X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ יהלום: אין כוונה לפגוע בביה"ס, אלא להפסיק את מימון התלמידים בתקציב כפול: הן דרך האוניברסיטאות והן דרך משרד הבריאות
▪  ▪  ▪

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות היו"ר ח"כ שאול יהלום, דנה בישיבתה היום (ב', 29.12.03) בנושא קריסת מערך החינוך לסיעוד בישראל כתוצאה מהאיום על סגירתם של חמישה בתי ספר ממשלתיים בסיעוד.
יו"ר הוועדה, ח"כ יהלום דרש מהוועדה לתכנון ותקצוב של האוניברסיטאות (ות"ת) לתבוע מהן את מלוא העלות של תפעול בתי-הספר. "לא ייתכן שהאוניברסיטאות זוכות ל-100% מתקציב ההכשרה של התלמידים בעוד שרק שליש ממנה מתבצע במסגרת זו. אם הם לא ישכילו להגיע להבנות בתוך מספר ימים, אני דורש מן האוצר להעביר ב-1.1.04 מתקציבי הות"ת, את התקציבים הנדרשים להמשך הפעלת בתי-הספר".
לדעת יהלום, על האוניברסיטאות לשכור לאלתר שירותיו של יועץ, כלכלן, שיגדיר את עלות תוכנית ההכשרה של כל סטודנט ובהתאם להיות מתוקצבים על-ידי האוצר. "האוניברסיטאות חגגו במשך עשרות שנים. לא מבקשים להתחשבן איתם רטרואקטיבית, אך לא ייתכן שהמדינה תישא פעמיים בהוצאות הלימוד".
שגיא בלשה, נציג משרד האוצר הצהיר בוועדה כי אין שום כוונה לפגוע בבתי הספר, אלא להפסיק ולממן את הכשרת התלמידים בתקציב כפול: הן דרך האוניברסיטאות והן דרך משרד הבריאות. "החלטת הממשלה מספטמבר השנה קובעת כי אם האוניברסיטאות לא יעבירו לידי משרד הבריאות כ-15 מיליון ש"ח למימון הפעלת בתי הספר יעביר האוצר ב-1.1.04, 41 מיליון ש"ח מתקציבי הות"ת למשרד הבריאות למימון הנושא. "בכל מקרה בתי הספר לא ייסגרו והתקציב אליהם יועבר בינואר".
מירב שביב, נציגת סמנכ"ל לתקצוב בות"ת: "החלטת הממשלה העמידה אותנו במצב בלתי אפשרי כיוון שאין בידי האוניברסיטאות הזמן הנדרש על-מנת להיערך למצב החדש.
טענות האוצר על כפל תקציבים אינן מדוייקות, כי ממילא הכשרת התלמידים לא ממומנת ב-100%". מירב הוסיפה, כי לא ניתן לקיים משא-ומתן אמיתי והוגן עם בתי החולים ומשרד הבריאות כל עוד האוצר מאיים לקצץ בתקציבי הות"ת ב-1.1.04 אם לא יושג הסכם.
איריס לוינשטיין מאוניברסיטת תל אביב טענה, כי גם אם זה נכון שהחוג לסיעוד יצר עודפים תקציביים הרי שהם באו לאזן את המערכת הכללית שקוצצה קשות בשנים האחרונות. "סך הכל גם היום האוניברסיטה נמצאת במצב גרעוני מחריד".
בסיכום הישיבה קרא ח"כ יהלום לוועדה לתכנון ותקצוב של האוניברסיטאות ללחוץ על האוניברסיטאות ולחייבם להגיע לסיכום עם בתי הספר הממשלתיים לסיעוד עד ל-1.1.04. הוועדה קוראת לאוצר להפעיל את הסנקציה שניתנה לות"ת, הקובעת כי במידה ולא יושגו הסיכומים עד למועד זה ייגרע סכום של 41 מיליון ש"ח מתקציבי הות"ת. סכום זה יועבר למשרד הבריאות להבטיח את המשך פעילותם של בתי הספר לסיעוד.

תאריך:  29/12/2003   |   עודכן:  29/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
כך עולה מניתוח שערך אגף הכלכלה על בסיס נתונים של לשכת התעסוקה; בתחום דורשי העבודה האקדמאים הציעה לשכת התעסוקה 3 משרות על כל 100 דורשי עבודה
אלונה קורן
היום יועבר התקציב לאישורה של וועדת הכספים; בתחילת השבוע הבא יובא התקציב להצבעה במליאת הכנסת
הדר פרבר
סדטונט התערב כי יצליח לשכנע את הכוכבת לצאת איתו לפגישה עד סוף שנת 2004
גלית יצחק
המרכז מיועד לנהגים עם מגבלה בריאותית או תפקודית היכולה להשפיע על יכולתם לנהוג באופן עצמאי; המרכז מבצע הערכה קלינית הכוללת היסטוריה רפואית של הנהג, הערכת יכולת נהיגה בזמן אמת ועוד
מירב לוי
עובדי כ"א הועסקו בתנאים מופחתים לעומת העובדים המועסקים ישירות על-ידי משטרת ישראל; זאת בניגוד לחוק חברות כ"א; בהסתדרות מבהירים: מדובר בשערורייה מתמשכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il