X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בימים אלה מופצת ברשת האינטרנט עצומה נגד הקריאה של נשיא צרפת לאסור שימוש בסממנים דתיים בבתי ספר ובמוסדות ציבוריים; בכירים במוסד אל-אזהר דורשים משייח' אל-אזהר להתנצל על דבריו התומכים בקריאת נשיא צרפת
▪  ▪  ▪

העולם הערבי פותח במסע נגד איסור הרעלה: בימים האחרונים מופצת ברשת האינטרנט עצומה הקוראת להתנגד לדבריו של נשיא צרפת בדבר איסור השימוש בסממנים דתיים בבתי ספר ובמוסדות ציבוריים. העצומה, תחת הכותרת "מסע ההתנגדות לחוק הצרפתי לאיסור לבישת הרעלה", מכילה קריאה לשגריר צרפת בוושינגטון בבקשה למנוע את המהלך, ונחתמת במילים: "אתם הרי לא רוצים לגרום לעולם המוסלמי לשנוא אתכם...".
נשיא צרפת, ז'ק שיראק, קרא לאחרונה לחוקק חוק האוסר שימוש בסממנים דתיים, תחילה במוסדות הלימוד ולאחר מכן במקומות עבודה ובמוסדות ממשלתיים. שיראק הזהיר מפני הפנאטיות המתבססת בצרפת והדגיש כי החילוניות היא אחת מההצלחות הגדולות של הרפובליקה הצרפתית.
להלן נוסח העצומה:
"לכבוד שגריר צרפת,
למה אתם מונעים מהאישה ללבוש רעלה? האם התרבות שלכם לא קובעת שזכותו של אדם להתלבש כחפצו ולומר את אשר על לבו? האם עולה על הדעת שמהפיכה המבוססת על חירות ושוויון, כופה על המוסלמיות לפעול בניגוד לרצונן? לזה אתם קוראים חירות?
הרעלה היא לא סמל דתי ואין לה תפקיד בהכרזת המוסלמית על שייכותה לאיסלם, בניגוד לצלב הנוצרי ולכובע היהודי. אשר לרעלה, הרי שיש לה תפקיד מרכזי בהסתרת חלקי גופה של המוסלמית. בעוד ששאר הסמלים הם בבחינת אופציה, הרי שהרעלה היא צו אללה שחובה ליישם. אין כאן אופציה אחרת.
אנא מכם, אלה המכנים עצמם מנהיגי העולם החופשי,
אל תעוררו שנאה כלפיכם מצד המוסלמים, מה שאתם עושים לא משביע את רצונם של כלל המוסלמים ברחבי העולם".
עד כה [נכון למועד פרסום הכתבה], חתמו על העצומה 6,941 ערבים ומוסלמים ואנשים נוספים המזדהים עם המהלך. מספר החתימות הולך וגדל מדיי רגע. החותמים, בעיקר ערבים ומוסלמים, רובם מישראל, מצרים, ירדן, סוריה, לבנון, סעודיה, ארה"ב, צרפת, בריטניה, גרמניה, קנדה איטליה ומדינות נוספות בצפון אפריקה ובאזור המפרץ.
בין התגובות הרבות: "האם זה מקובל להיות ערום"; "בושה"; "אתם תראו מה יקרה אם הדבר ייצא לפועל"; "איפה החירות".
לעצומה:
www.petitiononline.com/hejab/petition.html
עצומה מעודנת יותר, מתפרסמת באתר האינטרנט של אוניברסיטת אלכסנדריה במצרים. "חשבנו שצרפת היא מדינת החירות והשוויון, אולם הופתענו מהצעת ההחלטה לאסור לבישת רעלה בבתי הספר ובמוסדות ממשלתיים... אנו מתנגדים לכך באופן מוחלט וקוראים לשמור על עקרונות החירות והדמוקרטיה...". לעצומה: www.gam3aonline.com
שייח' אל-אזהר, טנטאווי, כבר חטף בשבוע שעבר כאשר העז להצדיק את הצרפתים. "זוהי זכותם", הוא אמר וחזר על קריאתו זו שלוש פעמים בדיוק. שלוש פעמים שדי היה בהן כדי לגרור תגובות נזעמות מצד חכמי דת רבים בעולם הערבי והמוסלמי וקריאות לפטרו. הן התמיכה שקיבל ממסגד בפריס והן הגיבוי לו זכה מצד הנשיא מובארק, לא הצליחו לרכך את החזית שנפתחה נגדו [ראו קישור].
רוב חכמי הדת בעולם הערבי והמוסלמי אינם מחזיקים בדעה החריגה של השייח' טנטאווי. השייח' קרדאווי, מחשובי הפוסקים בעולם המוסלמי, קרא למוסלמים ברחבי העולם לבטא את זעמם לנוכח הכרזתו של נשיא צרפת. הסמכות השיעית העליונה בלבנון, מוחמד חוסיין פדלאלה, פסק: "שייח' אל-אזהר מסב נזק לאיסלם".
בפרלמנט המצרי כבר הוגשה בקשה לפטר שייח' אל-אזהר המכהן, ולמנות במקומות איש דת חדש. את הבקשה העביר ד"ר חמדי חסן, חבר הפרלמנט מטעם האחים המוסלמים. גם במגרש הביתי לא זוכה השייח' טנטאווי לתמיכה על דבריו: עמיתיו למסגד אל-אזהר כבר מיהרו בסוף השבוע לפרסם הצהרה המתנערת מכל אחריות לדבריו, והיום קורא אחד מהבכירים במוסד אל-אזהר לשייח' טנטאווי להתנצל וחלזור בו מדבריו, במסגרת ראיון לעיתון כוויתי.

תאריך:  04/01/2004   |   עודכן:  04/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
רשויות הפיליפינים מאמינות, כי מדובר באירוע בעל מניע פוליטי
הדר פרבר
הסוכנות היהודית מאפשרת לתלמידים לבחון אפשרות להמשך הלימודים בישראל
נועם שרביט
לפני 3 שנים, שלח ישראל שירן עצומה לשר החינוך דאז, אהוד ברק, בה נכתב: "מורשת רבין היא מורשת של כניעה והתרפסות"; בשל זאת הושעה מעבודתו כמורה בבית ספר; בית המשפט קיבל את תביעתו, אך מתח ביקורת על כך שניצל לרעה את מעמדו כמורה להפצת מסר פוליטי בבית ספר
גלית יצחק
לטענת חברת המחקר, המצלמות מהוות סיכון אבטחה משמעותי בארגונים כמו צילומי מצלמה נסתרת של עובדים ואף תמונות של קווי ייצור; מטה גרופ: חובה ליידע את העובדים על המדיניות ולאכוף אותה באופן אקטיבי
הדר פרבר
סקר מכון שילוב עבור חברת דקסון: מחצית מהישראלים נוטלים תרופות, שליש נחים או ישנים ושני שליש מטפלים בצינון גם באמצעות שתיית משקאות חמים; ישראלים רוצים המלצת גורם מוסמך ברכישת ויטמינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il