X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שנערך במכון ויצמן; האליצין הינו קטלני כאשר הוא בא במגע עם חיידקים או אמבות בריכוז גבוה יותר, הוא עשוי לפגוע בתאים בריאים ובתאים סרטניים בגוף האדם; עשוי לסייע בבלימת התפשטותן של גרורות סרטניות
▪  ▪  ▪

חומר הקרוי אליצין, המוכר בין היתר כחומר שמעניק לשום את ריחו האופייני עשוי למנוע התפתחות של גידולים סרטניים. כך עולה (יום ב', 29.12.03) ממחקר שערכו מדענים ממכון ויצמן.
לדברי החוקרים, האליצין אינו רק ריחני וחריף, אלא גם קטלני כשהוא בא במגע עם תאים חיים שונים, כגון חיידקים או אמבות ובריכוז גבוה יותר, יכול לפגוע גם בתאים בריאים ובתאים סרטניים בגוף האדם.
האליצין הוא חומר בלתי יציב, המתפרק בגוף במהירות, ובכמויות שמצויות בדרך כלל במזון, אינו גורם נזק לתאי הגוף. אותה תכונה אינה מאפשרת להשתמש באליצין כנגד תאים סרטניים.
פרופ' דוד מירלמן ופרופ' מאיר וילצ'ק, בשיתוף החוקרים ד"ר אהרון רבינקוב, ד"ר טליה מירון, וד"ר מרינה מירונצ'יק מהמחלקה לכימיה ביולוגית במכון ויצמן למדע, מצאו לבעיה זו פתרון שמאפשר שימוש באליצין נגד תאים סרטניים מבלי לגרום נזק לתאים בריאים. מדעני הקבוצה פיתחו שיטה חדשה לייצור אליצין על-גבי תאי הגידול הסרטני.
המדענים בחרו להשתמש באליצין באותה דרך שבה הוא מיוצר בטבע. מתברר שחומר זה אינו מצוי בשיני השום. למעשה, הוא נוצר כתוצאה מתגובה כימית בין שני חומרים שכל אחד מהם שמור בנפרד במדורים קטנים בתוך שיני השום.
החומר הראשון הוא האנזים אליינז, והשני הוא אליאין. כאשר שן השום נפגעת, אם על-ידי מיקרואורגניזמים באדמה, או על-ידי טבח המכין רוטב עז טעם, נקרעים קרומי המדורים ושני החומרים באים במגע ומתערבבים זה בזה ויוצרים יחד את האליצין.
החוקרים חיפשו דרך ליצור את האליצין בגוף באותה דרך שבה הוא מיוצר בטבע. כך, אם ייווצר על-גבי התאים הסרטניים, הוא יתקוף וישמיד רק אותם, ולא יגרום נזק לתאים הבריאים.
לאחר סדרת ניסויים שביצעו, הצליחו המדענים למנוע את התפתחותם של גידולי סרטן קיבה בעכברים. פרופ' מירלמן ציין, כי באמצעות שימוש בנוגדנים שונים, המתאימים לקולטנים המצויים בתאי סרטן מסוגים שונים, עשויה השיטה להתאים לטיפול במחלות סרטן רבות.
לדבריו, השיטה עשויה לסייע במיוחד בבלימת התפשטותן של גרורות סרטניות. אומנם לרופאים אין בדרך כלל דרך לדעת להיכן מתפשטות הגרורות, אבל הנוגדנים הקשורים לאנזים אליינז ירדפו אחריהם לכל מקום בגוף, ויחד עם האליאין, ייצרו את האליצין וישמידו אותם.

תאריך:  29/12/2003   |   עודכן:  29/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
"הסמים מכים בכל חלקה טובה בנגב, אני מתקשה להאמין שיהיה אפשר למצוא לכך פתרון סופי"
גלית יצחק
הדבר הוחלט בעקבות מחקרים שהוכיחו כי חלק מהמטופלים שהתלוננו על כאב לא זכו לטיפול במכאובם ואחרים טופלו במידה לא מספקת; עד כה התמקד מד"א במתן עזרה ראשונה בלבד
מירב לוי
ח"כ יהלום: אין כוונה לפגוע בביה"ס, אלא להפסיק את מימון התלמידים בתקציב כפול: הן דרך האוניברסיטאות והן דרך משרד הבריאות
מירב לוי
כך עולה מניתוח שערך אגף הכלכלה על בסיס נתונים של לשכת התעסוקה; בתחום דורשי העבודה האקדמאים הציעה לשכת התעסוקה 3 משרות על כל 100 דורשי עבודה
אלונה קורן
היום יועבר התקציב לאישורה של וועדת הכספים; בתחילת השבוע הבא יובא התקציב להצבעה במליאת הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il