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
אוכלוסייה נוצרית במגזר הערבי בישראל מונה כ-120,000 נפש בכ-35 אלף בתי אב; חג המולד מאופיין כחג משפחתי, בו כל בני המשפחה מתכנסים בליל הכריסמס סביב ארוחת החג; במקביל נערכות מסיבות מתקיימות באולמי חתונות בדרך כלל בערי הצפון
יפעת גדות
המידע המודיעיני שבידי ארה"ב מצביע על-כך, שאנשי אל-קאעידה מועסקים כטייסים בחברות תעופה זרות, מה שמעורר את תסריט האימים של פיגועי התאומים בשידור חוזר
יפעת גדות
התרגשה מהארוע ואמרה כי היא מקווה שבשנה הבאה יגיעו לארץ 2 מיליון תיירים
יפעת גדות
הזינוק בביקוש גורם לעיכובי אספקה ואספקה לפי הקצאות
גל ברגר
אסד יגיע (יום ד') לביקור בן מספר שעות במצרים; השיחות בין השניים תעסוקנה בחידוש המו"מ במסלול הסורי, 'חוק האחריות הסורית' והחלטת לוב להתפרק מנשק להשמדה המונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il