X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים בישראל חוששים שהפרסום יפגע ביחסים

לוב מכחישה הידיעות בדבר קיום מגעים עם ישראל

'א-סיאסה': משלחת ישראלית תגיע לטריפולי בהמשך החודש; משרד החוץ לא שחרר תגובה רשמית, אך מאשים את משרד רה"מ בהדלפות
▪  ▪  ▪

סגן שר החוץ הלובי, חסונה אל-שאווש, מכחיש הערב (ד', 7.1.04) את הדיווחים בעולם הערבי ובישראל על המגעים בין ישראל ללוב. "על מי שפרסם זאת מוטל נטל ההוכחה", אמר אל-שאווש והוסיף, "יחסים בינלאומיים לא מתבססים על שמועות". אל-שאווש אמר את הדברים בראיון לסוכנות הידיעות הלובית.
מוקדם יותר ציינו בכירים בפמליית שר החוץ שלום באתיופיה כי הדרך לכינון יחסים בין ישראל ללוב עוד ארוכה מאוד.
הידיעה אודות פגישות שהתקיימו בין גורמים ישראלים ובין גורמים בלוב, במטרה להוביל לנירמול היחסים בין המדינות, היכתה גלים במערכת הפוליטית, והיום ממשיכים לזלוג פרטים בנושא.
מתברר, כי בחודש אוגוסט האחרון נפגש סייף אל-איסלם, בנו של שליט לוב, מועמר קדאפי, עם קבוצת אישים ישראלים במסגרת כנס אקדמי שהתקיים באירופה. בין הבכירים שנפגשו עימו היו גם חברי הכנסת אילן שלגי (שינוי) וד"ר אפרים סנה (עבודה).
מדובר בכנס שארגן פרופ' סטיבן שפיגל מאוניברסיטת קליפורניה, שכבר אירגן בעבר מפגשים בין ישראלים לערבים וקידום יוזמות שלום לא רשמיות. קדאפי הבן נאם בכנס. בתום ההרצאה הוזמנו סנה, שלגי ושני בכירים לשעבר במוסד לחדרו, יחד עם כמה בכירים ברשות הפלשתינית. בפגישה שוחחו הצדדים על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון ועל הסכסוך הישראלי-פלשתיני, ואל-איסלם הבהיר כי לוב תהא מוכנה להכיר בישראל, במסגרת הסדר שלום כולל.
ח"כ סנה אמר הבוקר (יום ד', 7.1.04), כי מועמר קדאפי החליט החלטה אסטרטגית שעשויה להגיע ליחסים עם ישראל. לדבריו, "מי שיזם את הפגישה היה כנראה הלובי עצמו, והיא היתה חלק ממהלך". סנה אמר עוד, כי התרשם ש"קדאפי החליט החלטה אסטרטגית, והוא לא איש של צעדים קטנים. הוא לא ייעצר במחצית הדרך, ועשוי להגיע עד ליחסים עם ישראל".
ח"כ שלגי אמר, כי נראה שחל שינוי אצל הלובים, וקדאפי המעוניין להעביר בעתיד את השלטון לבנו, מבקש להפשיר את היחסים עם כמה ממדינות המערב.
הידיעה שהיכתה גלים
בכירים ישראלים ולובים נועדו בוינה ביום שישי שעבר (2.1.04), וסיכמו כי משלחת ישראלית ממשרד החוץ, משרד הביטחון והמוסד, תבקר בטריפולי בהמשך החודש - על-מנת לדון בסיום האיבה בין שני העמים וכינון יחסי נורמליזציה בין ישראל ללוב. כך מדווח (ג', 6.1.04) עיתון "א-סיאסה" הכוויתי, המסתמך על דיפלומטים אירופים בוינה.
במשרד החוץ סירבו אמש להגיב על הידיעה, כך גם במשרד ראש הממשלה. יחד עם זאת, יודגש כי לא יצאו הכחשות ממשרדים אלה. גורמים מדיניים הביעו חשש מפגיעה בהמשך המגעים עם לוב, מאחר והלובים התנו את המשך המפגשים בחשאיות מוחלטת. במשרד החוץ ובלשכת ראש הממשלה נרשמו חילופי האשמות באשר לשאלה מי אחראי להדלפות בנושא.
נודע, כי הנציג הישראלי בו מדובר הוא יועצו המדיני של משרד החוץ, רון פרושאור, שניהל מה שמכנים במשרד החוץ: גישושים ראשונים. פרושאור קיים פגישה בפריז לפני כשבועיים. המגעים נעשים בתיאום עם שר החוץ, סילבן שלום, ובברכת ראש הממשלה אריאל שרון.
בפגישה השתתף דיפלומט אמריקני בכיר בשגרירות ארה"ב באוסטריה. המקורות מסרו, כי סיום הסכסוך בין ישראל ללוב היה אחת הסוגיות שעלו במו"מ שקיימו בחודשים האחרונים האמריקנים והבריטים, עם טריפולי. לדבריהם, הצד הלובי הביע נכונות במהלך השיחות ליצור יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
על-פי הדיווח, קטאר מילאה תפקיד חשוב בקידום הסוגיה. שר החוץ הקטארי, ושגריר קטאר בטריפולי, דחפו לכך שהלובים יקבלו את ההצעה האמריקנית-לובית. בעבר, גם מצרים השקיעה מאמצים לשכנע את קדאפי לחתום על חוזה שלום עם ישראל.
עוד אמרו הדיפלומטים האירופים, כי בנו של קדאפי, סייף אל-איסלם, וראש המודיעין של לוב, מוסא קוסא, נפגשו יותר מפעם אחת עם בכירים ישראלים בלונדון ובז'נבה במהלך החודשים אוגוסט ונובמבר 2003.
בכיר בממשלת בריטניה הכחיש אתמול את הדיווחים הגרמניים, לפיהם ממשלת בריטניה ידעה על ביקור חשאי שערך ראש המוסד בלוב בחודש שעבר.

תאריך:  06/01/2004   |   עודכן:  07/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
החשוד אינו מודה במיוחס אליו; לטענתו הוא ביקש מחברתו להפסיק עבודתה בזנות, אך היא לא נענתה
גלית יצחק
הקנס הוטל על חברת הבנייה "גלעד פ. קבלנות כללית בע"מ"; החברה העסיקה שישה עובדים זרים בלתי חוקיים אשר עסקו בעבודות ריצוץ ובנייה במקום
עומר כרמון
מוחמד נזאל, דובר ארגון החמאס מחוץ לשטחי הרשות הפלשתינית אישר כי החמאס ניהל מגעים עם הממשל האמריקני; הוסיף: "דלתותינו פתוחות בפני כל הצדדים, חוץ מהציונים"
רנית נחום-הלוי
הצו קובע כי האזהרה תודפס על 30% משטחו של כל אחד מצידי האריזה, בעברית ובערבית
גלית יצחק
ההסכם התבצע באמצעות סוכנות הביטוח גמא גולן; ד"ר שי שולוביץ: "אנו מודעים לעובדה, כי ההסכמים חודשו לאחר שבמהלך תקופת הביטוח הוענק ללקוחותינו שירות מקצועי ואדיב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il