X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אמר את הדברים בהרצאה בפני לשכת עורכי הדין; הלין: במצב זה - "איזה עו"ד ירצה לקחת סיכון שיצותתו לשיחות שלו?"
▪  ▪  ▪

פרופ' אלן דרשוביץ, עורך דין יהודי-אמריקני בעל-שם, השוהה בארץ כבר קרוב לשבועיים, ממשיך לעורר הדים בביקורו, ולהכין את הקרקע לקראת כניסתו לעובי הקורה, במשפטו של הקבלן ואיש העסקים דוד אפל.
אמש (יום ה', 25.12.03), היה דרשוביץ אורחה של לשכת עורכי הדין. הוא נשא דברים בפני חבריה, בערב של שאלות ותשובות. דרשוביץ התייחס בדבריו, בין השאר, לנושא הסכמתו לתת ייעוץ משפטי לדוד אפל במשפטו ותקף בחריפות את המשטרה.
"מדוע החלטתי לייצג את אפל, אתם ודאי שואלים? אני חייב להגיד לכם שבכלל לא ידעתי מי זה אפל או מה הן עמדותיו הפוליטיות. אבל כשנודע לי היקף האזנות הסתר שעליו מדובר - קרי עשרות אלפי שיחות וזאת רק עד שנת 2001; כשנודע לי כי המשטרה צותתה ותימללה לפחות 150 שיחות של אפל עם עורכי דין, דבר שמנוגד לחוק הישראלי; כשנודע לי שהמשטרה צותתה לשיחות של בני משפחתו של אפל, לשיחות עם הגניקולוג של אשתו, לשיחות של ילדיו, לשיחות עם רבנים, לא יכולתי לעמוד מנגד".
דרשוביץ הוסיף: "אני כלל לא מופתע ששום עו"ד בכיר לא נענה לבקשתו של אפל לייצג אותו - וכי איזה עו"ד ירצה שיצותתו לו? אני חושב שזה אינטרס ראשון במעלה ללבן אחת ולתמיד את סוגיית האזנות הסתר האלה בישראל, אם על-ידי חקיקה, ואם על-ידי בתי המשפט. התנהגות שכזו היא פשוט בלתי נסבלת, ואני חושב שגם ללשכת עורכי הדין יש אינטרס להילחם את מלחמתם של עורכי דינו של אפל שהמשטרה צותתה ותימללה את שיחותיהם עימו".
"הרי החוק ברור ביותר בעניין הזה, והוא מתיר להאזין לשיחות בין עורכי דין רק כאשר עורך הדין חשוד במעשי פליליים. האם מישהו מכם מעלה על דעתו שעו"ד וינרוט, שהוא אחד מאלה שצותתו להם, מעורב בפלילים? אתם יודעים שצותתו גם לשיחה בין יעקב נאמן לאריאל שרון כי השיחה נעשתה מביתו של אפל. זו סיטואציה פשוט בלתי נסבלת של פגיעה בזכויות אדם בסיסיות ביותר, ולכן החלטתי להירתם כדי לשנותה".
דרשוביץ המשיך לתקוף את המשטרה ואמר: "מה שהדהים אותי היתה העובדה שלאחר שהוגש כתב האישום כנגד אפל ועורכי דינו, ביקשו את תמלילי ההאזנות לאפל, אמרה המשטרה כי התמלילים חסויים. ואולם, יום אחרי זה חלק מהתמלילים פורסמו מילה במילה בעיתון "ידיעות אחרונות". כלומר: ככל שזה נגע לפרסום "בידיעות אחרונות", החיסיון כבר לא חל יותר? איזו מין התנהגות זאת?
דרשוביץ התייחס בהרצאתו גם למצב ההסברה הישראלית בארה"ב ובאירופה ואמר:
"אסור לנו להפסיד את הקרב על ההסברה. אתם חייבים להבין שבארה"ב שלא נדבר על אירופה, מתנהל קרב לא על גבול זה או אחר שאליו צריך לסגת אלא על עצם הלגיטימיות של קיומה של מדינת היהודים בארץ ישראל ועל זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה. באירופה כבר הפסדנו את הקרב על ההסברה. לדעתי, ייקח זמן רב עד שישתקם מעמדה של ישראל שם, אולם בארה"ב הקרב עוד לא אבוד ואפשר לשנות ולהשפיע"
דרשוביץ הסביר מדוע החליט לכתוב בדחיפות ספר העוסק בהסברה על זכותה של ישראל להתקיים ששמו "The case for Israel":
"לפתע הבנתי שמנהיגי היהודים בארה"ב טעו באסטרטגיה שלהם. מתוך 100 אחוזים של הציבור, אפשר להגיד שיש 10 אחוזים ציוניים ו-10 אחוזים אנטי ציוניים, והיתר לא יודעים, לא מעורבים ולא ממש איכפת להם. מנהיגי יהדות ארה"ב התמקדו ב-10 אחוזים הקולניים האנטי-ציוניים שצועקים "שרון נאצי" "וישראל פושעת מלחמה", במקום להתמקד ב-80% של הציבור שפשוט לא יודעים את העובדות. על אלה צריך להילחם ולכן כתבתי את הספר".
"זהו מעין ספר הדרכה לסטודנט האמריקני, שבו אני מראה איך צריך להגן על זכות קיומה של ישראל, באמצעים שישפיעו על אותם 80 אחוזים. לא באמצעים פנאטיים ודתיים, אלא באמצעים ליברליים, הומניסטיים והגיוניים, שמהם עולה ברורות שלישראל יש זכות קיום, ושאלת גבולותיה היא רק שאלה של מו"מ ופשרה. היא לא שוללת והיא לא יכולה לשלול את זכותם של היהודים למדינה משלהם. מה שהכי מפריע לי, זה שאותם אנטי-ציוניים בארה"ב משתמשים באמירות של אישים ישראליים, כגון: פרופ' אילן פפה או עמוס עוז, כדי להצדיק את עמדותיהם שמדינת ישראל היא מדינה פושעת, תוך שלעתים הם מעוותים גם את עצם הכוונה המקורית של הישראלים. זהו נשק יעיל ביותר במלחמתם ההסברתית. פרופסור נועם חומסקי מרבה להשתמש באמצעי זה כשובר שוויון כשהוא תוקף את ישראל".
דרשוביץ התייחס גם למאבק בטרור העולמי, ואמר: "אנחנו חייבים להתאים את המשפט הבינלאומי למלחמה המודרנית המתנהלת בתוך הערים, ולא בשדות הקרב ובה הטרור משתמש באזרחים כמגינים אנושיים. אין לי ספק שאחד הכלים החזקים ביותק במלחמתו הנוכחית של הטרור, הוא השימוש הציני אבל המבריק שהם עושים בנושא זכויות אדם לטובתם ויש להיערך בתחום הזה מוקדם ככל האפשר. מי שצריכה להוביל את השינוי היא ארה"ב".

תאריך:  26/12/2003   |   עודכן:  26/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כך מדווח הבוקר העיתון "א-שרק אל-אווסט"; השר ישתחרר היום מבית החולים ויחזור לפעילות מיניסטריאלית כבר מחר; השר ייפגש עם פארוק קדומי שנשלח ע"י ערפאת כדי להתנצל בפניו על התקרית בהר הבית
עומר כרמון
במהלך ביקור בטורקיה אמר הנגבי: "טורקיה היא ידידתה של סוריה וידידתנו, ולכן היא עשויה לשמש כמתווכת בין סוריה לישראל, ולהבהיר לסוריה את ההשלכות העלולות להיות לתמיכתה בטרור"
עומר כרמון
סקר מקיף שנערך בשמונה ערים עירקיות מעלה כי 20% מהעירקים מבקשים להעניק לסדאם חנינה; 75% מאמינים כי הלכידה תביא לירידה בהיקף פעולות ההתנגדות
אלונה קורן
לדבריו, רווחיות הבנקים אינה נובעת מניצול יתרונות לא תחרותיים, אלא כתוצאה מהתייעלות ומשיפור באיכות תיק האשראי
רנית נחום-הלוי
צוותי המו"מ שוקדים על ניסוח הסכמים בנושא הפנסיה; במוצ"ש יוועדו שנית ועשויים לחתום על הסכם שיביא להפסקת העיצומים במשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il