X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הלילה נסגר המו"מ עם סיעת שינוי; מחר תתקיים בועדת הכספים ההצבעה על חוק ההסדרים; גם אם יאושר התקציב בועדה עד סוף השבוע - אין כל וודאות כי הוא יובא לדיון במליאת הכנסת בשבוע הבא
▪  ▪  ▪
ניסן סלומיאנסקי

רוני בריזון

שר האוצר בנימין נתניהו, פועל להעברת התקציב עד סוף השנה, אולם נראה כי לא יוכל לעשות זאת. לאחר שהלילה נסגר המשא-ומתן בין האוצר לסיעת שינוי, ניכרת היום (יום ג', 30.12.03) התקדמות במגעים בין האוצר לסיעות המפד"ל והאיחוד הלאומי.
נתניהו ושרון סיכמו את רוב סעיפי התקציב עם האיחוד הלאומי. גם עם המפד"ל סוכמו רוב הסעיפים, אולם עדיין קיימת מחלוקת בעניין החזרת חלק מהקיצוץ בתקציב הרווחה.
מחר (ד') יתקיים בועדת הכספים של הכנסת דיון על התקציב ותחל ההצבעה על חוק ההסדרים. הצפי הוא כי עד יום חמישי אחר הצהריים יאושרו התקציב וחוק ההסדרים בועדתה.
גם אם יאושר התקציב בועדת הכספים עד סוף השבוע - אין כל וודאות כי הוא יובא לדיון במליאת הכנסת בתחילת השבוע הבא. יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, אמר כי ייתכן שהדיון על התקציב במליאה לא יתקיים בשבוע הבא - אלא יידחה לשבוע שלאחר מכן. זאת בשל ועידת הליכוד שתתכנס בשבוע הבא.
חברי הכנסת רוני בריזון ואהוד רצאבי (שינוי), החברים בועדת הכספים של הכנסת, עיכבו היום העברה של 32 מיליון שקלים לתקציבי הישיבות. השניים מסבירים כי לא הצליחו לקבל הסבר מנומק על מהות העברת הכספים.
ח"כ בריזון אמר ל-Nfc: "האוצר מנסה להעביר לישיבות כסף נוסף, לא ידוע למה, מדוע ומאיזו סיבה. כל הניסיונות שלי לקבל הסברים איטליגנטים עלו בתוהו. אינני מתנגד להעברת הכספים לישיבות באופן עקרוני. לפני כחודש הצבעתי ואישרתי העברת כספים לישיבות שנבעה מטעות שנעשתה בין משרד החינוך לדתות".
"עם זאת, להעברה זו הנוכחית אין הסבר. אני לא יודע מאיפה צצה, כאילו משרד האוצר החליט לתת מתנה לישיבות לקראת הכריסמס. אני מתנגד לכל העברה כספית שאינה ראויה, ויש לי ספק גדול שהדברים נעשו באופן תמוה במקרה הזה. לכן התנגדתי ופעלתי בהתאם. ההעברה אכן לא בוצעה והבקשה חזרה".
לעניין ההחלטה הסביר ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), כי האוצר הסביר לחברי הסיעה שהסכום יועבר במלואו מיד ב-1.1.04 "ואם לא הכל התפוצץ", כך לדבריו. עוד הוא אמר, כי הסכום יועבר על-חשבון התקציב של 2003.
ח"כ בריזון הגיב לדברים הנ"ל: "זו שערוריה אם מתקיימים הסכמים סודיים בין האוצר למפד"ל, במסגרתם הם מעבירים כספים לישיבות. זו חרפה שאין כדוגמתה, ארעיש שמים וארץ ולא אתן לסקנדל לעבור".
בצהריים נפגשו נציגי משרד האוצר עם חברי סיעת המפד"ל במשרד ראש הממשלה בניסיון להשיג את תמיכתם בתקציב המדינה. במפד"ל דורשים להגדיל את תקציבי מוסדות הדת, הישיבות ותקציב הרווחה.
ח"כ סלומיאנסקי אמר ל-Nfc: "אנחנו נמצאים במשא-ומתן אינטסיבי עם האוצר בהשתתפות מנכ"ל משרד רה"מ, אביגדור יצחקי. אנו מתקדמים יותר ויותר לכיוון הסיכומים. נכון לעכשיו, אנו די קרובים למה שרצינו. אנחנו מרוצים אבל בנושאי רווחה הדברים לא הושלמו".

תאריך:  30/12/2003   |   עודכן:  31/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הסוכן הפלשתיני פעל בירושלים במשך מספר חודשים בעקבותם נעצרו 15 פלשתינים, ביניהם 5 בני משפחה אחת; המשפחה חשודה כי מכרה כדורי אקסטזי לבני נוער יהודים וערבים
עומר כרמון
בימים חמישי עד שבת, יתקיימו באוניברסיטת אבו-דיס שליד ירושלים, אירועים ועצרות בהשתתפות אנשי שמאל ופלשתינים; אחת הפעילויות המתוכננות: שתילת פרחים לאורך תוואי גדר ההפרדה
עמוס באר
על אף שהמדינה החליטה להפסיק לרכוש מכוניות פרטיות המונעות בסולר
גלית יצחק
הלקוחות יוכלו לטעון את תקציב הטוקמן כבר מהרבעון הראשון של 2004; את הטעינה תינן לבצע באלפי קופות הרשומות ברחבי הארץ וברשתות השיווק המרכזיות
עומר כרמון
במשך 4 חודשים עד לזיכויו, כיכב הגיטריסט בראש מהדורות החדשות בבריטניה, לאחר שהואשם בגלישה באתרי פורנוגרפיית-ילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il