X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החקלאים מבקשים להרחיב את צו הביניים המוגבל ולעכב כניסתו לתוקף של החוק לאיחוד מועצות היצור, עד להכרעה בעתירתם; אם החוק ייכנס לתוקף, יועברו ביום ה' כל נכסי החקלאים במועצות היצור, לידי המועצה הצמחית שתישלט באופן בלעדי על-ידי שר החקלאות
▪  ▪  ▪

התאחדות חקלאי ישראל פנתה (יום ב', 29.12.03) לבג"צ, בבקשה להוציא צו ביניים מורחב, שירחיב את הצו המוגבל שקיבלו בסוף יולי השנה, ויעכב את כניסתו לתוקף של החוק לאיחוד מועצות היצור החקלאיות, עד להכרעה סופית בעתירה, שהוגשה בחודש יוני השנה.
איחוד המועצות נכלל בהוראות פרק יא' לחוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2003 ו-2004), התשס"ג-2003.
על-פי החוק שאישרה הכנסת, המועצה הצמחית אמורה להתחיל לפעול ב-1 בינואר 2004, ובאותו מועד יפקעו החוקים על-פיהם פועלות מועצות הפירות, הירקות, הפרחים וההדרים.
לפני כחצי שנה עתרו התאחדות חקלאי ישראל, ארגוני המגדלים, מועצות הייצור ואלפי חקלאים נגד איחוד המועצות, הכולל את הלאמתן והפקעת זכויות המגדלים. בעקבות העתירה, הוציא בית המשפט העליון ביום 28.7.03 צו ביניים מוגבל, שאסר על שר החקלאות, ישראל כ"ץ, לבצע צעדים בלתי הפיכים עד לקבלת החלטה סופית בעתירה ואולם, הצו הורה רק כי "המינהלה הזמנית לא תעשה שימוש ברכוש המועצות החקלאיות ובנכסיהן, אלא לשם הניהול השוטף של ענייניהן".
בפנייה הנוכחית, שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר יעקב נאמן, ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות', נטען כי כניסתו של חוק המועצה הצמחית לתוקף, עלול לגרום למצב בלתי הפיך שירוקן מתוכן כל פסק דין שיינתן על-ידי בית המשפט. לטענתו, עם כניסת החוק לתוקף, יהפכו כל נכסי ארבע המועצות, לרבות הזכויות, הקניין הרוחני והנדל"ן - לקניין מועצת הצמחים.
העותרת טוענת, כי שר החקלאות ימנה כראות עיניו וכטוב ליבו ועל-פי שיקול דעתו הבלעדי את חברי המינהלה הזמנית המאוחדת, שתשלוט על נכסים אלו מבלי שלמגדלים עצמם תהיה כל אמירה בנידון.
בנוסף לכך, טוענת העותרת כי כניסת החוק לתוקף תביא לביטולן של המועצות השותפות בהגשת העתירה, בלי שעתירתן נשמעה. מנגד, לא ייגרם כל נזק אם בית המשפט יותיר את המצב הקיים על כנו, עד שיאמר את דברו הסופי בעניין.
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר אמר, כי בית המשפט העליון נותר תקוותם האחרונה של החקלאים, בטרם תישללנה מהם כל זכויותיהם בייצוג ופעולה משותפת באמצעות מועצות היצור, ויינטלו מהם הנכסים אותם צברו בעשרות שנים של עבודה.
בג"צ 4918/03 עמותת התאחדות חקלאי ישראל נ' כנסת ישראל ואח'

תאריך:  29/12/2003   |   עודכן:  29/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר, גלית יצחק
האשכנזי מרוויח גם פי 2 מערבי-ישראלי; ניתוח התאחדות התעשיינים על השכר בתעשיה, בחודשים יולי-ספטמבר 2003: הגידול בשעות העבודה למועסק הוא בין הגורמים לעלייה ריאלית בשכר; ברבע השלישי של השנה, הגיע השכר הממוצע במשק ל-9,429 ש"ח
הדר פרבר
הפעלת המוקד היא חלק מהמהלך האסטרטגי של הבנק לשיפור השירות וייעול המענה הטלפוני
מחלקה ראשונה
סקר ה-Application Server Evaluation Model (ASEM) של גרטנר מדגיש, כי Teradata הוכרה כמנהיגת השוק ב-1999, 2000, 2001, פעמיים ב-2002 וכעת ב-2003
יפעת גדות
הדוח הוזמן בתגובה לביקורת הקשה של האוצר, לפיה חוסר התחרויות בענף גורם לכך שמחירי מוצרי החלב בישראל גבוהים ביחס למדינות המערב
הדר פרבר
עוד מנתוני הסקר: 83% מהציבור תורם באופן כלשהו לעניים ולנזקקים; 60% תורמים בכסף, 43% תורמים בכסף או במזון, ביגוד ומוצרי חשמל ו-14% מתוכם תורמים בהוראות קבע; נשים תרומות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il