X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות מתושבי אלקנה ושערי תקווה באו למחות על המתקפה נגד החיילים, בעקבות התקרית במסחה בשבוע שעבר; פעילי בל"ד הפגינו בוואדי ערה; טקס השחתת הגדר המסורתי של התנועת האנרכיסטים יתקיים בשבת בדיר באלוט; צפויים עימותים
▪  ▪  ▪



חייל משועמם בהפגנה באלקנה

מאות מתושבי היישובים אלקנה, שערי תקווה ותומכיהם, הפגינו בבוקר (יום ו') ליד גדר ההפרדה, סמוך לכפר מסחה, באזור בו נורה ביום שישי שעבר פעיל השמאל הקיצוני גיל נעמתי, שהשחית את הגדר.
ראשית לכל, באו התושבים כדי למחות על המתקפה התקשורתית והציבורית על חיילי צה"ל, שעשו, לטענתם, את המוטל עליהם ביום שישי שעבר, כאשר ניסו למנוע את השחתת גדר ההפרדה המפרידה בין הכפר העויין מסחה ובין היישוב אלקנה. אז נפצע פעיל השמאל גיל נעמתי, שעטה צעיף על חלק מפניו.
כמו כן, התושבים מוחים על-כך שמפגיני השמאל המשחיתים את הגדר שם, מסכנים את חייהם, באשר לפלשתינים לא יהיה כל קושי להיכנס ליישוב, המצוי כ-20 מטרים מהמקום. ואולם, הפעם הפתיעו האנרכיסטים ודחו את ההפגנה לשבת (ראו בהמשך).
פעילי בל"ד הפגינו ליד הגדר בוואדי ערה
עשרות פעילים מתנועת בל"ד (ברית לאומית דמוקרטית) הפגינו אף הם בצהריים, במחאה על הקמת גדר ההפרדה.
ההפגנה התקיימה בסמוך למחסום המעבר בין ישראל לרשות הפלשתינים בבאקה אל-גרבייה, שבוואדי ערה. ההפגנה עברה באופן שקט ולא נרשמו עימותים בין המפגינים ובין חיילי צה"ל במקום.
שבת: ההפגנה המסורתית של האנרכיסטים
הפעם בדיר באלוט; צפויים עימותים
תנועת "אנרכיסטים נגד חומה" ו'גוש שלום' החליטו השבוע לערוך את ההפגנה המסורתית נגד הגדר, הכוללת את טקס ההשחתה הנערך מדיי שבוע ביום שישי, דווקא מחר (שבת). היעד הפעם: תוואי הגדר באזור הכפר דיר באלוט, דרומית למסחה. כותרת ההפגנה: "בגופנו ובקול זעקתנו - נעצור את החומה!".
בהפגנה מחר, ישתתפו פעילי שמאל ישראלים, פלשתינים ובינלאומיים, המוחים על המשך בניית "חומת האפרטהייד ונגד מדיניות היד הקלה והאכזרית על ההדק של חיילי צה"ל בשטחים הכבושים".
בימים אלה מתחדשת עבודת בניית החומה באזור דיר בלוט. על-פי התוואי הנוכחי, ייכלאו תושבי הכפרים דיר בלוט, א-זאוויה ורפאת בתוך מובלעת אשר תבודד אותם מדרום, ממזרח וממערב. עם סיום בנייתה של הגדר, הדרך היחידה של תושבי כפרים אלה להגיע לעיר רמאללה (שמדרום) תהיה דרך שכם (שמצפון).
בהודעה המקדימה שפרסמו האנרכיסטים, כמידי שבוע, נאמר כי "בפעולה נגד החומה במסחה שהתקיימה ביום שישי, חווינו
על בשרנו את מציאות חייהם של אחינו הפלשתינים. הירי של הצבא הישראלי עלינו, פעילים ישראלים, מהווה צעד חסר תקדים וחצייה של עוד קו אדום. אולם הוא חייב להזכיר לנו מה מעולל הצבא יום
יום בשטחים הכבושים, שם נמשכים ההרג, הסגר, החנק, הפלישה והסיפוח. הירי עלינו לא ירתיע אותנו מלהמשיך ולהתנגד באופן פעיל לחומת האפרטהייד הנבנית לנגד עינינו ולמפלצת הכיבוש האכזרית".
"נמשיך לנסות לחסום בגופנו את הכיבוש ולפתוח פירצה בחומת השינאה. גם כדורים חיים לא ירתיעו אותנו. נמשיך להתנגד למדיניות הגיטאות שנוקטת בה ממשלת ישראל ומטרתה אחת - טרנספר
של האוכלוסיה הפלשתינית".
"ההתנגדות הפלשתינית והישראלית תימשך, כל עוד נמשך הכיבוש אשר הוא תשתית הטרור".
השבוע: עימותים ופצועים בהפגנות השמאל ליד רמאללה
בימים שלישי, רביעי וחמישי השבוע, קיימו האנרכיסטים, הפלשתינים וחבריהם מחו"ל, הפגנות פרועות בתוואי הגדר העובר באזור הכפר בודרוס, שליד רמאללה.
הכפר בודרוס הוא כפר נוצרי-פלשתיני, בו החלו השבוע עבודות להקמת גדר ההפרדה. כבר ביום ה' החלו שם עימותים, כאשר הדחפורים של צה"ל הגיעו למקום כדי להתחיל בעקירת עצי הזית. או אז הגיעו למקום כמה עשרות פעילים פלשתינים וישראלים, וניסו לשבש את עבודת הדחפורים.
אם ביום שלישי ההפגנה עוד עברה בשקט ובלי פצועים, הרי שבימים רביעי וחמישי החלו המפגינים ביידוי אבנים מאסיבי לעבר החיילים והדחפורים, במהלכם נפצעו קל 2 שוטרי מג"ב.
כחלק מהפקת הלקחים מהאירוע במסחה ביום שישי, הגיעו שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל כשהם מצויידים באמצעים לפיזור הפגנות: כדורי גומי וגז מדמיע. בצד של המפגינים, נרשמו 9 פצועים: אזרחית ישראלית ו-8 פלשתינים. מצב כולם הוגדר קל.
לפי ההודעה שפרסמו האנרכיסטים, נראה כי גם בשבת צפויים עימותים עם החיילים, שמן הסתם יבואו מוכנים ומצויידים באמצעים לפיזור הפגנות.

תאריך:  02/01/2004   |   עודכן:  02/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
הפסל והאדריכל איתן רונאל מחזיר את דרגות הסא"ל שהעניק לו רב-אלוף יעלון ביום העצמאות ה-51; קובל: "מהו השלב הבא? פיזור הפגנות בכיכר רבין על-ידי מקלעים?", "השחתם את הצבא שלנו"
מיכאל דבורין
משטרת שיקגו דיווחה כי בשנת 2003 נרצחו בעיר 599 בני אדם, ירידה של 49 רציחות לעומת שנה שעברה, אולם עדיין מדובר במספרים גבוהים במיוחד הממקמים את העיר השלישית בגודלה בארה"ב במקום הראשון בארה"ב בקטיגוריה זו
ענבל אביב
מפעל הפיס התחייב לציין על גבי כרטיסי החיש גד, כי ייתכן שהפרס הגבוה ביותר כבר חולק, ואין לרוכש הכרטיס דרך לברר זאת; כך נקבע בהסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד מפעל הפיס בטענה להטעיית הציבור
מיכאל דבורין
אנדרו קיונן הרוצח הסדרתי מסאן-דייגו, שבין קורבנותיו היה גם מעצב האופנה המפורסם, יזכה לכבוד בלתי צפוי כאשר חייו יהפכו למחזמר
מיכאל דבורין
ג'ף הון הוסיף כי לדעתו תפקידם של הכוחות הבריטיים המוצבים בעירק ישתנה במהלך שנת 2004 ממצב של הנהגת כיבוש, למצב של עזרה וייעוץ לגופים העירקים השונים בניסיונם לשקם את המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il