X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך כותבים יו"ר האגודה למלחמה בסרטן ומנכ"ל האגודה לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת; הוועדה תקיים ביום ג' דיון מסכם בנושא האזהרות על חפיסות הסיגריות
▪  ▪  ▪

"מידי שנה מתים מעישון בישראל 10,000 איש. יותר מאשר מספר האנשים שמתים בתאונות דרכים, פעולות איבה ואיידס גם יחד", כותבים היום (יום א', 4.1.04) פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן והנשיא היוצא של ארגון הסרטן הבינלאומי ומירי זיו, מנכ"ל האגודה, במכתב לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת.
ביום ג' הקרוב (6.1.04) תקיים ועדת הכלכלה דיון מסכם בעניין צו הגבלת הפרסומת למוצרי טבק לעישון (שינוי נוסחי האזהרה).
בשנים האחרונות חוקקה הכנסת מספר חוקים המגבילים את העישון ובכך הצטרפה ישראל למגמת המלחמה בעישון בעולם המערבי, במטרה לצמצם את נזקי העישון - המוגדר על-ידי האגודה למלחמה בסרטן כ"גורם המוות מספר אחד בעולם, הניתן למניעה".
לאחרונה הצטרפה ישראל לאמנה בינלאומית למלחמה בעישון, עליה חתומות 192 מדינות. בין השאר, דורשת האמנה מהמדינות החברות לפעול להבלטת האזהרות שעל-גבי מוצרי הטבק, לאור מחקרים המצביעים על-כך שהאזהרות על חפיסות הסיגריות תורמות להורדת שיעורי העישון בעיקר קרב צעירים.
הדיון בוועדת הכלכלה מתקיים במסגרת מילוי התחייבויותיה של ישראל לפי האמנה, וצפויה בו החלטה סופית בדבר עיצוב האזהרות ואופן הופעתן על גבי חפיסות הסיגריות, שתחייב את חברות הטבק לשנות את הנוסחים והעיצוב.
במהלך הדיונים בעניין, הביעו חברות הטבק כמה הסתייגויות מההצעות שמשרד הבריאות עומד להביא בפני הוועדה. בין השאר, ניסו החברות לשכנע את חברי הוועדה להקטין את גודל האזהרות מ-33 אחוזים מגודל החפיסה, כהצעת משרד הבריאות, ל-20 אחוזים בלבד.
כמו כן ביקשו החברות להשמיט את השימוש בסימן קריאה, לבטל את המסגרת השחורה של האזהרות וכן את השימוש בצבע האדום בהן. משרד הבריאות מתנגד לכל הבקשות הללו.
במכתב לחברי הוועדה כותבים פרופ' רובינזון ומירי זיו: "מדינת ישראל התקדמה בשנים האחרונות בנושא החקיקה לצמצום נזקי העישון ובכך הצטרפה למדינות נאורות רבות ברחבי העולם, אשר השכילו להבין כי תופעת העישון הינה גורם המוות מספר אחד בעולם הניתן למניעה.
לאחרונה הייתה ישראל אחת מ-192 מדינות אשר חתמו על אמנה בינלאומית למלחמה בעישון, כאשר אחד הסעיפים החשובים באמנה זו הוא הבלטת האזהרות על-גבי מוצרי הטבק. מחקרים מראים כי האזהרות על חפיסות הסיגריות תורמות להורדת שיעורי העישון בקרב צעירים".
רובינזון וזיו מאיצים בחברי הוועדה להגיע לדיון הקרוב, וכותבים כי "צעד חשוב בקידום המאבק בנושא העישון עומד להתרחש ביום שלישי, 6 בינואר בשעה 9:00. בישיבה זו ידון נושא האזהרות המתחלפות על-גבי חפיסות הסיגריות. החקיקה אמורה להסתיים בישיבה זו, אחרי שנדונה כבר במספר ישיבות קודמות.
נוכחותך בישיבה זו חשובה ביותר, על-מנת שתיתן את קולך לסיום הליך החקיקה שתתרום להורדת שיעורי העישון בקרב צעירים ומבוגרים כאחד".

תאריך:  04/01/2004   |   עודכן:  13/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
בימים אלה מופצת ברשת האינטרנט עצומה נגד הקריאה של נשיא צרפת לאסור שימוש בסממנים דתיים בבתי ספר ובמוסדות ציבוריים; בכירים במוסד אל-אזהר דורשים משייח' אל-אזהר להתנצל על דבריו התומכים בקריאת נשיא צרפת
הדר פרבר
רשויות הפיליפינים מאמינות, כי מדובר באירוע בעל מניע פוליטי
הדר פרבר
הסוכנות היהודית מאפשרת לתלמידים לבחון אפשרות להמשך הלימודים בישראל
נועם שרביט
לפני 3 שנים, שלח ישראל שירן עצומה לשר החינוך דאז, אהוד ברק, בה נכתב: "מורשת רבין היא מורשת של כניעה והתרפסות"; בשל זאת הושעה מעבודתו כמורה בבית ספר; בית המשפט קיבל את תביעתו, אך מתח ביקורת על כך שניצל לרעה את מעמדו כמורה להפצת מסר פוליטי בבית ספר
גלית יצחק
לטענת חברת המחקר, המצלמות מהוות סיכון אבטחה משמעותי בארגונים כמו צילומי מצלמה נסתרת של עובדים ואף תמונות של קווי ייצור; מטה גרופ: חובה ליידע את העובדים על המדיניות ולאכוף אותה באופן אקטיבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il