X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ב-12 רשויות מקומיות, מתוך 18 שנבדקו, המפעלים אינם שבעי רצון מרמת השירותים הניתנים להם; רמת השירותים הנמוכה ביותר - בת-ים, נשר ובית שמש; הגבוהה ביותר: קיסריה ומעלות
▪  ▪  ▪

הרשויות המקומיות לא שיפרו את השירות שלהן למפעלי התעשיה במהלך השנה האחרונה. בראש ובראשונה רמת האבטחה של אזורי התעשיה והמפעלים היא מתחת לכל ביקורת. כך עולה (יום ב', 5.1.04) מסקר של המחלקה לכלכלת תעשיה ועסקים בהתאחדות התעשיינים.
עוד עולה מהסקר, שנערך בראשותו של ניר קנטור, כי ב-12 רשויות מקומיות מתוך 18 שנבדקו, מדווחים המפעלים כי הם אינם שבעי רצון מרמת השירותים הניתנים להם על-ידי הרשויות המוניציפליות.
הסקר נערך בקרב 170 מפעלים ברחבי הארץ. הסקר בחן את מדד שביעות רצון המפעלים מאזורי התעשיה ברשויות המקומיות השונות ובדק מגוון שירותים להם נזקקים מפעלי התעשיה כגון: פינוי אשפה, חזות, אבטחה, תשתית כבישים, תחבורה ציבורית, שירותים עסקיים נלווים, חניה, תשתיות מים וביוב ורמת שירות מבעלי תפקידים.
התאחדות התעשיינים קוראת למשרד האוצר ולמשרד הפנים להפחית את שיעורי הארנונה לשנת 2004 ב-1.9% בהתאם לשיעור המדד וכמתחייב מנוסחת העדכון. לדברי התאחדות התעשיינים, עקב מצב המשק במגזר העסקי, לא יתכן שתעריפי הארנונה יעלו. אדרבא, עליהם לרדת אם ניקח בחשבון את רמת השירות הניתן למפעלים, לדבריהם.
בסקר התברר, כי הרשויות בעלות השירותים ברמה הנמוכה ביותר לתעשיה הן: בת-ים, נשר ובית-שמש. יחד עם זאת, נמצא כי הרשויות היעילות ובעלות השירותים ברמה הגבוהה ביותר לתעשיה הם קיסריה ומעלות.
לדברי קנטור, בהשוואה לסקר הקודם שנערך לפני כשנה עולה, כי ברוב הרשויות כמעט ולא חל שינוי ורמת שביעות רצון המפעלים נותרה נמוכה.
מבדיקת מידת הרגישות של המפעלים לשיעור הארנונה עולה, כי המפעלים ברשויות המקומיות נצרת עילית, חולון, בני ברק וראשון לציון, מייחסים חשיבות גבוהה ביותר לגובה הארנונה כשיקול להעברת המפעל לאזור תעשיה חלופי.
קנטור ציין, כי לארנונה משקל גבוה בעלויות מפעלי התעשיה ובתקופה כלכלית קשה כמו היום בוחנים המפעלים את כלל הוצאותיהם. אי-לכך, הוסיף קנטור, מפעלים שנדרשים לשלם ארנונה גבוהה ולא מקבלים מול זה שירותים נאותים, בוחנים יותר מבעבר את העברת המפעל לאזורים בהם הארנונה זולה יותר או שהשירותים נאותים יותר.
כמו-כן, נבדק הקשר בין טיפוח אזור התעשיה לבין הבחירות לרשויות. מניתוח הנתונים עולה, כי ברחובות ציינו המפעלים קשר גבוה בין שני גורמים אלו בעוד שבבני ברק וקיסריה טענו המפעלים שאין כל קשר בין טיפוח אזור התעשיה לבחירות לרשויות המקומיות.
יצוין, כי אזור התעשיה קיסריה אינו מנוהל על-ידי כל רשות מקומית, אלא באמצעות קרן פרטית ולכן אין כל זיקה בין אזור התעשיה לבין הבחירות לרשות המקומית.
מבדיקת שביעות רצון המפעלים מפינוי האשפה באזורי התעשיה התברר, כי בכשני שליש מהרשויות המקומיות שירות פינוי האשפה לאזורי התעשיה הינו גרוע. את הציון הנמוך ביותר קיבלו כרמיאל ונשר.

תאריך:  05/01/2004   |   עודכן:  05/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
ההפגנה תיערך ביום שני הבא, 12.4.04, בכיכר רבין בתל אביב; בהפגנה ישתתפו שרים וח"כים מהליכוד וממפלגות הימין; בימים אלה מלקטים מארגני ההפגנה התבטאויות של ראש הממשלה שרון ובכירים בצה"ל ובצמרת הביטחון נגד מהלך הנסיגה החד-צדדית
נועם שרביט
השופטת דורנר, בדיון בעתירת חוג הפרופ' לחוסן מדיני וכלכלי: "לא יעלה על הדעת להקציב 3 ימים בלבד לאזרחים שיפונו מבתיהם"; המינימום שבמינימום - 15 יום עם אפשרות לקבל ארכה; לבסוף הוסכם: 8 ימים לערר ואח"כ שבוע כדי לעתור לבג"צ
יואב יצחק, אלונה קורן
במשרדי הממשלה נערכים לעומס הצפוי בימים הקרובים בשל סיום העיצומים; עודד טירה: ההסכם שהושג הוא אופטימלי; נזקי העיצומים: 3 מיליארד שקלים; פרץ: מחיר העיצומים לא היה לשוא; 3,700 עובדים יעזבו את המגזר הציבורי
גלית יצחק
אינטרלקט תורמת 15 מיליון ש"ח ליישום 2,600 מערכות "אדיולקט - Edulect" בכל בתי הספר התיכוניים ברחבי הארץ; ערכות הלמידה כוללות את המקצועות: אנגלית, לשון, מתמטיקה, פיזיקה, מחשבים, וביולגיה
עומר כרמון
יום רביעי צפוי להיות גשום וסוער, בלילה עשוי לרדת שלג בהרי הצפון וגם בירושלים אולי יירדו כמה פתיתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il