X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון טוענת: ועדת התמיכות במשרד החינוך הכפילה את סכום התמיכה לעמותה, ביחס לשנה שעברה, תוך שהיא מגישה דוחות בדיעבד; לדבריה, הדבר מקטין תקציב העמותות האחרות
▪  ▪  ▪

בג"צ הוציא אמש (יום ד', 24.12.03) צו מניעה ארעי, המורה לחשב הכללי ולוועדת התמיכות במשרד החינוך להימנע מלהעביר לעמותת 'אל המעיין', המפעילה את רשת החינוך של ש"ס, כספים נוספים בגין תקציב תרבות יהודית לשנת 2002.
השופטת דורית בייניש קבעה, כי הצו יעמוד בתקופו עד למתן החלטה אחרת, וכי הוא יישקל שנית לאחר קבלת תגובת המשיבים, שיגישו תגובתם בתוך 30 יום.
הצו ניתן בעתירה של התנועה לאיכות השלטון, שדרשה להוציא צווים על-תנאי, שיורו לשרת החינוך, לחשב הכללי במשרד האוצר ולוועדת התמיכות במשרד החינוך, לנמק מדוע לא יימנעו מהעברת כספים לעמותת 'אל המעיין', אשר מעלים את סך התמיכות שקיבלה העמותה ב-2002, מ-7 מיליון, כפי שאושרו במקור, ל-14 מיליון ש"ח.
לטענת התנועה, כספים אלו עתידים היו להיות משולמים על-פי דיווח משופץ שהוגש בדיעבד לוועדת התמיכות במהלך שנת 2003, ונתונים אשר הוגשו אף הם בדיעבד.
זאת, מאחר ובעקבות הדיווח המקורי שהגישה העמותה בסוף 2003, אישרה לה ועדת התמיכות, באישורו של רואה חשבון מטעם משרד החינוך, כפי שבא לידי ביטוי בפרוטוקול של ועדת התמיכות, סכום של 7 מיליון ש"ח בלבד.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב ונילי אבן חן, נטען כי משלא יכלה 'אל המעיין' להשלים עם העובדה כי אושרה רק מחצית בקשתה, תוך שמערכת בקרת התמיכות במשרד החינוך מאפשרת לה להגיש דוח משופץ, הוכפלה התמיכה אותה קיבלה לכ-14 מיליון ש"ח, מבלי שהשתנו לכאורה הנסיבות המצדיקות את התיקון.
לטענת התנועה, הכפלת המענק פוגעת בגופים נתמכים אחרים, אשר כתוצאה מההכפלה מוקטנת זכאותם לתמיכה ממשרד החינוך, כך שחלקה של 'אל המעיין' עלה ל-25 אחוז מכלל תקציב התמיכות.
בקשותיה החוזרות ונשנות של התנועה לקבלת מידע ממשרד החינוך בנוגע לתמיכות, לא נענו כלל באופן ענייני. תוך סחבת בלתי ראויה עד כה, לא ניאות משרד החינוך לספק כל מידע ענייני או תשובות כל שהן לגופו של דבר, על-אף בקשות התנועה וחרף דחיפות הנושא.
התנועה טוענת, כי ביקשה תשובה לשורת שאלות תשובות אשר יכלו לשפוך אור על הפרשה, אך משום מה, בחר משרד החינוך להסתיר את המידע בפני התנועה ולא לאפשר לאזרח לקבל את המידע תוך זמן סביר בצורה שקופה וישירה, באופן שיאפשר לו לדעת לאן הולך כספו.
"עניינה של עתירה זו הינה בתקציב ועדת התמיכות של שיעורי תורה ותרבות יהודית לשנת 2002. תקציב זה, אשר עמד על כ-60 מיליון ש"ח, אמור היה להיות מחולק בשקיפות בהתאם לקריטריונים שוויוניים והנחיות אשר נקבעו בחוק ובתקנות, ובין היתר, הזכאים לו צריכים לעמוד במכלול הדרישות הפרוצדורליות והמהותיות שבהגשת הבקשה", נאמר בפתח העתירה.
אי-העברת המידע לידי התנועה עד כה, מהווה לדעתה הפרת לשונו ורוחו של חוק חופש המידע, אשר אף אם קבע מועדים מקסימליים להעברת המידע לידי האזרח, וודאי לא התכוון כי הרשויות יעשו שימוש במועדים אלו כאשר אין בכך הצדקה עניינית וכאשר דחיפות המידע מתעוררת בבירור בנסיבות המקרה. במקרה זה, ישנה דוגמא כיצד הפך חוק חופש המידע בדרך בה הוא מופעל בידי הרשויות למכשול בירוקרטי, במקום כלי לקידום השקיפות.
התנועה ביקשה גם להוציא צו ביניים דחוף, המורה לחשב הכללי ולוועדת התמיכות להימנע מלהעביר לעמותת 'אל המעיין' כספים נוספים בגין תקציב תרבות יהודית לשנת 2002, וזאת עד מתן פסק דין בעתירה גופה.
בג"צ 11245/03 התנועה לאיכות השלטון בישראל נ' שרת החינוך ואח'

תאריך:  24/12/2003   |   עודכן:  25/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
הפרק המוצע הטיל אגרות על הגשת עררים על דחיית תביעות אזרחים בגין ירידת ערך נכסיהם, עקב תוכנית בניין עיר, והעברת שמיעת התנגדויות לתוכניות מהוועדות המקומיות לידי "חוקרים"; בוטל בלחץ לשכת עורכי הדין
רועי כוכבי
טיסותיה של חברת התעופה הלאומית של צרפת בוטלו היום (ד') לבקשת ממשלת ארה"ב, מחשש לפיגועים של אל-קאעידה
עמוס באר
מטוס ה-F-16I נבנה בארה"ב לפי מיפרט ישראלי; 102 מסוגו יסופקו לחיל האוויר
גל ברגר
סוכנות הידיעות "וופא" פרסמה, כי ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, שלח איגרת ברכה לערפאת לרגל חג המולד; לשכת בלייר: לא היה ולא נברא
רועי כוכבי
לאחרונה העבירה הרשות את ההצעה, המרחיבה את המלצות ועדת בכר, לשר האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il