X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עשרות פלשתינים לא הורשו להיכנס למצרים על-אף שברשותם אשרות כניסה בתוקף; הפלשתינים מובלים בתוך מצרים באוטובוסים עם ליווי משטרתי צמוד; אשתו של בכיר החמאס אבו-מרזוק עוכבה למשך 24 שעות במעבר הגבול
▪  ▪  ▪

אם עד היום שמענו את תלונות המצרים על היחס של ישראל לאוכלוסיה הפלשתינית, וראינו לחצים שמפעיל הנשיא מובארק על ישראל להקל על האוכלוסיה הפלשתינית, שימו לב לדיווח האירוני הבא:
קהיר לא סולחת לפלשתינים. לאחר ההתקפה הישירה וחסרת התקדים על ערפאת בתקשורת המצרית, על-רקע תקיפת שר החוץ המצרי בהר הבית [ראו קישור], מגיעה המתיחות עם הרשות הפלשתינית לשיא חדש: הנוסעים הפלשתינים זוכים ליד קשה מצד רשויות הביטחון במעברי הגבול במצרים וחלקם אף אינם מורשים להיכנס לשטח המדינה. כך מדווח (יום ד', 31.12.03) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, בהסתמכו על מקורות פלשתינים.
במהלך השבוע האחרון, נמנעה כניסתם של עשרות פלשתינים לשטח מצרים, על-אף שהיו ברשותם ויזות בתוקף. במעבר הגבול ברפיח זכו הפלשתינים להתנכלויות וליחס מחפיר ומשפיל. הפלשתינים מתלוננים כעת על היחס הלא-אנושי. במצרים אומרים בתגובה: השפלה תמורת השפלה.
שר החוץ המצרי, אחמד מאהר, הותקף בשבוע שעבר במהלך ביקורו בהר הבית על-ידי פלשתינים קיצוניים. הרשות הפלשתינית התנערה מכל אחריות לתקרית המביכה, ושלחה משלחת רמת דרג להתנצל בפני השר המצרי. אבל במצרים ראו את אקט 'השלכת הנעליים' לעבר שר החוץ המצרי, כאקט של השפלה שלא ניתן למחול עליו. עורך עיתון מצרי המקורב למובארק כתב: "נמאס לנו מהתירוצים של ערפאת... יש לשקול מחדש את היחס לרשות הפלשתינית" [ראו קישור].
אלה שהצליחו לעבור את מסכת הייסורים במעברי הגבול של מצרים, לאחר שעות ארוכות של המתנה, נאלצים לנסוע באוטובוסים. רשויות התעופה המצריות הטילו וטו: לא מוכנים לקחת נוסעים פלשתינים. האוטובוסים יוצאים ליעדיהם ברחבי מצרים בליווי משטרתי צמוד, כראייה להתערערות היחסים בין השתיים ולמשבר האמון שנוצר.
בין הפלשתינים שזכו להיות עדים ליחס זה מצד השלטונות במצרים, היתה גם אשתו של סגן ראש הלשכה המדינית של תנועת החמאס, מוסא אבו-מרזוק. זו, הגיעה למצרים לפני ארבעה ימים במסגרת ביקור קרובים. עת רצתה לחזור לדמשק, עוכבה על-ידי השלטונות. חברי הלשכה המדינית של החמאס יצרו קשר בעניין זה עם מכריהם בצמרת ההנהגה המצרית, אך לשווא. אשתו של אבו-מרזוק בילתה במעבר הגבול 24 שעות.
המצרים מנסים כנראה בכל מחיר להשיב את כבודם ולא מחמיצים הזדמנות להשפיל את הרשות הפלשתינית. משלחת ההתנצלות הפלשתינית ששבה השבוע מקהיר, מיהרה לצאת בהכרזה המעידה כביכול על יישור ההדורים: אחמד מאהר וראש המודיעין של מצרים יגיעו בשבוע הבא לרמאללה. מאהר מצידו, הכחיש אתמול את הדברים ואמר כי לא ידוע לו על כל תוכנית כזו.

תאריך:  31/12/2003   |   עודכן:  31/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
העבודות כללו בניה של 7 רציפי אוטובוסים, משרדים למנהל התחנה, עמדת כרטוס ומודיעין, שיפוץ חזיתות המבנה, קירוי רציפי המתנת הנוסעים ועוד
יפעת גדות
אלוף-משנה בנימין צוקר מונה לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר תל-נוף והועלה במעמד זה לדרגת תת-אלוף
יפעת גדות
למרות השפל בתדמית ישראל באירופה, קבוצה בת 15 מנהלים אירופאים מחברות בינלאומיות, תנחת ביום שישי בישראל כאורחת התוכנית קלוג-רקנאטי, לתואר שני בניהול באוניברסיטת תל אביב
גלית יצחק
המוצרים ישווקו לסין, הונג קונג וטיוואן; צפי ההכנסות מהמוצרים ל-2004 הוא כ-3 מיליון ש"ח; המוצרים הינם תוספת חדשה לקו מוצרי ה-SuperPen של החברה - מזהים וסורקי טקסטים סיניים
גלית יצחק
פלנט, תא"ל (מיל.) שימש בעבר מנכ"ל המשרד לביטחון פנים; יחליף את רו"ח משה הנדלס שפרש מן התפקיד לפני כחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il