X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
רעידת האדמה הקטלנית ביותר ב-10 השנים האחרונות

אירן: כ-30,000 קורבנות; הסכנה - התפשטות מחלות

שר הפנים האירני: כ-20,000 גופות התגלו עד כה, אך נראה כי מספר הקורבנות יהיה גבוה הרבה יותר; לפי שעה, האיום הממשי הוא התפשטות המחלות והזיהומים
▪  ▪  ▪

צוותי ההצלה באירן מדווחים (יום ב', 29.12.03), כי ככל הנראה, הם נמצאים בעיצומו של היום האחרון בו ניתן עוד לקוות כי יימצאו ניצולים נוספים מרעידת האדמה הקשה שפקדה את אירן. גורמים רשמיים מזהירים, כי מספר הקורבנות עלול להגיע ל-30,000 וכי כרגע עיקר האיום הוא התפשטות מחלות וזיהומים.
צחנת המוות ממלאה את הדרכים סביב ובתוך העיר באם, כשהעולם מתאחד במאמציו במתן סיוע, ואנשי חיל האוויר של ארצות הברית עובדים לצד חיילים מהרפובליקה האיסלמית, אותה כינה בוש בעבר מדינת "ציר הרשע".
בעוד החיפושים נכנסים ליומם הרביעי, מדווחים צוותי ההצלה כי לא נמצאו ניצולים נוספים, אלא רק גופות מרוסקות של אנשים שנהרגו ברעידת האדמה, שכבר מוגדרת הקטלנית ביותר ב-10 שנים האחרונות.
נציג צוות התיאום וההצלה של האו"ם, אלאין פסצ'ה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי "מבצע ההצלה יימשך לפחות עוד יום נוסף - עד חצות יום שני, ואז תיבחן שוב ההחלטה אם להמשיך את החיפושים או להפסיקם".
הקשיים נערמים מול המאמצים הנעשים: ערימות של גופות ברחובות, בתי קברות מוצפים, לילות קרים, גשם, הזעזועים המשניים של רעידת האדמה, המבוכה, הביזה והתרסקות המסוק הצבאי, אותו הכחישו השלטונות האירנים.
"אני מאמין כי מספר הקורבנות יגיע לכ-30,000", אמר גורם ממשלתי רשמי במחוז קרמן, בו היכתה רעידת האדמה ביום שישי לפנות בוקר. האסון אירע כאשר רוב האנשים עוד היו במיטתם. כ-70% מבתי הלבנים בעיר באם נהרסו.
שר הפנים, עבדולוחד מוסבי-לרי, אמר כי כ-20,000 גופות התגלו עד כה, אך נראה כי מספר הקורבנות יהיה גבוה הרבה יותר". לפי שעה נראה, כי האיום הממשי הוא התפשטות המחלות והזיהומים. מוסבי-לרי הוסיף, כי "הוצאנו מספר הנחיות על-כך שיש לאסוף מיידית את הגופות הפזורות. אם לא נחזיר את ההיגיינה לעיר תהיה לנו בעיה עצומה".
כאמור, קרוב ל-30,000 בני אדם נפגעו ברעידת האדמה, שהיתה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר. אנשי צוותי ההצלה מעריכים, כי למעלה מ-100,000 בני אדם נשארו ללא קורת-גג באזור באם.

תאריך:  29/12/2003   |   עודכן:  29/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האישה חזרה מאוחר לביתם; החשוד רצה להרוג את העובר שברחמה
יפעת גדות
הוושינגטון טיימס: הארגון מעורב בסחר בינלאומי בסמים ומשתמש בכסף לרכישת נשק וחומרים רדיואקטיביים, בניסיון לייצר פצצה גרעינית "מלוכלכת", היכולה לחשוף אלפי בני אדם לרעל קטלני אם תתפוצץ באזור עירוני
נועם שרביט
החקלאים מבקשים להרחיב את צו הביניים המוגבל ולעכב כניסתו לתוקף של החוק לאיחוד מועצות היצור, עד להכרעה בעתירתם; אם החוק ייכנס לתוקף, יועברו ביום ה' כל נכסי החקלאים במועצות היצור, לידי המועצה הצמחית שתישלט באופן בלעדי על-ידי שר החקלאות
הדר פרבר, גלית יצחק
האשכנזי מרוויח גם פי 2 מערבי-ישראלי; ניתוח התאחדות התעשיינים על השכר בתעשיה, בחודשים יולי-ספטמבר 2003: הגידול בשעות העבודה למועסק הוא בין הגורמים לעלייה ריאלית בשכר; ברבע השלישי של השנה, הגיע השכר הממוצע במשק ל-9,429 ש"ח
הדר פרבר
הפעלת המוקד היא חלק מהמהלך האסטרטגי של הבנק לשיפור השירות וייעול המענה הטלפוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il