X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ זהבה גלאון (מרצ) חשודה בהוצאת 180 אלף ש"ח במירמה ובתחבולה מהמרכז הבינלאומי לשלום במזרח התיכון, תוך ניצול מעמדה כמנכ"ל; המשטרה מאשרת: "ביאח"ה קיימת תלונה נגד ח"כ זהבה גלאון, הקשורה במרכז בינלאומי לשלום. התלונה נמצאת בחקירה"
▪  ▪  ▪

שלב נוסף נפתח בראשית החודש בחקירה הקשורה למרכז הבינלאומי לשלום, שאחד ההיבטים שלה נוגע לח"כ זהבה גלאון (מרצ).
למשטרה הוגשה תלונה, לפיה הוציאה ח"כ גלאון כספים שלא כדין מקופתה של עמותה ציבורית - המרכז הבינלאומי לשלום במזרח התיכון (להלן: "המרכז לשלום"), וזאת תוך ניצול מעמדה כמ"מ מנכ"ל המרכז לשלום.
הטיפול המשטרתי בחשדות כנגד גלאון מתנהל כבר זמן רב. אלא שהמשטרה סירבה עד לאחרונה לאשר רשמית את דבר קיומה של החקירה. תחת זאת נמסר כי מדובר בבדיקה בשאלה האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית-משטרתית.
בשבוע שעבר, לאחר שנועץ בראש יאח"ה תנ"צ מרים גולן, אישר עופר סיוון (ממשרד הדובר) את דבר קיומה של החקירה בעניינה של גלאון, בזו הלשון: "מאשר כי ביאח"ה קיימת תלונה נגד ח"כ זהבה גלאון, הקשורה במרכז בינלאומי לשלום. התלונה נמצאת בחקירה, ומעבר לכך אין בדעתנו להתייחס לדברים נוספים הקשורים בכך".
החקירה נפתחה לאחר חשיפת התלונות כאן, והיא מתבצעת בימים אלה על-ידי חוקרי היחידה לחקירות הונאה במשטרה.
[למען הגילוי הנאות אספר כאן, כי בעקבות חשיפת הפרשה על-ידי בעיתון מעריב, הגישה גלאון נגדי ונגד מעריב תביעה בטענה להוצאת לשון הרע. בכתב הגנה שהיגשנו, דחינו מכל וכל את התביעה. המשפט בנושא זה תלוי ועומד].
החקירה מתמקדת בתלונה על הוצאת כספים במירמה ובתחבולה שלא כדין לכאורה, בסמוך למועד הבחירות לכנסת, שהתקיימו במאי 1999, בהן השתתפה (ונבחרה). המדובר בסכום של כ-180 אלף ש"ח שנטען כי גלאון נטלה לעצמה (כשכר) - 18 אלף ש"ח לחודש, מבלי שהדבר אושר כדין על-ידי מוסדות העמותה. כמו כן, מדובר בכספים בהם התחייבה גלאון בשם המרכז, לצרכים שלא אושרו על-ידי מועצת המנהלים של העמותה, ובמעשים בלתי תקינים נוספים לכאורה.
החקירה נפתחה בעיצומה של חקירה מקפת הנערכת לגבי אישים נוספים במרכז, ובהם כנגד עופר ברנשטיין, מי שהיה המנכ"ל הקודם בעמותה.
עתה מתברר, כי בימים האחרונים - ולאחר תקופה ממושכת שבה נמנעו ממיצוי מהלכי החקירה כנגד גלאון (ואת זאת חשפתי במעריב - מחלקה ראשונה, "החסינות של ח"כ גלאון", 19.5.00) - ביצעו חוקרי המשטרה כמה פעולות, במטרה למצות את החקירה בתלונות נגד גלאון: מ"מ המנכ"ל, רותי באני, נקראה שוב למסירת עדות, הפעם בנושא שיוחד רובו ככולו לגלאון. כמו כן, זומן לעדות רואה חשבון עמוס פרושן, המשמש כרואה חשבון של העמותה (באמצעות פרושן ושות'). פרושן ובאני כבר מסרו את עדותם בנושא.
עוד מתברר, כי בראשית חודש זה פנה החוקר פקד יוסף עסיס למשרד פרושן ושות'. דיווח על כך מסר רו"ח פרושן לעמותה. על-פי אותו דיווח, שהועבר במכתב המצוי בידי, "פנה למשרדינו פקד יוסף עסיס ממשטרת ישראל וביקש כי נדפיס עבורו את כל חומר הנהלת החשבונות הרלוונטי לגב' זהבה גלאון ופעילותה במרכז".
תגובת ח"כ גלאון, שהתבקשה באמצעות פרקליטה עו"ד אביגדור פלדמן, לא נמסרה - למרות פנייה חוזרת אליו.

תאריך:  22/02/2001   |   עודכן:  05/03/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
במקביל הודיע רובינשטיין על החלטה להגיש כתב אישום נוסף נגד ליברמן, הפעם בגין פגיעה לכאורה בקטינים שפגעו בילדיו
יואב יצחק
המשטרה חוקרת בנוסף חשד, לפיו העניק דוד אפל הטבות לבנו של ראש הממשלה הנבחר אריאל שרון; המשטרה קיימה במשך תקופה ארוכה האזנות סתר לחשודים המרכזיים בפרשה; אפל: המדובר ברדיפה פוליטית; בעקבות החקירה טירפדה הפרקליטות מינוי ריבלין לשר משפטים
יואב יצחק
הנפצים מעודפי צה"ל ובתאריכי תפוגה של 1998-1995;
חשש לנפילת חלק מהנפצים בידי גורמים פליליים

יואב יצחק
מקורבי שרון מפצירים בו לכבד את הודעתו מלפני הבחירות ולמנות את נתניהו לשר החוץ; שרון הציע לפרס להתמנות לשר הביטחון; נציגי שרון: אם נתניהו יפנה - ישקול שרון בכובד ראש את מינויו;
נתניהו אמר בתגובה כי עמדתו ידועה
יואב יצחק
ברק מאשים את שרון ומקורביו בבחישות נגדו במפלגת העבודה ובהפרת הסכמים; ההודעה נמסרה בערב (20.2.01) לאחר יום סוער במהלכו הותקף ברק באופן חסר תקדים מצד בורג ורמון; ברק נימק החלטתו גם בסירובו לכהן בממשלה שבה חברים ליברמן וזאבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il