X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נמשכת ההתנגדות ליקור הבלו על הסולר
▪  ▪  ▪

לאחר שכבר הצהירו כי יש לדעת גם להפסיד בכבוד, שבים משתמשי הסולר ומתארגנים למאבק ציבורי משותף. מועצת המובילים והמסיעים בישראל מארגנת את כל הגופים הגדולים המשתמשים בסולר למאבק משותף, לשם ביטול הבלו הנוסף שהטילה הממשלה על הסולר.
גבי בן-הרוש, יו"ר המועצה, אמר כי המועצה, יחד עם הגופים שיצטרפו אליה, תפעל בשלושה מישורים: המשפטי, הפרלמנטרי והציבורי - המאבק על דעת הקהל.
מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא, מסר כי הגיעו אל הנהלת המועצה דרישות של גופים ציבוריים, לא להרפות מהמאבק נגד הטלת מס על הסולר. בין הפונים הבולטים: התאחדות התעשיינים בישראל וגורמים נוספים שהסולר מהווה עבורם הוצאה כבדה.
במסמך מיוחד שהכין דוד כוכבא, אשר יופץ בקרב חברי הכנסת ובתקשורת, נמסר כי הממשלה ייקרה את הבלו על הסולר בארבע השנים האחרונות פי 7 ומחיר הסולר בתקופה זו הוכפל. הבלו על הסולר הועלה ביוזמת המדינה באפריל 2002 מ-11 אגורות לליטר ל- 37 אגורות לליטר, ובדצמבר 2003 הקפיצה היא ל-67 אגורות לליטר.
דוד כוכבא אמר, כי משאית ממוצעת צורכת כ-4,000 ליטר סולר בחודש. המשמעות היא, כי בעל המשאית ישלם מס על צריכת סולר כ- 2,680 שקלים בחודש.
ענף המשאיות הכבדות וצי האוטובוסים הפרטי מאופיין כעתיר הון ועתיר כוח אדם. לנוכח המיתון הארוך והמשבר בענף התיירות, יציבותו הכלכלית של הענף קריטית להמשך פעילותו וקיומו - נאמר במסמך שיופץ בקרב חברי הכנסת ומשרדי הממשלה.
הפעילות האינטנסיבית בקרב חברי הכנסת תחל מייד לאחר הטיפול של הסיעות בתקציב המדינה. ייקור המס על הסולר יהיה רק אחד מהנושאים שחברי הכנסת יתבקשו לדון בהם. הלובי של מועצת המובילים והמסיעים בכנסת, המורכב מקבוצה גדולה של חברים בוועדות הכנסת, יתבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת את הטיפול בביצוע דוח ועדת סגיס, שבמסקנותיה מצביעה על הגורמים להפקרות השוררת בענף ההובלה, על הסיבות לריבוי תאונות הדרכים, על היעדר אכיפה ואוזלת היד של הרשויות בטיפול בענף.
גבי בן-הרוש, יו"ר המועצה, אומר כי בשנת 2004 יהיה הלובי החקלאי בכנסת חיוור מול לובי "התחבורה". ועדות הכנסת הרלוונטיות יהיו בשנה זו עסוקות מאד בטיפול בדרישות של ענף ההובלה וההסעה.
המועצה תיזום לדבריו פגישות עם ראשי הסיעות בכנסת ותפעל בקרב מרכזי המפלגות. מנשר מיוחד ישלח לחברי מרכז הליכוד, ובכל כינוס של המרכז יופיעו מטעמה של המועצה תעמלנים של "לובי התחבורה". בן-הרוש גם הורה ליועץ המשפטי של המועצה לטפל בצד המשפטי ולהיערך להגשת בג"צ. המאבק על הסדרת ענף ההובלה וההסעה יקיף את כל הגורמים הפוליטיים והשלטוניים.

תאריך:  04/01/2004   |   עודכן:  04/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
"הבטן הרכה של העורף הישראלי"
נועם שרביט
טוענים: פוטרנו לאחר יותר מ-15 שנות שירות בצה"ל ללא הבטחת פנסיה, אלא רק בתוספת פיצויים מוגדלים; דורשים לבטל את פיטוריהם ולתת להם פנסיה צוברת
אלונה קורן
ארה"ב מהווה את השוק העיקרי ליצוא; חלקה ביצוא מהווה 67%, הונג קונג - 12%, בלגיה - 7%, יפן - 2%
רנית נחום-הלוי
הוגשו הצעות לשינוי סעיפים בחוקת הליכוד: שרים וראש ממשלה לא יוכלו לפעול ללא הרשאת המרכז; מי שהורשע לא יוכל להיות חבר בליכוד; הצעה להגדיל את מס' חברי הכנסת ל-160
ענבל אביב
טאהר איברהים אל-טורי נחטף על-רקע סכסוך כספי אל שטחי הרשות הפלשתינית; מידע מודיעיני ולחץ על החוטפים, שרק אחד מהם נתפס, הביא ללכידתו ולהחזרתו בשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il