X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
החברות הישראליות רואות בהונג קונג גשר לסין

הונג קונג - היעד החם הבא להנפקות של חברות היי-טק ישראליות

בשנת 2003 הוקמו 8 חברות ישראליות בהונג קונג; זוהי השנה השלישית ברציפות בה נרשמה עלייה ביצוא הישראלי להונג קונג
▪  ▪  ▪
בורסת הונג קונג, הנאסד"ק הבא?

אלונה קורן
אולמרט: שוקי היעד העתידיים לייצוא הישראלי - סין הודו וקוריאה

בשנת 2003 הגיע מספר החברות הישראליות בהונג קונג לשיא של 64 חברות. זהו מספר החברות הישראליות הגדול ביותר באסיה, מתוכן 34 חברות היי-טק מהגדולות במשק, בהשוואה ל-8 בשנת 1999. כך מסרה השבוע הנציגה הכלכלית של ישראל בהונג קונג, אורנית אבידר.
נהירת החברות הישראליות להונג קונג מתבצעת בשנים האחרונות באופן קבוע, ורק בשנת 2003 הוקמו שם 8 חברות ישראליות חדשות. אבידר מציינת, כי אנליסטים ומומחי שוק הון מישראל רואים בהונג קונג את היעד החם הבא להנפקות עתידיות של ההיי-טק הישראלי מחוץ לתל אביב ולנאסד"ק.
המומחים רואים בפעילות ההיי-טק הישראלית סימן להנפקות עתידיות בבורסה של הונג קונג, על רקע הון חסר תקדים בגודלו (200 מיליארד דולר) הממתין להשקעה בבנקים המקומיים. כמו-כן, נלקחה בחשבון העובדה שהבורסה בהונג קונג היא הקרובה ביותר לסטנדרטים מערביים ונחשבת לרווחית בשנים האחרונות.
עוד אומרת אבידר, כי חברות ישראליות רואות את העתיד בסין. עובדה זאת מתבטאת בהגעת חברות ישראליות רבות להונג קונג למטרת מציאת שותפים ודרכי גישה לסין. בשנת 2003 שוב היתה עלייה בייצוא להונג קונג וזאת למרות מגיפת הסארס ולמרות שהיצוא לסין גם כן עולה.
שנת 2003 היא השנה השלישית ברציפות בה יש עלייה של הייצוא להונג קונג. הייצוא עלה ב-4.8% בעשרת החודשים האחרונים. כאמור, 8 חברות ישראליות פתחו את משרדיהן האזוריים בהונג קונג בשנת 2003. החברות: אלדין, זרעים גדרה, קבוצת מר, סרגון, פלאש נטוורקס, אוושין וויט, סכמה, שכטר-למדן וסיטקס ויזין.
עוד מציינת אבידר, כי משלחת מנהלי כספים של חברות מרכזיות במשק הגיעה להונג קונג ומקאו, לביקור מקצועי, במחצית השניה של דצמבר. המשלחת אורגנה על-ידי מכון היצוא ושיתוף פעולה בינלאומי והמחלקה הכלכלית של משרד התמ"ת בקונסוליה הישראלית בהונג קונג.
המשלחת כללה מנהלי כספים מחברות, אורבוטק, נייס, זרעים גדרה, רותם תעשיות, דן-טק אנרגיה, אדוונסט ויזין טכנולוגיות, סימפליסיטי וסמס מערכות ומכון היצוא.
המבקרים ציינו, כי הביקור תרם להם רבות להבנת הונג קונג, להבנת המרחב הכלכלי הסיני ובמיוחד ללימוד היתרונות והפוטנציאל שבעשיית עסקים באזור תוך הימנעות מסיכונים מיותרים.
אורנית אבידר, הנציגה הכלכלית במשרד התמ"ת מציינת כי: "צמיחת היצוא של חברות ישראליות רבות תלויה בהתפתחותם באסיה וכניסה לשווקים בעלי פוטנציאל צמיחה עצום כבסין. סין מהווה שוק צרכני בהתהוות, אשר גדל באופן אקספוננטיאלי. חברות אשר רוצות להצליח באסיה וסין יכולות להשתמש ביתרונות המשמעותיים של הונג קונג לחדירה לשוק הסיני המורכב".
ההרצאות בכנס ניתנו על-ידי מיטב החברות הבינלאומיות והמקומיות בהונג קונג וכללו חברות כגון ליהמן ברדרז, הלר הרמן, פרקינז קוי ובכירים בממשל של הונג קונג ומקאו ומוסדות בנקאיים משמעותיים במקום.
נתוני סחר
ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2003, היקף הסחר בין ישראל להונג קונג עמד על 1.3 מיליארד דולר (ירידה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד).
סך היצוא בתקופה זו עמד על 687 מיליון דולר. ענף היצוא העיקרי - יהלומים ואבני חן (81%). סך היבוא בתקופה זו עמד על 639 מיליון דולר (ירידה של 17%). ענף היבוא העיקרי הינו-יהלומים ואבני חן (41%).

תאריך:  29/12/2003   |   עודכן:  29/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
עיתון הודי מוסר כי החברה הישראלית ITL - המספקת כוונות אופטיות לרובי ה"תבור", תייצר את הכוונות בבנגלור שבהודו
יואב יצחק
שווי ההטבה לחלק מהמנהלים מגיע לאלפי שקלים בחודש; רכלבסקי יפעל בין היתר נגד הטבה זו
גלית יצחק
זוג סוכנים סמויים פעלו במשך תשעה חודשים בקרב שתי משפחות פשע; במסגרת הפעלת הסוכנים הסמויים, בוצעו מספר רכישות של קוקאין במשקל 1.2 ק"ג
יפעת גדות
שר הפנים האירני: כ-20,000 גופות התגלו עד כה, אך נראה כי מספר הקורבנות יהיה גבוה הרבה יותר; לפי שעה, האיום הממשי הוא התפשטות המחלות והזיהומים
יפעת גדות
האישה חזרה מאוחר לביתם; החשוד רצה להרוג את העובר שברחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il