X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוען יו"ר עמותת "נפגעי מס רכוש", במכתב ששיגר לחברי ועדת בך לאיתור מועמדים לתפקיד; לדבריו, מזוז ישב בוועדה של משרד המשפטים, שחיפתה על שחיתויות בוועדות ערר לפי חוק מס רכוש וחוק מיסוי מקרקעין
▪  ▪  ▪

שוב עולות טענות חריפות נגד התאמתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לתפקיד היועץ, והפעם לא מצד אקדמאים: במכתב ששלח יו"ר עמותת "נפגעי מס רכוש" (נמ"ר), שבתאי עזריאל, לחברי ועדת בך לאיתור מועמדים לתפקיד היועץ, מאשים עזריאל את מזוז באי כיבוד פסק דין של בית המשפט העליון ובחיפוי על מעשי שחיתות.
עמותת נמ"ר טוענת זה שנים לניגודי עניינים חריפים של חלק מחברי ועדות הערר לפי חוק מס רכוש וחוק מיסוי מקרקעין, הדנות בערעורים על שומות מס רכוש ומס שבח. לפי הטענה, חלק מחברי ועדות הערר - משפטנים ושמאים מהמגזר הפרטי - מייצגים לקוחות בפני פקידי מערכת המס ולאחר מכן דנים במחלוקות שבין אותם פקידים לבין הנישומים.
"כבר תואר על-ידי בעבר", כותב עזריאל, "שמס רכוש גבה כספים במירמה מהנישומים באמצעות שומות פיקטיביות. טענה זו נתמכת בדוח מבקר המדינה 46, דוח ועדת גבאי (אפריל 97), פסק דין בבג"ץ 7855/96, עדויות בוועדות כנסת ועוד. בשנים 97' עד 99' למשל, שבהן מחירי הקרקעות צנחו בעשרות אחוזים, השומות לא קטנו ובהערכה, המדינה גבתה בשנים אלה כמיליארד שקלים שלא כחוק, ומסרבת לספק הבהרות".
"למערכת המס סייעו ועדות הערר של מס רכוש, שפעלו איתו בשיתוף פעולה מלא כנגד הנישומים. מדובר בערכאה שיפוטית לכל דבר ועניין הכפופה למשרד המשפטים, שפעלה על טהרת השוחד הגלוי. יואיל הקורא ויתאר לעצמו, שהוא הולך להישפט אצל אדם שהתמנה באמצעות בעל דינו ופועל אצלו כמאכער, ברשות מלאה ובידיעת הכל".
לטענת עזריאל, כל התלונות שהוגשו בעניין לא טופלו על-ידי משרד היועץ המשפטי לממשלה, ובדצמבר 1997 הוגשה עתירה לבג"צ כנגד ועדות הערר. "בעתירה", כותב עזריאל, "הוצגו ראיות כי בוועדות אלה מכהנים עורכי דין ושמאים שנבחרו על-ידי אנשי מס רכוש (!), משתפים פעולה עם הפקידים, מייצגים בפניהם את לקוחותיהם (שוחד כהגדרתו בחוק העונשין) וייתכן ששעה לפני או אחרי הדיון בוועדה, קיים הפקיד פגישת עבודה עם שופטיו.
אפילו למחלקת הבג"צים בפרקליטות, היה ברור שמדובר בעניין בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת".
"פסק הדין מיום 30.6.99, חייב את משרד המשפטים לקבוע קריטריונים למינוי חברי ועדות ערר, כך שיימנעו ניגודי העניינים, אך בדיון של בכירים ממשרדי האוצר והמשפטים שהתקיים בלשכת טנה שפניץ, המשנה ליועמ"ש וחברה בכירה ופעילה במועצה לבתי דין מינהליים, התקבלה החלטה ש'אין מקום לקבוע קריטריונים', דהיינו סירוב למלא אחר פסק הדין. שפניץ, לא סולקה בבושת פנים מתפקידה, וכנראה שזוהי הנורמה הדרושה לכהן כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה".
המועצה לבתי דין מינהליים היא גוף המפקח על ועדות הערר ומייעץ בעניין זה לשר המשפטים. מני מזוז כיהן במועצה, שלטענת עזריאל לא עשתה דבר כדי לממש את פסק דינו של בית המשפט העליון ולקבוע קריטריונים למינוי חברי ועדות הערר. "יש לפיכך לברר עם מזוז, מה יש לו לומר על המחדל, כפי שמתגלה בממצאים שבעתירה, או שמא לדעתו אין זה כלל מחדל?", כותב עזריאל ומוסיף: "השאלה החשובה יותר היא, האם אפשר כלל להניח שכיועץ משפטי לממשלה הוא יפעל באופן שונה ובאחריות יותר גבוהה? האם בכלל הוא זכאי להזדמנות נוספת, שתבוא ללא כל ספק על חשבון הציבור? אחרי הכל, אין כל ספק מה היה בית המשפט אומר עליו כמנהל, אילו היה מדובר בעסק פרטי, שבעקבות מחדל שלו נפגעו אזרחים".
"לחברי המועצה לבתי דין מינהליים שמזוז הוא מחבריה", כותב עזריאל לוועדת בך, "אין כל אינטרס לשמור על אינטרס הציבור. אילו היה להם אינטרס כזה, עתירות נמ"ר היו מתייתרות ולאחר שהתקבל פסק דין, המועצה היתה מיוזמתה פועלת ליישם את הקריטריונים שהתקבלו בעניין מינוי חברי ועדות הערר למס רכוש, גם על ועדות הערר של מס שבח, מבלי להמתין להגשת בג"ץ נוסף ולמתן פסק דין".
הכותב מבקש מחברי ועדת בך להפנות למזוז את השאלות הבאות: "מהם נימוקיו לרשלנות המועצה לבתי דין מינהליים ומדוע מעורבותו היתה אפסית?"; "מדוע לדעתו, כיועץ משפטי לממשלה הוא יפעל אחרת בעניין ועדות הערר, שהן ערכאה שיפוטית הדנה בעניינים שבין האזרח לשלטון?"; "מה דעתו על אי-נקיון כפיים במערכת המשפט בישראל (הכוללת ועדות ערר) וכיצד הוא מתכוון לפעול כנגד תופעה זו (בהנחה שבמקרה ועדות הערר למס רכוש, הוא כלל לא התערב)?"; ו"כיועץ משפטי לממשלה, כיצד בכוונתו לפעול כנגד כפיפים שלא ימלאו את משימותיהם, כפי שהוא עצמו לא מילא את משימותיו?"
"על אדם ממליצים בגלל הישגיו. מצאתי שכל עוד המדובר במועמדים שהגיעו מהשירות הציבורי, הכשלונות לא נמנים" כך עזריאל, שמסכם: "כך או אחרת, מן הראוי שהוועדה תחיל על המועמד אחריות אישית כמקובל אצל מנהלים בארגון ותימנע מלהמליץ עליו כעל יועץ משפטי לממשלה. יצויין, שבהשוואה לאחרים, אחריותו גדולה יותר שכן הוא שימש כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה וכיהן כגורם פנימי במערכת.

תאריך:  05/01/2004   |   עודכן:  05/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מאז חודש יולי 2003 לא נתגלה אף מקרה SARS בסין; סין הורתה להרוג כ-10,000 חתולים בשל חשש לקשר עם נגיף ה-SARS; סדרה של מבחנים גנטיים גילתה דמיון בין וירוס הנמצא בחיות למקרה ה-SARS שנתגלה במחוז
הדר פרבר
המגזין מדרג את פגי וויגל, מנכ"לית סנקטום הישראלית, במקום ה-42 וקובע כי "סנקטום היא המובילה בתחום הפורח של 'קיר האש' ליישומים"
יפעת גדות
ד"ר ג'רוס נמנה עם סגל המחלקה לביולוגיה מולקולרית ומלמד בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית; ד"ר ג'רוס, נשוי ואב לילד אחד, מתגורר עם בני משפחתו בירושלים
יפעת גדות
לאס-וגאס הייתה אחת מ-7 ערים שהוזכרו בדוחות המודיעינים כמטרה אפשרית לפיגוע טרור, במהלך תקופת החגים
הדר פרבר
אמצעי הזהירות מחליפים את תוכנית הרישום הישנה אשר לטענת רבים, גרמה לאפליה של מוסלמים ושל אנשים מהמזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il