X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קובע מחקר חדש; מעטים מתאוששים מהמחלה לחלוטין; תסמיני החולים ב-CFS מחמירים, כאשר מדובר במובטלים, קשישים או אנשים הנוטים לדכאונות
▪  ▪  ▪

אנשים בעלי בריאות נפשית טובה והנמנעים משימוש בתרופות הרגעה, נוטים להתמודד טוב יותר עם תסמונת העייפות הכרונית מאשר אחרים, כך על-פי מחקר חדש.
ברויטרס דווח, כי חולים הנמנעים מליחס קשר בין התסמינים של העייפות הכרונית למחלות פיסיולוגיות, כמו וירוס, הרגשתם תשתפר מהר יותר מאשר חולים אחרים הסובלים מתסמינים אלו.
תסמונת העייפות הכרונית (CFS) מאופיינת על-ידי טווח רחב של תסמינים, בינהם עייפות קיצונית הנמשכת לפחות 6 חודשים, כאבי ראש, הפרעות בשינה, כאבי שרירים וקשיים בריכוז. ה-CFS מתפתחת לעיתים באופן פתאומי, ויכולה להיות מלווה בחום נמוך ובהתנפחות בלוטות הלימפה. הסיבה למחלה טרם ידועה, ואין מבחן רפואי שיכול לאבחן אותה.
למרות שמצבם של החולים ב-CFS לעיתים קרובות משתפר עם הזמן, מעטים מתאוששים מהמחלה לחלוטין. בכדי לקבוע מהו הגורם המשפיע על יכולתם של החולים להתמודד עם העייפות הכרונית, עקבו החוקרים אחר 100 חולים, במשך 18 חודשים, כשהם מציינים את מאפייני ההתנהגות שלהם ואת השיפור שחל בהם במשך הזמן.
החוקרים, ובראשם ד"ר קארן ב. סצ'מלינג מאוניברסיטת טקסס באל-פאסו, גילו כי לאחר 18 חודשים, נמצא שיפור במצבם של חמישית מהמשתתפים, והם לא הוגדרו עוד כסובלים מתסמונת העייפות הכרונית.
אנשים שנטו ליחס את התסמינים שלהם למחלה פיסיולוגית נטו פחות לשפר את מצבם מאשר אלו שהאמינו, כי מצבם נובע בראש וראשונה לא מבעיה פיסית או נפשית, כמו לחץ.
תסמיני החולים ב-CFS מחמירים, כאשר מדובר במובטלים, קשישים או אנשים הנוטים לדכאונות.
אצל חולים הנוטלים תרופות הרגעה, כמו בנזודיאזפין וגלולות להרפיית שרירים - תרופות שחולי CFS נוטלים בכדי להקל על כאבי הראש, כאבי הגרון ובלוטות הלימפה המוגדלות - נמצא גם הקשר לקושי בשיפור המצב.
בראיון עימה, הסבירה סצ'מלינג, כי בדרך-כלל בריאות נפשית טובה, אצל אלו הסובלים מתסמונת העייפות הכרונית יכולה להוות סימן כי החולים מסגלים עצמם למצב, התנהגות שבסופו של דבר תסייע לחולים להבריא. כדוגמא ניתן לראות אצל חולי CFS שהמחלה מנעה מהם לעסוק במשהו שאהבו - אלו שמסתגלים למצב החדש לא יסבלו מתחושות דכאון כשיחפשו פעילויות אחרות הגורמות להם הנאה.
"אנשים המתמודדים היטב, הם אנשים גמישים", אמרה סצ'מלינג. "ישנם דברים שאנשים עושים שיכולים לשמור ולהיטיב את בריאותם הנפשית".
לעומת זאת, הנטיה ליחס את התסמינים לבעיות פיסיולוגיות יכולה לגרום לאנשים להאמין כי משהו לא בסדר בגופם ועליהם לחכות לרופאים שירפאו אותם", הוסיפה.
בכל מקרה, לדברי סצ'מלינג, אם אנשים יאמינו כי שורש בעייתם הוא נפשי, הם ירגישו שהם יכולים לשפר את מצבם אם יקבלו סיוע מתרפיסט או יועץ.

תאריך:  04/01/2004   |   עודכן:  04/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
כוחות הביטחון המרוקנים עצרו חוליה המורכבת משלוש נשים שהתכוונה לבצע מספר פיגועים במקביל ערב השנה האזרחית החדשה
ענבל אביב
בעקבות ההתנגשות פרצה שריפה עזה; הסיבה להתנגשות עדיין אינה ברורה; הכניסה לאזור התעשייה עטרות נחסמה לתנועה
הדר פרבר
שוק האבטחה ביפן ידוע כאחד השווקים הגדולים בעולם בתחום והוא הוערך בכ-1.4 מיליארד דולר ב-2003
מיכאל דבורין
כתב אישום הוגש כנגד אדוארד פלווי (51), המרצה עונש בבית סוהר בניו-ג'רסי, באשמה שתיכנן לרצוח את הילרי קלינטון מייד עם שחרורו בעוד מספר חודשים, וזאת לדבריו, כדי להתפרסם ולהיכנס לספרי ההיסטוריה
הדר פרבר
המחלוקת בין שתי המדינות הופך את המפגש בין ראש ממשלת הודו לעמיתו הפקיסטני להסטורי; מטרת ההתכנסות: ניסיון לקדם את תהליך השלום באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il