X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
המעצמות הגדולות הודיעו על סיוע לאירן:

20,000 הרוגים ברעידת האדמה באירן - קברי אחים למניעת מחלות

רעידת אדמה בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר פקדה אזור בדרום-מזרח אירן; צוותי הצלה נשלחו לאזור; חשש לפריצת מחלות באזור; ממשלת אירן זועקת לסיוע בינלאומי [צילומים: AP]
▪  ▪  ▪



חשש כי 20 אלף בני אדם נהרגו באירן, כתוצאה מרעידת אדמה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר, שפקדה הבוקר (יום ו', 26.12.03) את דרום-מזרח המדינה. באסון זה קרסו כ-60% מבתי המגורים בעיר באם, בדרום-מזרח המדינה.
הטלוויזיה האירנית מסרה לפנות ערב נתונים רשמיים, לפיהם נמנו עד כה 4,000 הרוגים וכ-30 אלף איש נפצעו. לקראת חצות מסרו פקידים אירניים רשמיים, כי ידוע על לפחות 20 אלף הרוגים ויותר מ-50 אלף פצועים.
האירנים החלו לקבור אלפים מההרוגים בקברי אחים, וזאת כדי למנוע התפשטות מחלות. טרקטורים מבצעים חפירות, כדי לבצע קבורה מאורגנת לתושבים שספגו את האסון. ממשלת אירן הודיעה כי מדובר בטרגדיה לאומית. במקביל הכריזה על שלושה ימי אבל.
ממשלת אירן זועקת לסיוע בינלאומי כדי לחלץ גופות ואנשים חיים, מתחת להריסות. גרמניה, רוסיה, צרפת, בריטניה וארה"ב נענו לקריאה. ממשלת בלגיה החליטה לתרום 124,000 דולר בכדי לסייע לקרבנות רעידת האדמה.
חסאן חושרו, חבר בבית המחוקקים באירן שהיה בזירת האירוע, העיד כי אין עדיין מספר מדוייק של מספר ההרוגים. "רעידת האדמה היכתה את העיר, כאשר רוב האזרחים הם תושבי באם".
"אנשים רבים נהרגו", אמר מושל מחוז קרמן, מוחמד עלי כרימי, וציין כי אנשים רבים עדיין קבורים תחת ההריסות. העיר באם נמצאת כ-1,000 קילומטר דרומית-מזרחית לבירה, טהרן ובה כ-80 אלף תושבים.
רעידת האדמה הסבה נזק לשלוש ערים נוספות בקרבת העיר באם, שם היה מוקד הרעש. כל בנייני האבן בבאם התמוטטו, לרבות מבצר מימי הביניים שהיה מוקד משיכה לאלפי תיירים מדי שנה. קווי המים, החשמל והטלפון נותקו.
2 בתי חולים בבאם התמוטטו ורבים מאנשי הצוות הרפואי נפצעו, מה שאילץ אזרחים רבים לפנות לקבלת סיוע רפואי במקומות אחרים. רכבים הוסטו הצידה כדי לפנות את הדרכים לרכבי החירום.
יתר בתי החולים מלאים, וצוותי ההצלה מנסים להעביר את הפצועים לערים שכנות.
סוכנות הידיעות האירנית מדווחת, כי למקום הובהלו כוחות סיוע והצלה רבים בלווית מסוקים. רשויות המדינה קוראות לתושבים לתרום דם. "אנו עושים כמיטב יכולתנו על-מנת להציל את הנפגעים ולאתר את ההרוגים", צוטט כרימי בטלוויזיה האירנית.
לדברי ססמולוגים בארה"ב, זו היתה רעידת האדמה החזקה ביותר באירן מזה חמש שנים. רעש נוסף בדרגה 4 בסולם ריכטר פקד את העיר מסג'ד סולימאן שבדרום מזרח אירן, אך לא היו דיווחים על נזק במקום.

תאריך:  26/12/2003   |   עודכן:  26/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
במערכת הביטחון מצביעים על קשר ישיר למטה ארגון החזית העממית בסוריה; הפלשתינים ימשיכו לחגוג את חג המולד; המשטרה מתגברת את כוחותיה במרכזי הערים בגוש דן
מיכאל דבורין
אמר את הדברים בהרצאה בפני לשכת עורכי הדין; הלין: במצב זה - "איזה עו"ד ירצה לקחת סיכון שיצותתו לשיחות שלו?"
גל ברגר
כך מדווח הבוקר העיתון "א-שרק אל-אווסט"; השר ישתחרר היום מבית החולים ויחזור לפעילות מיניסטריאלית כבר מחר; השר ייפגש עם פארוק קדומי שנשלח ע"י ערפאת כדי להתנצל בפניו על התקרית בהר הבית
עומר כרמון
במהלך ביקור בטורקיה אמר הנגבי: "טורקיה היא ידידתה של סוריה וידידתנו, ולכן היא עשויה לשמש כמתווכת בין סוריה לישראל, ולהבהיר לסוריה את ההשלכות העלולות להיות לתמיכתה בטרור"
עומר כרמון
סקר מקיף שנערך בשמונה ערים עירקיות מעלה כי 20% מהעירקים מבקשים להעניק לסדאם חנינה; 75% מאמינים כי הלכידה תביא לירידה בהיקף פעולות ההתנגדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il