X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרמרי, לעובדים: מצטער על המהומה - יחי 'הארץ'

חנוך מרמרי התפטר מתפקיד העורך ב'הארץ'

ההתפטרות - על-רקע חילוקי דעות עם יו"ר הקבוצה, עמוס שוקן; העורך המיועד: גיא רולניק, העורך הכלכלי בעיתון הארץ ושותף באתר Themarker; שוקן: המועמד הבא שלי לעורך הארץ הוא... חנוך מרמרי"
▪  ▪  ▪
רולניק, העורך המיועד

שוקן, קיבל ההתפטרות

   ענבל אביב
יוסי ורשבסקי מונה למנכ"ל עיתון 'הארץ'

חנוך מרמרי, העורך של עיתון הארץ, התפטר מתפקידו. ההתפטרות באה בעקבות חילוקי דעות עם יו"ר קבוצת שוקן, עמוס שוקן.
עמוס שוקן סירב להגיב לידיעה זו. ל-Nfc מסר, כי הוא מבקש שלא להשיב לשאלות בעניין זה. כך גם העורך הכלכלי, גיא רולניק, מי שמוגדר כעורך המיועד. על תפקיד זה מתמודד גם עורך המשנה, יואל אסתרון.
חנוך מרמרי לא השיב לפניית Nfc, שהועברה אליו אחר-הצהריים. נודע, כי מרמרי יצא לחופשת-מחאה בתחילת השבוע, וטרם ברור האם ישוב מחופשתו לתפקיד כלשהו בקבוצת שוקן.
הידיעה על פרישת מרמרי נפלה עתה, יום לאחר שמסרה קבוצת שוקן על כניסתו של מנכ"ל חדש לעיתון הארץ - יוסי ורשבסקי, שנכנס לתפקיד במקום יוסי קסוטו (ראו קישור).
מרמרי פרסם מכתב בקרב עובדי העיתון, ובו כתב: "לאחרונה הודעתי לעמוס שוקן על כוונתי לסיים תפקידי כעורך 'הארץ'. אני חושב שנכון לסיים את התפקיד ברוח טובה ולאפשר למו"ל להוביל את העיתון בדרכו".
מרמרי הבטיח להעביר את התפקיד לאחר, באופן מסודר. את מכתבו סיים: "אני מצטער על המהומה ומאחל שכולנו נהיה בטוב. כדברי העורך המנוח גרשום שוקן - יחי 'הארץ'!".
מאוחר יותר, פרסם עמוס שוקן הודעה רשמית: "אני מצטער על ההחלטה של חנוך, שעשה קדנציה לא קצרה ומאוד מוצלחת כעורך ראשי. בכוונתי להציע לו קדנציה נוספת בתפקיד. המועמד הבא שלי לעורך ’הארץ’ הוא חנוך מרמרי".
בין שוקן לבין מרמרי התפתחו חילוקי דעות מהותיים, בתקופה האחרונה. אחד מהם, אם כי לא העיקרי: התנגדותו להעברת צוות הכלכלה של עיתון הארץ, לבניין הסמוך ברח' שוקן בתל אביב, שם יושב צוות העיתונאים של אתר האינטרנט Themarker, שבבעלות הקבוצה.
מרמרי טען, כי הוצאת הצוות לבניין הסמוך, והעברתו לאחריות העורך הכלכלי של הארץ, גיא רולניק (שהוא גם שותף ובעל מניות ב-Themarker) - גורמת לנגיסה בסמכויותיו. עמדת שוקן: ההעברה נעשתה כדי לאחד בין שתי המערכות, האמורות לעבוד בשיתוף פעולה לטובת הקבוצה כולה (העיתון ואתר האינטרנט).
בין שוקן לבין מרמרי התגלעו חילוקי דעות גם על-רקע אידיאולוגי. מרמרי צידד וביקש להוביל קו מתון בעניינים פוליטיים ובטחוניים, שיתמקד בפרסום העובדות והפרשות העומדות על הפרק; ואילו שוקן צידד ב"לקיחת צד", לרבות מתן כתף לתופעת הסרבנות בצה"ל, ונקיטת עמדה תקיפה וביקורתית כלפי פעולות צה"ל בשטחים.
חנוך מרמרי, יליד 1948. נשוי, אב לשלושה [ראו גם קישור]. נמנה עם מקימי המקומון העיר, בתל אביב (נוסד ב-1980) ושימש עורכו הראשון (1984-1980). היה חבר מערכת עיתון חדשות (1986-1984).
מילא תפקידי ניהול ותיאום במסגרת קבוצת עיתוני הארץ (1988-1986). במאי 1988 מונה לעורך משנה של עיתון הארץ. בינואר 1991 מונה לעורך עיתון הארץ. עתה, כאמור, נאלץ לפרוש עקב חילוקי דעות עם שוקן.

תאריך:  07/01/2004   |   עודכן:  08/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך אמר מנכ"ל מכוורת עמק חפר; לדבריו, כדי להחזיר את הדבש למצבו הנוזלי יש להשרות את צנצנת הדבש בכלי עם מים חמים; דבש שהתגבש יכול להישמר שנים מבלי להתקלקל
עמוס באר
מע"צ נערכת לסופות שלג ברמת הגולן, בגליל העליון, באזור ירושלים ויו"ש
יפעת גדות
עמר מוסה אמר את הדברים בראיון עם רשת הטלוויזיה אל-ערבייה; העביר ביקורת חריפה על ארה"ב, כשאמר כי היה זה משגה להניח כי לסוריה יש נשק גרעיני ללא הוכחות
יפעת גדות
אלפי אירנים בילו את הלילה מחוץ לביתם לאחר ש-31 זעזועים טלטלו את מחוז קוזסטן; רעידת האדמה שפקדה את העיר באם ב-26 בדצמבר, הפכה את התושבים למפוחדים ומבוהלים מפני אסון נוסף
גלית יצחק
השירות יאפשר למשפחות לתת שם לאתר המשפחתי שלהם, ולהשתמש באותו דומיין לכל בני המשפחה, ולהחליף רק את שמותיהם הפרטיים; שמות הדומיין מיועדים בעיקר לאנשים פרטיים בלבד, וניתן להפעיל אתר אינטרנט פרטי תחתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il