X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הטיפול, המתבצע בבי"ח בילינסון, כרוך בהחדרת צנתר בקוטר זעיר לירך, העברתו דרך כלי הדם עד למפרצת במוח והכנסת סלילים זעירים החוסמים את זרימת הדם אליה ומונעים התרחבות הקרע ודימום תוך מוחי
▪  ▪  ▪

בית חולים בילינסון הודיע (יום ה', 26.12.03) על פריצת דרך ראשונית בהכנסת חומר תרופתי על-גבי מתכת למוח בטכנולוגיית ה-MATRIX - פיתוח חדיש המרפא וכן מונע הישנות מפרצות בכלי דם במוח.
הטיפול בטכנולוגיה זו, כרוך בהחדרת צנתר בקוטר זעיר לירך, העברתו דרך כלי הדם עד למפרצת במוח, והכנסת סלילים זעירים החוסמים את זרימת הדם אליה ומונעים התרחבות הקרע ודימום תוך מוחי.
על-פי נתונים, באוכלוסיית ישראל ישנם 1%-2% הסובלים ממפרצות מוחיות כתוצאה מבעיה מולדת, מחלת כליות, מחלות כלי דם, זיהומים או מטראומה. במצב של דימום מהמפרצת, הדם מתחיל לזרום לחלל הסובב את המוח העלול לגרום לשבץ קטלני ביותר, אשר ללא טיפול מיידי עלול להסתיים במוות מהיר.
הטכנולוגיה החדישה - MATRIX, הינו פרי פיתוחה של חברת Boston Scientific. מדובר בסליל העשוי מפולימר מיוחד אשר בנוסף לחסימת המפרצת הוא גם מרפא. כשני שליש מהסליל עשוי מתרופה המשתחררת במהלך 9-12 שבועות אל הרקמה המוחית באזור המפרצת ומעודדת תגובת ריפוי.
התרופה שעל-גבי הסליל מופרשת בקצב איטי ומעודדת הגעת תאים שתפקידם לרפא ולייצור רקמה חדשה. בתוך 6 חודשים מצטמקת המפרצת והסיכוי שתיפתח מחדש פוחת משמעותית.
ד"ר שמעון מימון, מנהל היחידה לנירורדיולוגיה פולשנית בבילינסון: "מדובר בפריצת דרך ראשונית של הכנסת חומר תרופתי על-גבי מתכת לשם שיפור הריפוי התוך מוחי. מניסיוננו, חלק מהמפרצות שנחסמו בסלילי פלטיניום רגילים נפתחו שוב, מצב הגורם בחלק מהמקרים ליצירת מפרצת חדשה".
ד"ר מימון הוסיף, כי "יתרון הסלילים החדשים הוא הגברת עוצמת ומהירות הריפוי, באופן זה, אזור המפרצת מתאחה והסיכוי להישנות הוא אפסי".
לדבריו, בבילינסון בוצעו עד-כה 26 מקרים בהם התוצאות מעודדות ומצביעות על-כך שמפרצות שציפינו שיפתחו מחדש הראו פתיחה מינימלית שלא הצריכה התערבות נוספת.
חברת Boston Scientific, בחרה בבילינסון כאחד ממספר מרכזים רפואיים בעולם לשימוש ראשוני בסלילים אלה, זאת עקב ניסיונו הרב של ד"ר מימון בטיפול במפרצות.
תאריך:  26/12/2003   |   עודכן:  26/12/2003
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
מצבו של התינוק יציב והוא מאושפז בבית החולים בגטבורג וסובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו, האם נעצרה ותואשם בניסיון לרצח
יפעת גדות
עשרות "בתי-קפה וירטואלים" הוקמו ברחבי עירק כדי לאפשר לחיילי ארצות הברית לשמור על קשר עם הבית; בכל אוהל 20 מחשבים נישאים ו-8 טלפונים; המטרה - להקים 145 בתי קפה כאלה ברחבי עירק
רנית נחום-הלוי
בחודש הבא ייחתם הסכם עם משרד ההגנה של הודו לאספקת שלושה מטוסי ביון עם מערכת התראה מסוג "פלקון"; רה"מ ההודי מרגיע: יחסי ישראל-הודו לא יפגעו ביחסים עם מדינות ערב
מחלקה ראשונה
הונו האישי נאמד בסך של 1.5 מיליון דולר; הכתבה המלאה - במוסף סוף השנה של "הארץ כלכלה" ב-28.12.03
רנית נחום-הלוי
בראיון ל-CNN אמר עריקאת: זהו חג מולד עצוב מאד, אלימות מובילה לאלימות ועלינו לשמור על חייהם של ישראלים ופלשתינים ולנקוט בפעולה של תהליך שלום משמעותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il