X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי תזכיר חוק שמפיץ בימים אלה משרד המשפטים, יועברו מספר עניינים, הנידונים כיום בהרכב של שלושה, לדיון בפני דן יחיד; החיסכון, כרגיל, על חשבון הציבור
▪  ▪  ▪

האזרחים הנזקקים לשירותי מערכת בתי המשפט הישראלית, מהעמוסות בעולם המערבי, עומדים לחוש את הקיצוץ העמוק בתקציב המדינה באיכות השירות שיקבלו מעתה במערכת זו. הדבר יקרה, אם תזכיר הצעת חוק, המופץ בימים אלה על-ידי משרד המשפטים, יעבור את הליכי החקיקה בכנסת.
על-פי תזכיר חוק לתיקון חוק בתי המשפט [נוסח משולב] (תיקון דן יחיד בבית משפט מחוזי), התשס"ד-2003, עניינים רבים הנידונים כיום בבתי משפט מחוזיים בפני הרכב של שלושה שופטים, יידונו מעתה בפני דן יחיד. המשמעות היא, כי איכות השירות שיקבלו האזרחים הנזקקים לשירותי בית המשפט המחוזי, תהיה נמוכה יותר מעתה.
על-פי ההצעה, העניינים האזרחיים בהם ידון בית המשפט המחוזי בדן יחיד, הם ערעורים על פסקי דין של בתי משפט שלום בתביעות אזרחיות, למעט תביעות בשל נזקי גוף, כשסכום התביעה או שווי הנושא ביום הגשתה אינו עולה על 200 אלף ש"ח, וכן ערעורים על פסקי דין של בתי משפט שלום בתביעות לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. למותר לציין, כי "האזרח הקטן" צפוי להיות הנפגע העיקרי, אם תתקבל ההצעה.
ההצעה כוללת שמירה על סמכותו של נשיא בית המשפט המחוזי או סגנו, להעביר עניין מסויים לדיון בפני הרכב של שלושה, בין אם ביוזמתו ובין על-פי בקשה, וכן הוספת סמכות לשופט בית המשפט המחוזי הדן בערעור להעביר העניין להרכב מורחב. כמו כן, התיקון מסמיך את שר המשפטים להגדיל בצו את הסכום של 200 אלף ש"ח.
במישור הפלילי, התיקון קובע כי בית המשפט המחוזי יישב בדן יחיד בעבירות עליהן חל סעיף 144ד1 לחוק העונשין, העוסק בגזענות. על-פי סעיף זה, העובר עבירה מתוך מניע של גזענות - דינו כפל העונש שנקבע לאותה עבירה או מאסר עשר שנים, לפי העונש הקל יותר.
התיקון יאפשר לנהל משפטו של אדם שהואשם בעבירה שהעונש עליה הוא חמש שנים ומעלה, שבוצעה מתוך מניע גזעני, בפני דן יחיד בבית המשפט המחוזי, ולא בפני הרכב של שלושה שופטים, כפי שמחייב המצב החוקי הקיים.
ממשרד המשפטים נמסר, כי "כיום מושקעים ימי שיפוט רבים בשמיעת ערעורים, שבמקרים רבים אינם מורכבים מבחינה משפטית. מטרת התיקון היא לחסוך בזמן שיפוטי".
במשרד האוצר יאהבו את הצעת החוק, באשר אין היא מחייבת עלות כספית כלשהי, אולם ספק אם היא תתקבל בתשואות בקרב ציבור המתדיינים והנאשמים, אשר הוא שיישא, שוב, בנטל ה"חיסכון".

תאריך:  04/01/2004   |   עודכן:  04/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מדריכי ג'ון ברייס מעבירים ל-300 בני הנוער קורסים באינטרנט ובאופיס; תעמיד לרשות הילדים ספרות מקיפה בעברית ותעודת השתתפות של ג'ון ברייס
ענבל אביב
צימרים ונופש כפרי נבחרו כיעד השני בחשיבותו לחופשה משפחתית; כך עולה מסקר חדש ומקיף שערך משרד התיירות בקרב הציבור החרדי; ההכשר הקיים במקום האכסון הוא שיקול חשוב בבחירת מקום הנופש
הדר פרבר
בכל הנוגע להזעפת פנים כלפי פקידי הגירה, נהגי מוניות חמדנים, נותני שירות, קפיצה לראש התור באוטובוס ועוד תיאורים של מחבר המאמר; הישראלים הם הראשונים שיודו - וכמה מהם אף יתרברבו - כי הם "ליגה משלהם"
הדר פרבר
במסגרת חוק חדש מעניקה שוויץ חנינה לאנשים אשר נשלחו לכלא או נקנסו על כך שסייעו לפליטים יהודים להכנס למדינה; הסיוע בעבר נחשב לעבירה פלילית
רועי כוכבי
אגף המכס והמע"מ: ניכר מעבר מצריכת סיגריות יקרות לסיגריות מיובאות זולות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il